Dagens Virtual Console-spel är tre till antalet

Robot
Medlem
Dagens Virtual Console-spel är tre till antalet

Oh.. Galaga'88 är underbart

Aldrig lirat Turbografx versionen men Arkadspelet (which I own) är fan det bästa arkad shoot'em'up'set någonsin

Köp och njut


signatur
Inaktiv

Är inte Breath of Fire ett trevligt spel? Minns inte om jag provat det själv men någon form av igenkänningsklocka ringer likväl.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Skrivet av Nolite:

Är inte Breath of Fire ett trevligt spel? Minns inte om jag provat det själv men någon form av igenkänningsklocka ringer likväl.

Det är ett mycket trevligt spel. Vad jag minns bäst från det är att de använt så många sprites (heter det så?) till animationerna i striderna. Det ser ut att "flyta" snyggt på nåt sätt. Svårt att förklara. Annars är det ju en Final Fantasy-kopia som vilket annat RPG från den tiden som helst.

Medlem
Skrivet av Isaz:
Skrivet av Nolite:

Är inte Breath of Fire ett trevligt spel? Minns inte om jag provat det själv men någon form av igenkänningsklocka ringer likväl.

Det är ett mycket trevligt spel. Vad jag minns bäst från det är att de använt så många sprites (heter det så?) till animationerna i striderna. Det ser ut att "flyta" snyggt på nåt sätt. Svårt att förklara. Annars är det ju en Final Fantasy-kopia som vilket annat RPG från den tiden som helst.

Stämmer bra, tvåan är väl dock lite smådåligt. Ettan är mycket bättre.

Medlem

Älskar BoF2. Spelat igenom det X antal gånger och det lär köpas så fort jag tar mig tid till min wii också.


signatur

osv.

Inaktiv

Längtar efter att Chrono Trigger och Super Mario Bros 3 ska komma upp på VC. Om det nu gör det. Och eventuellt även Super Mario RPG. Vore kanon. Annars är ju de flesta av dem som redan finns helt kanon. Gamla klassiker är nästan bättre än nya spel ibland alltså.

Medlem

Hoppas att man kan börja ladda ner trail versioner utav spelen. Hatar att man köpt ett spel som är väldigt dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

PaZ
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att man kan börja ladda ner trail versioner utav spelen. Hatar att man köpt ett spel som är väldigt dåligt.

Håller med, jag köpte altered beast för att jag mindes att jag tyckte det var tufft när det kom ut...

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Längtar efter att Chrono Trigger och Super Mario Bros 3 ska komma upp på VC. Om det nu gör det. Och eventuellt även Super Mario RPG. Vore kanon. Annars är ju de flesta av dem som redan finns helt kanon. Gamla klassiker är nästan bättre än nya spel ibland alltså.

Chrono Trigger lär aldrig komma då det aldrig släpptes här i EU. Läste nånstans att sådana spel ej kommer portas till oss.

1
Skriv svar