BioShock-demo på Xbox Live

Medlem

Grym demo men fan släpp det på pc, jag blir tokig på att spela fps med en kontroll känns som jag aldrig lirat fps spel förr..

lite dåligt tycker jag att släppa till 360 och inte pcn samtidigt.

Medlem

Bara en demo men detta är lätt bästa spelet på 360. Grafiken, kontrollen, ljudet, stämningen ja allt är bara så...perfekt.

Limited edition bokat o klart till PC dock

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Grym demo men fan släpp det på pc, jag blir tokig på att spela fps med en kontroll känns som jag aldrig lirat fps spel förr..

lite dåligt tycker jag att släppa till 360 och inte pcn samtidigt.

Spelet kommer till PC och 360 samtidigt iaf..

Anledningen att det (demot) kommer senare till PC är att man finputsar spelet mer till PC och PC-verisionen får lite fler funktioner. Så gnäll inte om ni är PC-ägare

Jag skulle vara rätt pissed om jag var 360-ägare, tydligen en hel del grejer som de skitit i för att få klart på demot..


signatur
Medlem

Låter som ett höjdarspel
Själv får jag vänta på PC-versionen, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Lääängtar till release! <3

Inaktiv
Skrivet av PiGGeZ:

Så jädrans typiskt, Xboxen bröt ner 2 dagar sen fick "Ring of death" och kvittot har man såklart tappat bort, samt så lämnar man landet om en timma, bättre timing hade jag kunna haft.

Man kan gå på serienumret på boxen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av b3TTy:

Är det bara för mig det går extremt sakta att ladda ner demot ?

Är väl ändå inte så konstigt att det går långsamt när det är ett spel som många vill ha. Är ju i alla fall några tusen som vill ladda ner demot samtidigt som du.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

71%........
Ni som har fått ner det kan gärna sluta skriva om det, eller så kanske jag ska sluta läsa denna tråd.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tog en bild på hur bra vattnet ser ut.

http://img61.imageshack.us/img61/340/bioshock6rq1.jpg


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De har alla fall verkligen fått ditt känslan av att man befinner sig under vatten så grymt coolt.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tog en bild på hur bra vattnet ser ut.

http://img61.imageshack.us/img61/340/bioshock6rq1.jpg

ser ut som skräp på bilden, men har sett det i videos, och det ser mycket bra ut.. det är vattnet som rinner osv som jag tycker är det som ser bäst ut, själva "ytan" på vattnet är inte det som är det fantastiska i detta spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av WaltX:

* 500 GB HDD
* 700W nätagg

500gig och 700watt, du behövde inte ens skriva cpu, ram eller gfx-kort! helt klaaaaart att det kommer gå att spela på din data!

Medlem

50 tal måste det vara, finns ju en banner som det står
"Happy new year 1959", som indikerar att det var någon
gång efter det som allt gick åt helvete och att allt
är byggt i 50 tals anda är ingen tvekan om...

Ska finnas någon skivinspelning att lyssna på också...

Bra demo iaf...

Medlem

HOLY SHIT! Bästa demot på mycket länge! Gåshud!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Får ge upp att försöka ladda ner demot. Gick till 17% snabbt under andra försöket. När jag kom hem 5 timmar senare hade den stängt av sig själv på 38%. Startar om lådan och den ligger stabilt på 24% och vägrar att gå upp på en timme.

Är ju som tur är inte lång tid kvar tills det släpps

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Får ge upp att försöka ladda ner demot. Gick till 17% snabbt under andra försöket. När jag kom hem 5 timmar senare hade den stängt av sig själv på 38%. Startar om lådan och den ligger stabilt på 24% och vägrar att gå upp på en timme.

Är ju som tur är inte lång tid kvar tills det släpps

Jag gjorde som så att när jag märkte att %:en började klättra uppåt för långsamt så loggade jag in på gow och sökte på en server, då pausades nerladdningen. Sen hoppade jag ut och vips så tankade den ner i full fart igen. Fick köra denna metod 5-6 ggr innan filen var nere. Går säkert att pausa på andra sätt men jag vågade inte testa ^^

Medlem

Tror det var något med min trådlösa uppkoppling som krånglat. Kopplade in nätverkskabeln istället och nu tickar det uppåt stadigt

Borde vetat bättre. Ska ju alltid köra trådbundet när det går.

Medlem

Hade 1% på nerladdningen ett bra tag så stängde ja ner den och så drog ja nätverks kabeln direkt till modemet isället för att den ska va kopplad till routern med datorn där. Då kanske det gick 30 minuter så hade ja ett demo ^^

Medlem

Kommer slå stort det här spelet, demot var ju helt underbart. Otroligt hur pass bra grafik de kan klämma ur den där boxen.

Skön stämning, lite smått krypande skräck mest hela tiden, gillade de små rollspelsinslagen, att man lootar vapen/ammo/mat/first-aid kits osv från kroppar/lådor/bord.
Ganska snålt med ammo, även det ett plus tycker jag, måste använda sina krafter på olika sätt.
Väldigt smidigt stridssystem också.

Förbokade det ivarje fall(till PC dock, 22"Widescreen och en monsterdator samt mus/tangentbord gjorde valet lätt). Tror nästan detta klår både Episode Two och Crysis...men vi får se.
Stort minus för avsaknad av multiplayer dock
Men HL2 fick ju MPstöd senare(genom mods iof), så man kan alltid hoppas.

Inaktiv
Skrivet av acid999:

50 tal måste det vara, finns ju en banner som det står
"Happy new year 1959", som indikerar att det var någon
gång efter det som allt gick åt helvete och att allt
är byggt i 50 tals anda är ingen tvekan om...

Ska finnas någon skivinspelning att lyssna på också...

Bra demo iaf...

Fast denna undervattenvärld byggdes på 40-talet och det är svårt att se skillnad på 40- och 50-tal.
Ta jukeboxen i spelet tex.. troligtvis 40-tal men som vanligtvis uppfattas som 50-tal.

Medlem

Var riktigt härligt.

Gillar att de har med The Ink Spots. Härligt 50-talsband. Samma band som gjort "I don't want to set the world on fire" som vi senast hörde i Fallout 3-teasern

Medlem

the ink spots var med i fallout 2 introt också tror jag.

angående vilket årtal musiken är ifrån.

Citat:

The Ink Spots' story begins in Indianapolis, Indiana in 1932, when four young men - Deek Watson, Charles Fuqua, Orville "Hoppy" Jones and Jerry Daniels - formed the first version of the group. The quartet performed as the Riff Brothers and the Percolating Puppies before settling on the Ink Spots name. In search of a recording contract, the group headed to New York City, where they met up with singer Bill Kenny, who replaced Daniels as the group's lead tenor in 1936. Three years later, The Ink Spots had their first million-selling record, "If I Didn't Care'. The song, which would be their biggest hit, ultimately sold 19 million copies.


signatur

Bengebolle

Medlem

Omg, demot har laddat i snart 10 timmar nu och ligger på 69%. Får ha boxen igång under natten då..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Silentzio:

varför köper man LE?

det kostar ju en del redan från början

för att man är ett bioshock och system shock fan? kanske för att man vill ha det lilla extra som förhöjer spelupplevelsen? kanske för att man vill stödja utvecklaren för att de vågar göra något fräscht och nytt...?

Sen när skulle ett fps vara nytt och fräscht?

Blev inte direkt imponerad av demot, men det blir väl så att man skaffar det nångång när det finns på reahyllan.

Medlem

Personligen tycker jag att det finns för få Deus Ex 1 och System Shock liknande spel och när det väl kommer (har dock inte testat Bioshock än) så tycker jag det känns fortfarande nytt och fräscht. I jämförelse verkar spel som HL och Halo fortfarande vara kvar i närmast arkadliknande barnlåde nivå där de vägrar att bli "vuxna".

Medlem

Ett av dem få som faktiskt e riktigt bra som hypen lovat. Attans att man inte la in en beställning på special version grrr..

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

the ink spots var med i fallout 2 introt också tror jag.

angående vilket årtal musiken är ifrån.

Citat:

The Ink Spots' story begins in Indianapolis, Indiana in 1932, when four young men - Deek Watson, Charles Fuqua, Orville "Hoppy" Jones and Jerry Daniels - formed the first version of the group. The quartet performed as the Riff Brothers and the Percolating Puppies before settling on the Ink Spots name. In search of a recording contract, the group headed to New York City, where they met up with singer Bill Kenny, who replaced Daniels as the group's lead tenor in 1936. Three years later, The Ink Spots had their first million-selling record, "If I Didn't Care'. The song, which would be their biggest hit, ultimately sold 19 million copies.

My bad, tack för rättelsen

Inaktiv

F3D din naab, lär dig att det heter DATOR inte data...
Jesus

Medlem
Skrivet av WaltX:

Omg, demot har laddat i snart 10 timmar nu och ligger på 69%. Får ha boxen igång under natten då..

sitter du på snigel-lina eller?
tog mig 30minuter att ladda hem ifrån marketplace

men demot är helt klart värt det så håll ut


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Bennyfax:
Skrivet av acid999:

50 tal måste det vara, finns ju en banner som det står
"Happy new year 1959", som indikerar att det var någon
gång efter det som allt gick åt helvete och att allt
är byggt i 50 tals anda är ingen tvekan om...

Ska finnas någon skivinspelning att lyssna på också...

Bra demo iaf...

Fast denna undervattenvärld byggdes på 40-talet och det är svårt att se skillnad på 40- och 50-tal.
Ta jukeboxen i spelet tex.. troligtvis 40-tal men som vanligtvis uppfattas som 50-tal.

Men jaaaa den byggdes på 40-talet! Har ALLA missat statyn i första rummet man straskar in i!? På den står det byggnadsåret och det är 40-talets mitt.

För övrigt ett till synes välgjort spel. Man känner verkligen igen Systemshock-vibbarna

Skriv svar