Age of Conan släpps först i nästa år

Robot
Medlem
Age of Conan släpps först i nästa år

Haha, det är helt otroligt att inget spel någonsin släpps på utsatt tid. Jag menar hur svårt kan det vara att göra en prognos som faktiskt håller?

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av stream:

Haha, det är helt otroligt att inget spel någonsin släpps på utsatt tid. Jag menar hur svårt kan det vara att göra en prognos som faktiskt håller?

Uppenbarligen på tok för svårt... därför utvecklare inte borde gå ut med ett releasedatum förrän de faktiskt vet att de kan hålla det... känns rätt löjligt när de går ut med ett releasedatum ett år i förväg... men men...

Medlem

Gah! Då får jag ju lov att göra något vettigt hela hösten!

Medlem

Hehe. När GTA4:s försening meddelades så drog man en suck av lättnad. Det var på tok för många bra spel som skulle släppas under sista kvartalet av året för att man skulle ha tid att spela alla. Nu känns det som de flesta av dessa spelen kanske slinker till 2008, och vi får samma "problem" återigen.

Nu väntar jag bara på rubriken "Mass Effect: nästa år".

Medlem

Mycket tråkigt att höra! Har precis köpt en ny burk delvis för att klara Conan, nu hinner den väl bli gammal lagom tills det släpps

Medlem

Avsikterna är nog goda, men nu har de nog skjutit sig i foten. WaR kommer ju första kvartalet 2008 och det lär dra en hel del spelare, sen så kommer ju en wow expansion oxå...


signatur

Tempus fugit.

Medlem

det gör valet mellen warhammer online och age of conan lättare iaf

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Avsikterna är nog goda, men nu har de nog skjutit sig i foten. WaR kommer ju första kvartalet 2008 och det lär dra en hel del spelare, sen så kommer ju en wow expansion oxå...

Håller med där, totalt dumt det kommer inte att vara lätt leka med War och WoW.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Detta var väntat.

Medlem

Tråkigt, såg fram emot att spela AoC i höst. Men men, ett ofärdigt spel vore ännu tråkigare.

Medlem

Bra behövdes men iaf mångar kanske inte kommer ihåg när Anarchy Online släpptes det var så ofärdigt så tog ett helt år innan dom kom på spåret igen och det var världens rabalder.

Så tycker dom att det behövs par månader så får dom det imo.

Nog för att man kan bli lite små sur men det är ju bara ett spel det är ju inte liv och död.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra på ett sätt men tråkigt samtiddigt då jag ärligt talat trodde att spelet skulle komma ut i slutet av året. Hoppas nu att man kommer med i betan iaf.

Medlem

Äh, tidsuppskattningar är alltid toksvåra att pricka bra! Jobbar själv som utvecklare där man skall svara på frågan "Hur långt tid tar detta att göra" innan du ens vet hur du skall lösa det!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Från en bra spel höst till en dålig


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Uppenbarligen på tok för svårt... därför utvecklare inte borde gå ut med ett releasedatum förrän de faktiskt vet att de kan hålla det... känns rätt löjligt när de går ut med ett releasedatum ett år i förväg... men men...

Precis min mening. Som jag ser det är det mycket bättre att ha releasedatum "When its done" tills de med största säkerhet vet när de kan släppa spelet.

Exempelvis kunde de sätta ett releasedatum när de är i slutet av beta-testning eller nått.

Medlem
Skrivet av stream:
Skrivet av Nosnos:

Uppenbarligen på tok för svårt... därför utvecklare inte borde gå ut med ett releasedatum förrän de faktiskt vet att de kan hålla det... känns rätt löjligt när de går ut med ett releasedatum ett år i förväg... men men...

Precis min mening. Som jag ser det är det mycket bättre att ha releasedatum "When its done" tills de med största säkerhet vet när de kan släppa spelet.

Exempelvis kunde de sätta ett releasedatum när de är i slutet av beta-testning eller nått.

Ja, men du tror att finansiärerna nöjer sig med "vi är klara när vi är klara". De vill ju veta när de kan börja tjäna pengar!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

god damnit.. visste att det skulle hända men hoppades verkligen på on schedule release.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Inaktiv

Hmm snart har alla nya spel som man velat ha till hösten gått över till 2008 (AoC nu, Gta iv), får hoppas på att Assassin's Creed släpps till november


signatur

The Piano Has Been Drinking

Medlem

happ. om nu pirates of the burning sea också blir försenat lär det bli lotro hela hösten


signatur

tjenare!

Medlem

WoW > Alla mmo eftersom det är , lättillgängligt!

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Avsikterna är nog goda, men nu har de nog skjutit sig i foten. WaR kommer ju första kvartalet 2008 och det lär dra en hel del spelare, sen så kommer ju en wow expansion oxå...

Nu räknar du med att WaR faktiskt kommer Q1 2008. Blir nog snarare så att vi får vänta yterligare 6 månader på det också.

Inaktiv
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Nocturne:

Avsikterna är nog goda, men nu har de nog skjutit sig i foten. WaR kommer ju första kvartalet 2008 och det lär dra en hel del spelare, sen så kommer ju en wow expansion oxå...

Håller med där, totalt dumt det kommer inte att vara lätt leka med War och WoW.

Ja, för WoW är ju sååå bra nu efter TBC.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av mullet:

Ja, men du tror att finansiärerna nöjer sig med "vi är klara när vi är klara". De vill ju veta när de kan börja tjäna pengar!

Det problemet kan man ju lösa relativt lätt genom att sätta en tidsgräns på 2-3 år.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Det är ju bra att de faktiskt skjuter upp releasen för att polera ytterligare, alla vill såklart ha en så bra spelupplevelse som möjligt. Frågan är bara om man (jag) orkar hålla intresset uppe. Verkar luta åt att man får ge Hellgate: London en chans ändå, förutsatt att det inte floppar helt.

Så har vi the Witcher också och Bioshock.. och.. jo, fan, det ska nog gå att fördriva tiden fram till den 25e mars.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Flakmonkey
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av mullet:

Ja, men du tror att finansiärerna nöjer sig med "vi är klara när vi är klara". De vill ju veta när de kan börja tjäna pengar!

Det problemet kan man ju lösa relativt lätt genom att sätta en tidsgräns på 2-3 år.

Och bara för att finansiärerna har en "deadline" så behöver de ju inte säga den till oss gamers... tror faktiskt att alla skulle må bättre ju mindre vi visste... mindre whine iaf ^^

Inaktiv

Är mycket glad att jag inte köpte Funcom aktier tidigare i veckan, aktien dök rätt bra idag

Inaktiv

när ska nya wow expansionen släppas då ?

inte för att man kommer skaffa det.

tycker wow är förstört nu när alla bara flyger.
det är inte alls samma gemenskap längre som när alla är på marken.

samma var det med swg.
det va kul i början när alla var på marken.

sen när expansionen kom så man kunde bli pilot då vart nästan ingen kvar på marken längre.

man såg knappt en själ..

12
Skriv svar