Indienytt: Harvest-beta i filarkivet

Medlem
Skrivet av Nikie:

Bara jag som är störd o hlet missat detta?

Nja störd är du väl inte.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Vänsterklicka på en Energy Link och högerklicka på den saken som du vill att all energi ska åka till. Det är inte exakt vad du vill ha kanske, men då får man sina torn byggda snabbt. Det är mycket effektivt att styra energin åt det hållet striden är.

Hehe jepp
Eller... Från och med den här versionen kan man även klicka och dra musen mellan links! Ytterligare ett tips är att dubbel-klicka på konstruktionslådor för att få dem att suga åt sig mer energi

Medlem

Märkte att ni skrivit med en massa tips i Readme filen, riktigt fint. Ofta har man ingen användning av den, men nu hjälpte den en hel del.

Medlem

Gillar denna typ av spel. Kan någon ge tips på hur man skall bygga vid start så man klarar sig förbi level 10 i alla fall.

Är raketerna viktiga att bygga snabbt?

Skulle såklart gärna se fler typer av torn att bygga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jahaja.... threat level 18 denna gång. När det börjar gå fel så går det ordentligt fel. Fast jag är nybörjare iofs.

Tower defence = RTS utan rörliga enheter. ;P


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kom typ inte förbi 10 själv igår, men verkar som att jag lyckades lösa det genom att försöka bygga så många solar plants som möjligt.. dock lite klurigt iom att dom kostar så jävligt.

vid lvl10 så brukade jag ha 3 förut, när jag byggde så jag hade 5-6 så gick det mycket mycket lättare

energi = allt, du kan mosa ut mer harvesters vilket ger mer bling bling i kassan, och du kan slänga upp mer kanoner. akta så du inte slänger upp för många bara, då när fienden attackerar så kan energin ta slut efter ett tag

Medlem

Tjoho, lvl 36 denna gång. Vilket roligt spel.
Borde dock ha lite förklarande hjälptexter och sådant.
Det är lite svårt att förstå hur mycket energi saker tar. Ok, det står t.ex. 100 energy på en uppgraderad raketramp... men... att hmm... svårt att inse effekten av detta innan man byggt enheten.

Kanske skulle ha en tydlig ljudeffekt när nästa nivå av aliens rullar in? Ljudet överlag känns lite platt. Det får gärna vara maffigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja det finns en readme!
Visste inte följande:
"The map expands when you build something very close to the map's edge, in any direction. The map has no size limit!"

Har någon experimenterat med "defence priority". Är det viktigt att använda? :-?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

rätt skoj spel, kom till threat level 19, skulle behövas lite mer torn tycker jag typ torn som saktar ner fienderna fast det kanske blir lite för mkt td aktigt då


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Jag tycker också det är riktigt skoj, men förbannat svårt. Aldrig klarat mig förbi threat level 16.
Först när jag slängt ett öga i readme'n såg jag att man kunde byta upplösning, vilket var enormt skönt!
Ang prioriteringar på torn tyckte jag det verkar fungera riktigt bra, speciellet när man kom så långt att de där snabba grejerna börjar komma.

Känns som om man vill kunna uppgradera rotationshastigheten på sina lasertorn, eller är jag ensam om att tycka det?

Vill gärna ha lite tips om byggordning, allmän strategi och sånt. Blir alltid helt totalt uppägd runt lvl 15!

Medlem

Boulund: Vad är det som gör att du förlorar just vid 15? dåligt med energi? få torn? dåligt med minerals?

Några tips är iaf att snabbt få många solar plants ( eller vad de heter) och många mining stationer, viktigt att snabbt få upp en bra ekonomi och mycket energi medans fienderna är få och kan dödas av några få lasertorn.
Jag personligen försöker hela tiden ha ett konstant flöde på minst 20 resurser gärna upp i 30 så gott det går för det behövs mycket resurser för att man ska snabbt kunna expandera vilket också är viktigt, man måste ha råd till energy links, torn och mining stations och gärna en eller två solar plants när du väl försöker bygga utåt.
Viktigt att tänka på är också att skaffa många missile towers, lasern är bra och jag tycker man ska ha en vägg av lasertorn men har du inga missile towers så kommer du få svårt när det kommer fler och fler aliens.
Glöm inte heller att länka lasertornen när du expanderar utåt så att även de som står i bakgrunden kommer till nytta.

Har själv kommit till 69 som längst och då blev det verkligen omöjligt. En väldigt önskvärd funktion vore att autosälja mining stations som inte har något att mina i närheten, ganska jobbigt att behöva sälja dem själv.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har någon experimenterat med "defence priority". Är det viktigt att använda? :-?

Viktigt och viktigt, kan vara väldigt användbart
Dedär små skitsnabba fulingarna som bara rusar in och pajar din bas i ett svep är härliga att ha på High, annars brukar ens torn vara upptagna med stor-ufona, och skiter i de små fulingarna.

Gehenna shuttle heter de små snabba sakerna, sätt dom på Hög prioritet, hjälper avsevärt

Medlem

Gjort lite framsteg idag! Klarat mig till lvl 28. Det var definitivt energibrist som gjorde att jag fallerade så tidigt förut. Kanske lite min oförmåga att multitaska också
Men jag har insett vikten av att ha gott om energi. Prövade dessutom att "flash-mina" eller vad man ska kalla det, byggde ut lite energipylons till en grupp mineraler och byggde en 6-7st miners där för att få bort de mineralerna så snart som möjligt för att sedan sälja mina miners när allt var klart. Inte helt hundra på att det är så effektivt dock.

Sen att linka tornen var också en dramatisk skillnad i hur svårt det var att klara sig länge märkte jag. Innan jag fattade hur det fungerade klarade jag mig som sagt aldrig förbi lvl15 nåt sånt. Nu är det svåra att klara sig över 25-30.

Jag undrar lite vad ni har för smart taktik när det gäller missiltorn? Jag byggde kanske 1:3 med eagle:thunder... är de någonting att ha överhuvudtaget i standardutförande?

Jag läste en intressant strategi på deras eget forum om att bygga en bas på diagonalen så att varje torn både är uppåt-vänster eller nedåt-höger för att minska sina svaga punkter.

12
Skriv svar