Team Fortress 2 fotat

Robot
Inaktiv
Team Fortress 2 fotat

Ser riktigt fräscht ut. Cartoon-looken är väldigt passande för FPS med fokus på multiplayer eftersom det blir enklare att urskilja motståndare med starka, enkla färger.

Medlem

Himlarns vad det inte är likt dom tidiga dumparna man såg i PC för alla 1999. Typ gått från seriös soldat-shooter till cel-shadad action. Kan säkert bli bra ändå, men det känns inte alls som spelet man en gång längtade efter.

Medlem

Så mycket personlighet i karaktärerna, underbart

Medlem

release it already! älskvärd grafik, riktigt läcker

Medlem

Vet inte vad jag tycker om TF2 egentligen. Verkar som det blir att pröva när det släpps helt enkelt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vet inte heller vad jag tycker. TFC hade underbart balanserat gameplay, det finns inget som säger att det måste vara så längre, de kan ha ändrat massa...tycker Fortress Forever verkar bättre lite mer hardcore.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Kan säkert bli bra ändå, men det känns inte alls som spelet man en gång längtade efter.

Det ÄR inte spelet vi en gång längtade efter, det är en simpel revamp av tf/tfc (Obs, detta är inte nödvändigtvis en DÅLIG sak).

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Det ÄR inte spelet vi en gång längtade efter, det är en simpel revamp av tf/tfc (Obs, detta är inte nödvändigtvis en DÅLIG sak).

Sannerligen. Blev många timmars uppkoppling med 33.6-modem enbart för tfc till Half-life.

Medlem

woot!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Himlarns vad det inte är likt dom tidiga dumparna man såg i PC för alla 1999. Typ gått från seriös soldat-shooter till cel-shadad action. Kan säkert bli bra ändå, men det känns inte alls som spelet man en gång längtade efter.

Spelet du en gång längtade efter heter Battlefield. Detta känns dock sjukt bra, nostalgi men ändå inte.

Skrivet av Rainbearer:

Det ÄR inte spelet vi en gång längtade efter, det är en simpel revamp av tf/tfc (Obs, detta är inte nödvändigtvis en DÅLIG sak).

Tsk, nödvändigtvis ÄR det en BRA sak. Dock föredrar jag TF framför TFC.

Medlem

Jag är nog mer för gamla tf också

Medlem

ÄLSKAR stilen i spelet, på något vänster påminner det mig om NOLF, Evil Genius stilen.

Medlem

AAAAAAAH! Måste dem retas hela tiden! JAg-ViLl-HA-SpelEt-nU!


signatur

// Peace

Medlem

Jag längtade riktigt efter TF2 när de första screenshotsen började dyka upp runt 1999. Men jag tror faktiskt att de gjorde rätt som lade ned den och gjorde om det till den här nya varianten i stället. Man bara måste älska grafiken och animationerna!

Sedan får vi se om det håller - de verkar ju ha mixtrat en hel del med vissa klassers abilities. Förhoppningsvis så är det lika välbalanserat som TFC.

TFC är för övrigt det äldsta spelet som jag fortfarande spelar någorlunda regelbundet. Can't beat a classic...

Medlem

Saknar den mer realistiska stilen dom hade i filmerna från 99, tror dom använde Halflife 2-motorn eller nått.
Det här skulle bara vara kul om det var EXTREM GORE alá SoF II blandat med Postal 2 fast ännu mer blod. Så man kan skratta åt alla som får huvudet bortblåst av en turret som är placerad precis åvanför en stege.

Inaktiv

Hm, finns det eller kommer det släppas, fler trailers likt den med HWGuy?
Det var en teaser i klass med Lock Stock & Snatch imho.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Saknar den mer realistiska stilen dom hade i filmerna från 99, tror dom använde Halflife 2-motorn eller nått.
Det här skulle bara vara kul om det var EXTREM GORE alá SoF II blandat med Postal 2 fast ännu mer blod. Så man kan skratta åt alla som får huvudet bortblåst av en turret som är placerad precis åvanför en stege.

Är det inte fortfarande gjort i source-motorn?

Hur som helst; Visst kan man tycka att det bör vara realistik grafik, men har vi inte nog med sånna spel? Finns ju hur många sånna som helst redan. Då kan man ju lika gärna spela någon HL/quake3/4-mod eller något liknande spel (ni fattar.) Jag ser fram emot något nytt och uppfriskande!
Gillar speciellt karaktärerna i spelet!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vet inte vad jag tycker om TF2 egentligen. Verkar som det blir att pröva när det släpps helt enkelt.

Varför ens pröva något som, för 4 dagar sedan "Kommer suga pga. grafiken" ?

jag gör

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Saknar den mer realistiska stilen dom hade i filmerna från 99, tror dom använde Halflife 2-motorn eller nått.

1999 + HL2-motorn =

KoP
Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av FL3JM:

Saknar den mer realistiska stilen dom hade i filmerna från 99, tror dom använde Halflife 2-motorn eller nått.

1999 + HL2-motorn =

Ja precis.. om d vore för att HL2 motorn vore så gammal.. 5 år före HL2.. bara..

Inaktiv

Det är ju typ Half-Life 1 motorn

Kul med lite nostalgi i bildgalleriet
TF2 såg bra ut för sin tid, och något man suktade efter ordentligt. Men på den tiden var det ju relativt nytt, nu är det rätt uttjatat och skulle säkert inte sticka ut på något sätt ur mängden.

Om det ska släppas i nutid så ser dagens upplägg betydligt roligare och bättre ut. Frågan är bara när det ska släppas?
Skulle det inte släppas för snart ett år sen eller något? - mot julen 2006 åtminstone?

Medlem

Verkar riktigt coolt , blir att köpa hela paketet när det kommer ep2 osv

Inaktiv

Kommer köpa detta till min Xbox, helt klart.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av tjoff:

TF2 såg bra ut för sin tid, och något man suktade efter ordentligt. Men på den tiden var det ju relativt nytt, nu är det rätt uttjatat och skulle säkert inte sticka ut på något sätt ur mängden.

Om det ska släppas i nutid så ser dagens upplägg betydligt roligare och bättre ut. Frågan är bara när det ska släppas?
Skulle det inte släppas för snart ett år sen eller något? - mot julen 2006 åtminstone?

Läste en intervju med projektledaren för TF2, Robin Walker, i PC Gamer (Julinumret). De ville göra roliga saker i spelet, som rakethopp och överdrivna färdigheter för klasserna. Men de tyckte inte det fungerade ihop med realistisk grafik, så de skrotade den första verisonen och gjorde om det till den nuvarande karikatyrstilen.

Tanken är att det skall släppas samtidigt i ett paket med HL2:Episode 2 och Portal.
Men när det blir...Tja, räkna med förseningar, hoppas på det bästa. Jag längtar iaf.

Medlem

Jag tycker definitivt det verkar som om de tänkt helt rätt vid utvecklingen här. Med fokus på gameplay istället för grafiken är spel roligare och mer hållbara!
Tänk bara på gamla "godingar" som Incoming eller Expendable från Rage. Mycket grafik - lite innehåll.

Låt oss bara nu hoppas att de är lite medgörliga och följer upp det här spelet ordentligt efter release så att balansen faller rätt mellan klasserna.

Medlem

Verkar jätteroligt, men har funderat mycket på om detta verkligen kan kallas en uppföljare till Team Fortress? Verkar inte som något har hänt med med gameplayet eller riktigt lagts till sedan orginalet från 96. Detta är mer en remake som TFC var.

Aja, jag ser fram emot att kunna lira denna uppdaterade versionen för kan minnas att mitt 56k blev verkligen lidande som liten med Team fortress ^^

Medlem

Efter lite närmare granskning av bilderna tycker jag dem kan sänka den tecknade graffiken lite grann, vill inte ha ett till XIII =/

Medlem
Skrivet av Kovski:

Verkar jätteroligt, men har funderat mycket på om detta verkligen kan kallas en uppföljare till Team Fortress? Verkar inte som något har hänt med med gameplayet eller riktigt lagts till sedan orginalet från 96. Detta är mer en remake som TFC var.

Av vad jag sett så verkar det ganska likt TFC, men det finns väsentliga skillnader. Det är samma klasser, men de har inte riktigt samma färdigheter. Scouten kan t.ex göra dubbelhopp (ett extra i luften), Medic har fått en "healing ray" som låsas på medspelare och boosta deras health upp till osårbarhet. Spionen kan inte bara klä ut sig till motståndarna, utan kan nu bli helt osynlig. Han har inte gasgranater, bedövningspistol, hagelgevär och nailgun som tidigare utan bara en kniv och ljuddämpad pistol.

Ett nytt spelsätt finns också med, Territorial Control.

Så det är gjort förändringar i spelet. Till det bättre får vi hoppas.

Inaktiv

Pff, dessa bilder såg jag för många veckor sedan, de kom ju i samband med E3. Simon är ju fett efter. Plus att han verkar lite efterbliven också...

12
Skriv svar