Spel Releaser 2009!

Medlem
Spel Releaser 2009!

2008 ansågs kanske inte vara ett gigantiskt spelår, det kom en del titlar som berörde oss, Fallout 3, Red Alert 3, lite allmänna uppföljare på spelserier som man velat se. Men ingen ny hit direkt, inget: Halleluja moment. Då menar jag såklart i spelvärlden allmänt, inte för dig personligen.

Själv hade jag mitt egna bara för någon vecka sedan då Dawn Of War 2 kom, något jag väntat på länge. Tror även Killzone hamnar på den listan men måste se till att slänga hit en PS3 först.

Så vad kan vi förvänta oss av 2009? Följande är dom 12 spel jag tror kan bli riktigt bra i år (om dom nu hinner släppas i år såklart). Spelen är inte i någon speciell ordning.

1. Company of Heroes: Tales of Valor (PC)
Även om orginalet och allt som var med där troligen aldrig kommer bli mer än just det, kan det bli intressant att se vad en expansion kan göra, har inte riktigt följt med i spelets utveckling men ger det gärna en tillbaka blick med något nytt!

2. Resident Evil 5 (PS3/Xbox360)
En uppföljare även här i år, dock en av de få spel serier som känns givna att fortsätta. Nya platser, nya monster, nya avslöjanden, allt som Resident Evil fans vill ha.

3. Star Ocean: The Last Hope (xbox360)
Många har fastnat i Final Fantasy hypnosen. Spelar man rpg spel på konsol så är det ofta det man får höra. Star Ocean är dock en serie som alltid berört mig mycket mycket mer än just Final Fantasy, kanske inte är lika snyggt alla gånger, kanske inte lika bra karaktärs desgin, men det har känsla och djup. Det är det man vill ha i ett linjärt rpg.

4. Red Faction: Guerilla (Xbox360)
Ett spel som poppade upp på release listan och gav alla, eller iaf mig ett stort leende. Half Life wannabe för vissa, ett långt och kul äventyr för andra. Åter igen slåss du för "Red Faction" och slåss för frihet på mars.

5. Grand Theft Auto: Chinatown Wars (DS)
På tiden att det kommer en riktigt höjdar titel även till den lilla bärbara konsollen. Frågan är såklart hur bra GTA funkar på en sådan liten sak, hoppningsvis är det många smarta lösningar som ger en ordentlig känsla! Vi väntar och vi vill prova det.

6. Operation Flashpoint: Dragon Rising
En shooter som kanske ger oss något annat än just Call Of Duty för året. Vi får helt enkelt vänta och se innan vi kan säga något.

7. Call Of Duty: Mordern Warfare 2 (Xbox360/PC)
En uppföljare på Call Of Duty 4 som fortsätter med en nutida berättelse, troligen även nu om terrorister och världskonflikter. Tack och lov. Världskrigen i FPS spel, är hoppningsvis ett minne blott.

8. Empire: Total War (PC)
En otroligt bra strategi spel serie! Som med en uppföljare inte kan bli mer än bättre och roligare. Total War tar plats på 1800talet och har nu lagt till ett helt nytt moment: nämligen sjöslag. Skall bli spännande och kul att se hur detta funkar!

9. Punch Out!! (Wii)
Punch Out till NES är något alla borde prova på, det är simpelt, lätt och otroligt roligt! Får se om dom lyckas göra denna Wii version lika rolig och beroendeframkallande.

10. Halo 3: ODST (Xbox360)
Jag hade ett val att inte ta med detta, men, Halo är en storsäljare och en försäljningsjätte. Går inte att undvika, kommer troligen bli en storsäljare för året.

11. Battlefield: Bad Company 2 (Xbox360/PS3)
Förra året blev Bad Company ett av de spel som blev ihågkommet, låt oss se om uppföljaren också kommer hamna på top 20 spel listan för 2009.

12. Bioshock 2: Sea Of Dreams
Även om jag själv inte var en jättestor fan av spelet så inser jag att det är efterlängtat och skall få stå med här, för just den anledningen!

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

#blogg

Medlem
Spel Releaser 2009!

Nej, Bioshock ska _INTE_ vara särskrivet. Gör om, gör rätt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Nej, Bioshock ska _INTE_ vara särskrivet. Gör om, gör rätt.

Fixar för din skull.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

1
Skriv svar