Betatesta The Settlers VI: Rise of an Empire

Inaktiv

Jag fick ett fel att den inte hittade d3_dx9d.dll eller något liknande, att installera DX som följde med i zippen löste det.

Inte så kul "beta" dock :/

Medlem

jag får inte heller igång det.
Samma fel som för många andra: Får bara upp den runda "laddar-muspekaren".. och sen händer inget. En process startas medan den laddar, men den försvinner sedan.

Verkar iofs inte som om detta var speciellt bra om man ska lyssna på de som faktiskt fått igång det, men det skulle ändå vara kul att få bilda sig en egen uppfattning.

Medlem

*Skriver upp mig*

Inaktiv

Här i tråden ser vi många fina praktexempel på varför "konsolspel" alltid kommer att vara mitt 1:a-handsval gentemot PC.

Inget krångel... bara sätt i skivan o spela. Men men...

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Här i tråden ser vi många fina praktexempel på varför "konsolspel" alltid kommer att vara mitt 1:a-handsval gentemot PC.

Inget krångel... bara sätt i skivan o spela. Men men...

Får räkna med lite skit när det är beta.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag gillade inte föregångarna men detta blir nog kul när det är klart... jag tänkte spela kvällen lång men det sket ju sig... tutorialläget är det enda som funkar i singleplayer... funkar förresten - de har en del att göra innan det är klart.

Jag startade en LAN och spelade lite för att testa, utan motspelare... det verkar som det fattas funktioner eller också har jag inte fattat riktigt... hur fan får jag tag på kor och får? Universell fråga egentligen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Hur fan kan man kalla det öppen beta när man måste använda FRIKKING GAYMESPOTT?.

För mig finns det inte nån anledning att inte bojkotta spelsite nätverk med seg tankning, extrem bloat, monopol på "öppna" betor och skräp service om man inte betalar.

Ubisoft måste vara helt jävla efterblivna när man måste ha en nyckel för att hjälpa till att bugg testa en beta version!!!.

Medlem

Får felmeddelande efter att jag packat upp spelet och ska starta de
d3dx9_34.dll kan inte hittas.
Någon som kan hjälpa mig?
(Förresten är det någon installation på detta spel?)

Medlem

bjorn711: Installera DirectX som följer med spelet.

Medlem

Spelet var ju ganska tokdåligt i mina ögon. Dels så var det alldeles för lätt att få igång alla byggnader, förutom de som krävde resurser tex fårfarm och kofarm. Nu var ju det ganska dåligt också att det krävdes resurser som bara finns på vissa områden, trist när banan styr spelet.

Sen är det ju en så otrolig stor miss att byggaderna bara bygger upp sig själv, det var ju tametusan halva spelet att få se sina settlers gå runt med plankor och sten för att snicka på sina hus.
Sen är det alldeles för lätt att bygga sina byggnader, känns som vilket rts som helst. Samla skit, bygg hus. Var mycket roligare när ens slott verkligen tog tid och meterial. Känndes mer som ett riktigt projekt att bygga då. Nu är det bara uppgradera sitt slott på 5 sekunder. Bajs.

Inaktiv

Meddela det på utvecklarens forum Wristwatch?.

Medlem
Skrivet av WizKid:

bjorn711: Installera DirectX som följer med spelet.

Tackar! Trodde jag hade senaste DirectX...

Medlem

Småmysigt spel. ^^ Men det är på väg bättre spel.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Meddela det på utvecklarens forum Wristwatch?.

Är antagligen inte den sortens feedback dom är ute efter men det låter sannerligen som ett hett tips.

Inaktiv
Skrivet av Wristwatch:
Skrivet av Orbek:

Meddela det på utvecklarens forum Wristwatch?.

Är antagligen inte den sortens feedback dom är ute efter men det låter sannerligen som ett hett tips.

Måste hålla med dig. Vi vill ha (vi? jag iallafall) grunden från fyran och de tidigare spelen uppfräschat med mängder av nytt innehåll, inte ett standard RTS.:\

Medlem

Är det någon som förstår hur man roterar byggnader? Jag håller inne shift som det sägs i tutorialen men det händer inte så mkt?

URK
Medlem
Skrivet av Normy:

Är det någon som förstår hur man roterar byggnader? Jag håller inne shift som det sägs i tutorialen men det händer inte så mkt?

sedan andvänder du mus scrollen


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Spelet var ju ganska tokdåligt i mina ögon. Dels så var det alldeles för lätt att få igång alla byggnader, förutom de som krävde resurser tex fårfarm och kofarm. Nu var ju det ganska dåligt också att det krävdes resurser som bara finns på vissa områden, trist när banan styr spelet.

Sen är det ju en så otrolig stor miss att byggaderna bara bygger upp sig själv, det var ju tametusan halva spelet att få se sina settlers gå runt med plankor och sten för att snicka på sina hus.
Sen är det alldeles för lätt att bygga sina byggnader, känns som vilket rts som helst. Samla skit, bygg hus. Var mycket roligare när ens slott verkligen tog tid och meterial. Känndes mer som ett riktigt projekt att bygga då. Nu är det bara uppgradera sitt slott på 5 sekunder. Bajs.

Blev också väldigt besviken eftersom just uppbyggandet av byggnaderna är en stor del av myskänslan med Settlers. Det här är en stor miss och det gör att spelet inte känns som settlers utan mer som ett vanligt strategispel i mängden. Uruselt.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Alla spel verkar vara "ska passa för alla åldrar, även utväcklingsstörda" ( Ta inte det på ett dåligt sätt ). Försöker bara sätta en gräns för hur löjligt enkla nya spel är idag.

Medlem
Skrivet av Snatte:

håller med ReZnoR2K6 spelet känns mer som AOE med Stronghold influenser. Känslan från de föregående Settlers spelen är borta.
de enda ja kan finna bättre i 6'an är väggbyggande och murar taxes och food upkeep på ens invånare, men mycket micro management har de bantat bort helt. som tex frånvarande av guld
kol och svavel osv.

Låter ju kul.. eller inte.

Settlers II Anniversary får det bli, det finns redan som riktig budgettitel har jag sett.
Under hundralappen.

Inaktiv

beta == nya tidens demo

Medlem

Stäng alla F-secure processer genom Ctrl + alt + delete så bör det fungera.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Tror inte de flesta använder det. Inte jag iaf.

Medlem

Använder inte F-secure heller, så det felet är det inte.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Betan kändes ganska kort. Hugga trä, hacka sten, jaga djur och slakta och så var det slut..

EDIT: Märkte nu att det fanns en online-funktion, helt dumt var det inte men kändes ändå inte riktigt som Settlers. Blir mer och mer som AoE/Stronghold.

Skrivet av HunterPig:
Skrivet av Wristwatch:

Spelet var ju ganska tokdåligt i mina ögon. Dels så var det alldeles för lätt att få igång alla byggnader, förutom de som krävde resurser tex fårfarm och kofarm. Nu var ju det ganska dåligt också att det krävdes resurser som bara finns på vissa områden, trist när banan styr spelet.

Sen är det ju en så otrolig stor miss att byggaderna bara bygger upp sig själv, det var ju tametusan halva spelet att få se sina settlers gå runt med plankor och sten för att snicka på sina hus.
Sen är det alldeles för lätt att bygga sina byggnader, känns som vilket rts som helst. Samla skit, bygg hus. Var mycket roligare när ens slott verkligen tog tid och meterial. Känndes mer som ett riktigt projekt att bygga då. Nu är det bara uppgradera sitt slott på 5 sekunder. Bajs.

Blev också väldigt besviken eftersom just uppbyggandet av byggnaderna är en stor del av myskänslan med Settlers. Det här är en stor miss och det gör att spelet inte känns som settlers utan mer som ett vanligt strategispel i mängden. Uruselt.

Instämmer. Tur nog finns The Settlers II 10th Anniversary.

Inaktiv
Skrivet av SebbeSkarp:
Skrivet av Katana:

nån på settlersforumet som drog filen i 300-350 KB/s med downloadmanagern.. bara man kommer igenon kön så..

Okej... 300-350 är väl ingen superhastighet precis, men det duger väl...

EDIT:
Men shit... "Estimated time to download start: 4:21:25" ... lixom, vänta nästan fyra och en halv timme tills nerladdningen startar! ...

Torrent ... plz
Eller fz

Den där managern tog 3 timmar för mig att gå igenom kön och när det va klart så startade den aldrig, stannade på 1 sekund kvar så jag fick ladda ner med torrent, 3mb/sekund


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Hmm.. som vanligt, när man startar spelet så får man ett felmeddelande: står att spelet kräver 70mb video minne, och den hittar bara 32mb i laptopen. Jag har ett 1600x 512mb graffekort..... 1 gb ram minne.... Nån som fått detta meddelande också???

123
Skriv svar