Bioshock går guld

Medlem

rollspel?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

"För den som är utrustad med en Xbox 360 finns ett demo sedan i förmiddags på Xbox Live Marketplace. "

Inte i förmiddags utan kl. 3 inatt kom det men såklart, om man inte är uppe så länge kunde man ju inte veta. Det släpptes precis samtidigt som de annonserade det i SpikeTV.

Snarare 03:50 om vi ska vara exakta.
Vetat ett tag att det gått guld, tror de har lite problem att hänga med med alla tips eller nåt, för inte många sånna som kommer fram till nyheter nu för tiden..

Ser fram emot att det här spelet kommer, har redan förbokat CE versionen, inte för extraprylarna utan för att de är värda pengarna!

Medlem

@peak: Rollspel överanvänds gravt som stämpel ja

Ska bli trevligt att spana in några recensioner först, vill gärna veta lite mer innan jag investerar.

Inaktiv
Skrivet av toern:

@peak: Rollspel överanvänds gravt som stämpel ja

Ska bli trevligt att spana in några recensioner först, vill gärna veta lite mer innan jag investerar.

behöver du recensioner när du kan prova demot och själv bedömmer det ?

Inaktiv

Demot var riktigt nice. Ett självklart köp


signatur

War never changes.

Medlem

Demot var helt underbart :3, måste skaffa liret på releasedagen :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Någon som vet systemkraven till PC-utgåvan?

edit: hittade det själv

Citat:

Minimum Requirements

CPU - Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM - 1GB
Video Card - Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card - 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space - 8GB free space

Recommended Requirements
CPU - Intel Core 2 Duo processor
System RAM - 2GB
Video card - DX9 - Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better) / DX10 - NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card - Sound Blaster X-Fi series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Medlem

självklart köp, vet inte om det blir 360 eller pc versionen för mig. Men 360 versionen funkar ju helt klockrent, grym grafik, grym spelmekanik, grymt helt enkelt. Och det här spelet faktiskt tycker jag passar bättre med handkontroll?? Vet inte varför, men spelet är ett sånt man sitter framför stora LCD TV:n istället för pc skärmen?? Iförsig, om man kan använda 360 handkontrollen med pc versionen, ja då funkar iförsig också!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Pansarknekt
Skrivet av HaZe303:

självklart köp, vet inte om det blir 360 eller pc versionen för mig. Men 360 versionen funkar ju helt klockrent, grym grafik, grym spelmekanik, grymt helt enkelt. Och det här spelet faktiskt tycker jag passar bättre med handkontroll?? Vet inte varför, men spelet är ett sånt man sitter framför stora LCD TV:n istället för pc skärmen?? Iförsig, om man kan använda 360 handkontrollen med pc versionen, ja då funkar iförsig också!

Haha visst är det ett självklart köp. Najs inlägg btw:up:


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Mja, nu får ni skärpa er.. rollspel?

Detta spel måste ju hellre jämföras med spel som t.ex. Half-Life 2. Värkar mer vara ett FPS med sjukt bra design.

Tänk om man hade en 360.. vill ju testa detta spel nu!! Kanske kan hoppas på ett PC demo snart?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Mja, nu får ni skärpa er.. rollspel?

Detta spel måste ju hellre jämföras med spel som t.ex. Half-Life 2. Värkar mer vara ett FPS med sjukt bra design.

Tänk om man hade en 360.. vill ju testa detta spel nu!! Kanske kan hoppas på ett PC demo snart?

Har för mig att det kommer ett PC-demo i dagarna, så det är bara att vänta;) är nästan sugen på att kila iväg och köpa en 360 bara för att få spela demot nu, men sen minns jag att jag fortfarande är student och att studielånet inte täcker sånt just nu... Får väl börja sälja sperma för att få in pengar:up:


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

fasen me de där systemkraven äre väll dags att man börjar klocka lite nudå xD

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Någon som vet systemkraven till PC-utgåvan?

edit: hittade det själv

Citat:

Minimum Requirements

CPU - Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM - 1GB
Video Card - Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card - 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space - 8GB free space

Recommended Requirements
CPU - Intel Core 2 Duo processor
System RAM - 2GB
Video card - DX9 - Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better) / DX10 - NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card - Sound Blaster X-Fi series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Perfekt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Skrivet av deftune:

Haha visst är det ett självklart köp. Najs inlägg btw:up:

Tackar...Skönt att vi kan alla hålla med för en gångs skull?? Ja och så är det så skönt att man inte behöver känna sig lurad av hypen av det här spelet, för det här spelet verkar vara en av få spel som verkligen hålla sin del av allt dem lovat oss.. Så det är bara tacka och ta emot, har en känsla av att det blir årets spel av detta(ja även fast crysis&cod4 kommer ut i år)...??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Mja, nu får ni skärpa er.. rollspel?

Detta spel måste ju hellre jämföras med spel som t.ex. Half-Life 2.

Spelet har betydligt mer "character growth" än HL2, med plasmids, tonics osv. Speldesignen är mer öppen än HL2. Dessutom olika tillvägagångssätt för hur man vill klara det... Mer än vad man kan säga om HL2.

Man saluför det framförallt som en ren shooter för att man misslyckades ganska gravt försäljningsmässigt med System Shock 2 (trots att det fick bra betyg överallt och fortfarande har mycket trogna fans och en rätt stor community). Men rollspel i samma anda som Baldur's Gate eller WoW är det ju inte, snarare en "lite" variant av System Shock eller Deus Ex..


signatur
Inaktiv

Sjukt bra spelår.. känns som varje år bara blir bättre och bättre för spel industrin!

Tror också på att detta spel blir årets spel.. ungefär som HL2 var när det kom.

Crysis kommer att ha grafiken.
CoD4 kommer inte att kännas speciellt nytt tror jag..

Tycker då heller inte att man kan kalla spel som WoW rollspel då du knappast spelar någon roll i spelet..
Kom inte med något babbel om att det finns RPG servrar.. för det har ingen relevans då dessa är ungefär lika mkt grind för att kunna spela den du vill vara som dom andra servrarna.

Som jag har uppfattat det är det mer som att "välja vapen" än att välja en karaktär du ska spela.. vilket återgår till HL2s fysik - tror inte det kommer finnas speciellt många fler tillvägagångssätt i BioShock än vad det gjorde i HL2 och jag tror inte heller att speldesignen kommer att vara speciellt öppen bara för att man kan gå fram och tillbaka på de olika banorna.. detta är bara tomt hype precis som när Bethesda t.ex. lovsjöng deras AI om hur bra och smart och verklig den skulle vara.. sedan kändes den som ett par plåtburkar som gick runt.. det blev ändå ett bra spel.

BioShock kommer utan tvekan att vara ett grymt spel men jag tror mer på ett "nytt Half-Life 2" än ett hybrid rollspel/FPS som t.ex. Mass Effect kommer att bli.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

12
Skriv svar