Betatesta The Settlers VI: Rise of an Empire

Robot
Medlem
Betatesta The Settlers VI: Rise of an Empire

SWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET dehär har jag väntat på

flummigt att man får reda på betan här före nyhetsbrevet från ubisoft som jag tittat efter dagligen som skulle vara först med betainfo

Medlem

Hmmm. Nån som vet hur pass fort det går att få ner med gamespots downloadmanager... får nämligen ca 4-5 kb/s om man väljer att ladda ner filen "the old fashioned way"... kunde väl fixat en torrent som med world in conflictbetan.

Medlem

nån på settlersforumet som drog filen i 300-350 KB/s med downloadmanagern.. bara man kommer igenon kön så..

Medlem
Skrivet av Katana:

nån på settlersforumet som drog filen i 300-350 KB/s med downloadmanagern.. bara man kommer igenon kön så..

Okej... 300-350 är väl ingen superhastighet precis, men det duger väl...

EDIT:
Men shit... "Estimated time to download start: 4:21:25" ... lixom, vänta nästan fyra och en halv timme tills nerladdningen startar! ...

Torrent ... plz
Eller fz

Medlem

Sicken skit, antingen får jag 2 timmars waiting time på managern eller så är det att tanka i max 6 kb/s

Medlem

Tyckte det var trist med väntetider på Fileplanet, men detta tar ju priset. 6h väntetid för mig haha. ok får testa imorgon antar jag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hmm, 55h tills man har den... datorn får typ stå på i 300 år...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Time left 107:33 h"
Underbart.
Finns det ingen annan stans att ladda ner klienten?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Subscribade på gamespot, "unlimited download speeds", "blazing fast downloads" osv osv, lät väl trevligt. Sen när man drog igång tankningen med deras downloadmanager... 250KB/s.. sedan när är unlimited 250KB/s?

Medlem
Skrivet av Katana:

Subscribade på gamespot, "unlimited download speeds", "blazing fast downloads" osv osv, lät väl trevligt. Sen när man drog igång tankningen med deras downloadmanager... 250KB/s.. sedan när är unlimited 250KB/s?

Jadu, det kan man ju undra...
Kan dom inte hålla vad dom lovar borde du ju iaf få pengarna tillbaka.

Förhoppningsvis dyker klienten upp nån annan stans ikväll eller imorron.

Medlem

Förstår inte varför inte fz.se kan hosta filen och låta oss få vår "key" genom registreringen på gamespot bara. Det hade varit roligare. Men man kan väl inte få allt här i livet. 4½ timme innan nedladdningen startar. Om nån hittar en torrent på klienten, säg till!

Medlem
Skrivet av Katana:

Subscribade på gamespot, "unlimited download speeds", "blazing fast downloads" osv osv, lät väl trevligt. Sen när man drog igång tankningen med deras downloadmanager... 250KB/s.. sedan när är unlimited 250KB/s?

Köpte du ett konto för betan ?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Eh, 5h 12 minuter kvar tills det börjar ladda ner.
Hoppas det är värt mödan

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Katana:

Subscribade på gamespot, "unlimited download speeds", "blazing fast downloads" osv osv, lät väl trevligt. Sen när man drog igång tankningen med deras downloadmanager... 250KB/s.. sedan när är unlimited 250KB/s?

Köpte du ett konto för betan ?

jag pröjsade 40 spänn för att inte behöva vänta hela dagen på att tanka betan ja. något som borde ha varit värt pengarna, men iom att det gick så jävla slött att tanka även fast man var subscriber..

läste nånstans att man får inte skapa egna mirrors, utan att gamespot har ensamrätt om filen.. vilket är smått idiotiskt när alla som försöker få hem betan klagar över hastigheterna..

men filen finns @ speltorrents.se om nån timme eller två ska ni se.

Medlem

fi fan vad segt det går, jag hatar Gamespot!

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Katana:

Subscribade på gamespot, "unlimited download speeds", "blazing fast downloads" osv osv, lät väl trevligt. Sen när man drog igång tankningen med deras downloadmanager... 250KB/s.. sedan när är unlimited 250KB/s?

Köpte du ett konto för betan ?

jag 40 spänn för att inte behöva vänta hela dagen på att tanka betan ja. något som borde ha varit värt pengarna, men iom att det gick så jävla slött att tanka även fast man var subscriber..

läste nånstans att man får inte skapa egna mirrors, utan att gamespot har ensamrätt om filen.. vilket är smått idiotiskt när alla som försöker få hem betan klagar över hastigheterna..

men filen finns @ speltorrents.se om nån timme eller två ska ni se.

Ok, tack för infon, då skippar jag själv att subscriba och hoppas på torrent.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Katana:

läste nånstans att man får inte skapa egna mirrors, utan att gamespot har ensamrätt om filen.. vilket är smått idiotiskt när alla som försöker få hem betan klagar över hastigheterna..

Ja, jo det brukar väl vara så tyvärr. Men dom borde verkligen se till att ha tillräckligt med bandbredd för att kunna tanka upp filen till folk om dom nu vill ha ensamrätt... att sitta i kö en halv dag för att kunna starta nerladdningen, som när den väl går igång inte är särskillt snabb (antar jag), är löjligt.

Medlem

Man undrar ju om betatestet är för att testa gamespot nerladdningtjänst eller för att testa spelet. För det lär väl max vara 10 pers som orkar vänta på att få ner spelet och testar det.

Själv har jag 6 timmar kvar till nerladdningen börjar. Så om någon lyckas få ner filen och slänger upp den som torrent så skulle jag vara väldigt glad.

Medlem
Medlem
Medlem

Äntligen. Tankar nu

Medlem
Medlem

Tackar så mkt JaZze

Medlem

Katana laddade ner den åt oss och Johan laddade upp den. Jag informerar bara.

Tack till dom.


signatur

bäst

Medlem

Hoppas original-seedaren superseedar, annars kan detta bli nasty. Verkar inte vara nån större bandbredd som finns tillgänglig.

Medlem

Jag är inte original-seedaren men jag maxar min lina. Laddar ner i 400 och upp i 400.

Medlem
Skrivet av WizKid:

Jag är inte original-seedaren men jag maxar min lina. Laddar ner i 400 och upp i 400.

Det märker jag inte något av

Jag har 8 mbit ner och drar i ca. 20 kb/s nu.

Anyway, kommer seeda denna torrenten rätt bra. Det är ju för ett just cause så att säga (att pissa på gamespot)

Medlem

Tankar den i 150. Spelar ingen roll om det går ner och det tar hela natten, så länge det är klart i morgon så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av notwist:
Skrivet av WizKid:

Jag är inte original-seedaren men jag maxar min lina. Laddar ner i 400 och upp i 400.

Det märker jag inte något av

Jag har 8 mbit ner och drar i ca. 20 kb/s nu.

Anyway, kommer seeda denna torrenten rätt bra. Det är ju för ett just cause så att säga (att pissa på gamespot)

Om du drar i 20 kb/s så är något fel
Sen vad som är fel har jag ingen aning om, men verkar som att majoriteten får ganska bra fart.


signatur

bäst

123
Skriv svar