Indienytt: Harvest-beta i filarkivet

Robot
Medlem
Indienytt: Harvest-beta i filarkivet

bbl 17w 8h 56m 10s

Medlem

WOHOO!! Dags att lira, skulle egentligen vara borta idag men vädret är så uselt så jag behövde inte. DEFENCE!

Medlem

Det ska bli kul att testa! Den första versionen var ju väldigt beroendeframkallande.

Inaktiv

Hej!

Om ni vill chatta med utvecklarna eller andra Harvest spelare så finns vi på IRC, Quakenet i kanalen #harvestbeta

mvh
/thewreck

Medlem

Bara jag som är störd o hlet missat detta?

Medlem

Tråkigt spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

fan va skönt, älskar konceptet!

Medlem

Argh, älskar konceptet och allt, men jag är så värdelös på det : < Kommer typ aldrig någonstans, måste göra något grundläggande fel


signatur

Videomupp

Medlem

Bugg i Vista. Beror förmodligen på att det är fullscreen,och samtidigt som man kör dualview. Går ej att scrolla åt höger, och om man försöker göra det, plus klickar, så minimeras spelet.


signatur
Medlem
Medlem

Galet skoj!
Men precis som wildthing tror jag att jag gör något fantastiskt fel, aldrig klarat mig förbi threat-level 6
Ändå tycker jag det är skitskoj!

Medlem

Det var väl lite roligt, de första 5 minutrarna, tills man kom på att det var helt meningslöst.

Klarade mig förbi level 11, sen var det omöjligt..

Inaktiv

Hej!

Vi är väldigt måna om att spelet ska bli bra, och därför är negativa kommentarer extra intressanta.

Vilken del tyckte du var meningslös? Vad var det du saknade? Finns det något sätt, tror du, som spelet skulle kunna bli roligt i dina ögon?

mvh
/thewreck

Medlem

Kom till threat lvl 61 dock var det i princip kört redan vid 55 nånting.

Medlem

Blev ca 55 för mig också, gillar grafiken enormt, påminner om spel för 10 år sen (positivt, retro feeling )

Medlem
Skrivet av thewreck:

Hej!

Vi är väldigt måna om att spelet ska bli bra, och därför är negativa kommentarer extra intressanta.

Vilken del tyckte du var meningslös? Vad var det du saknade? Finns det något sätt, tror du, som spelet skulle kunna bli roligt i dina ögon?

mvh
/thewreck

Det som jag kan föreslå är olika svårighetsgraders, spelet är väldigt svårt i början och det kanske borde finnas en tutorial ( blir lättare när man någorlunda inser hur man ska bygga).

Något jag tror skulle göra det roligare vore om det kanske fanns något eller några fler försvarsalternativ, det blir ganska snabbt repetivt att bygga massa lasertorn sen även om det är ganska så "standard" så vore inte lite uppgraderingar helt fel.

Inaktiv

Ang försvar:

Vill bara klargöra det som finns nu:

Du kan länka ihop laser torn för att förändra dess egenskaper (mer skada och mer range).

Du kan uppgradera missil torn till två specialiserade sorter.

Du kan göra om Energy Links till Charge Bombs som spränger massa fiender!

(uppgraderingarna hittar du uppe till vänster när du har markerat en byggnad)

Utöver det, har du några bra idéer så dela med dig! vi är ivriga lyssnare!

mvh
/thewreck

Medlem

Skulle också vilja ha en tutorial. Tack för ett schysst initiativ.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av thewreck:

Ang försvar:

Vill bara klargöra det som finns nu:

Du kan länka ihop laser torn för att förändra dess egenskaper (mer skada och mer range).

Du kan uppgradera missil torn till två specialiserade sorter.

Du kan göra om Energy Links till Charge Bombs som spränger massa fiender!

(uppgraderingarna hittar du uppe till vänster när du har markerat en byggnad)

Utöver det, har du några bra idéer så dela med dig! vi är ivriga lyssnare!

mvh
/thewreck

Det är alltså mer eller mindre en kopia på alla dessa Tower Defence och liknande?

Inaktiv

heh steffe.

Du har rätt i att spelet flörtar med tower defence genren, i den mån att man försvarar sig emot en aldrig sinande ström av fiender, men jag skulle inte vilja kalla det en klon, och jag skulle inte vilja kalla det ett tower defence spel heller... fast jag kanske har fel?

Jag tror det är bättre om någon mindre jävig svarar på den kommentaren helt enkelt...

Annars kan du ju alltid prova spelet så får du avgöra själv!

mvh
/thewreck

Medlem

Vad jag menade med meningslös var precis vad jag sa, finns ingen mening med spelet, samma sak hela tiden, och det leder ingen vart.

Annars var det ju roligt, men blir snabbt långtråkigt.

Inaktiv

Tanken med betan är att testa balansen. Fullversionen kommer va ett highscore-inriktat spel med olika listor. Listorna kommer göras mer intressanta av att det finns olika gamemodes, delmål samt möjlighet att skapa egna listor med sina vänner. Men det är ett koncept som helt enkelt inte passar alla


signatur

oxeyegames.com/harvest/

Medlem

Det låter ju roligare med dessa listor, men hade tyvärr inte hört något om det förrens nu, jag hoppas er lycka till, tror det kan bli något

Inaktiv

beroendeframkallande, jag älskar tower defense så det är helt rätt genre för mig

nya levels dvs man börjar om från början fast svårare (eventuellt med nya torn osv)

skulle vilja ha mer stuktur så man ser när det går åt helvete som i TD när man märker att dom springer längre o längre men det går att reparera nu är det helt omöjligt när man väl e på väg och bli överkörd.

Medlem
Skrivet av thewreck:

heh steffe.

Du har rätt i att spelet flörtar med tower defence genren, i den mån att man försvarar sig emot en aldrig sinande ström av fiender, men jag skulle inte vilja kalla det en klon, och jag skulle inte vilja kalla det ett tower defence spel heller... fast jag kanske har fel?

Jag tror det är bättre om någon mindre jävig svarar på den kommentaren helt enkelt...

Annars kan du ju alltid prova spelet så får du avgöra själv!

mvh
/thewreck

Hoppas du inte tog kommentaren för illa bara, det var inte illa menat. Såna kan vara roliga som tidsfördriv

Inaktiv

Det jag skulle vilja se är att man kan prioritera energi på resursinhämtning eller vapen. Som det är nu kan ett lasertorn stå ofärdigt hur länge som helst för att de få energiprickar som ens hittar ut i periferin tycker att det är mycket viktigare att ladda gruvlasern än att försvara mot fienden som är fem meter bort.

Kanske en slider där man kan välja vart energin skall ta vägen.

[indent]resurs - auto/random - vapen[/indent ]

EDIT: Indent fanns tydligen inte...

Medlem
Skrivet av Kattspya:

Det jag skulle vilja se är att man kan prioritera energi på resursinhämtning eller vapen. Som det är nu kan ett lasertorn stå ofärdigt hur länge som helst för att de få energiprickar som ens hittar ut i periferin tycker att det är mycket viktigare att ladda gruvlasern än att försvara mot fienden som är fem meter bort.

Kanske en slider där man kan välja vart energin skall ta vägen.

[indent]resurs - auto/random - vapen[/indent ]

EDIT: Indent fanns tydligen inte...

Vänsterklicka på en Energy Link och högerklicka på den saken som du vill att all energi ska åka till. Det är inte exakt vad du vill ha kanske, men då får man sina torn byggda snabbt. Det är mycket effektivt att styra energin åt det hållet striden är.

Medlem

fuskkoder tack?

Medlem

Nej, snälla lägg inte in fusk vad ni än gör

12
Skriv svar