Epic stämmer Silicon Knights

Robot
Medlem
Epic stämmer Silicon Knights

Är det någon som orkar bry sig? Tycker att man läser att dom stämmer varandra nu och då (inte bara Epic och Silicon Knights).


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

HAHA, fy fan va knäckta

Medlem

Att dom orkar dom giriga små asen.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

hahahh!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Det här har fan fått mig att tappa förtroendet för Epic. Visst, dom gör bra spel, men de är fan dom som begått de största misstaget här. Dom tror väl att genom att vända på pannkakan så kan dom "vinna" folkets förtroende, men jag tycker att detta ger motsatta effekten. Hoppas fan att Silicon Knights vinner i rätten.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det här har fan fått mig att tappa förtroendet för Epic. Visst, dom gör bra spel, men de är fan dom som begått de största misstaget här. Dom tror väl att genom att vända på pannkakan så kan dom "vinna" folkets förtroende, men jag tycker att detta ger motsatta effekten. Hoppas fan att Silicon Knights vinner i rätten.

Instämmer på pricken.
Epic vad fan sysslar ni med?

Inaktiv

Payback's a bitch.

Inaktiv

Tycker Epic gör rätt i att stämma dem, orka whina på att de inte fick motorn i tid då det redan finns flera spel ute på marknaden med den motorn som fungerar.

Första steget på en väg mot förlikning utanför rättsalen troligen. Epic verkar av mycket att döma inte ha levererat vad som lovats vilket är fel. Ska bli spännande att se hur det blir i varje fall.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Det här har fan fått mig att tappa förtroendet för Epic. Visst, dom gör bra spel, men de är fan dom som begått de största misstaget här. Dom tror väl att genom att vända på pannkakan så kan dom "vinna" folkets förtroende, men jag tycker att detta ger motsatta effekten. Hoppas fan att Silicon Knights vinner i rätten.

Folkets förtroende, vad dillar du om? Det är juridik, inte politik, som dryftas och att lägga in en motstämning hör till praxis när två amerikanska bolag hamnar i civilrättslig tvist som båda tror sig kunna vinna.

Inaktiv

USA i ett nötskal.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Tycker Epic gör rätt i att stämma dem, orka whina på att de inte fick motorn i tid då det redan finns flera spel ute på marknaden med den motorn som fungerar.

Vad har det med saken att göra?

Medlem

Allså, alla andra som använder UE3 verkar ju inte ha några som hellst problem. Om nu Epic ville få andras spel att se sämre ut för att få upp Gears som Silicon till en viss del säger - varför ser spel som ME helt sjukt bra ut i jämförelse?..

Jefla whine verkar det som.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Som sagt inget ovanligt att 2 bolag stämmer varann get over it typ.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har inte tid att leta rätt på informationen men de flesta spel som använder UE3 har skjutits upp, speciellt de som är på gång till PS3. Dessutom har andra utvecklare medgett att det inte varit en dans på rosor utan känner igen sig i viss mån med vad SK säger.

Och ett kontraktsbrott är ett kontraktsbrott. Inte som att spelvärlden har speciellt mycket tålamod till att börja med. Att som utvecklare tvingas vänta ett halvår på utlovad funktionalitet gör inte saken bättre.

Blir intressant att se vem som får rätt till slut.


signatur
Medlem

Ok, intrigen tätnar!

Medlem

Haha! Det här är ju bara kul


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tja om det som står i artikeln är sant så är det ju Silicon Knights som är bovarna.

Medlem

hehe varför inte göra en dokusåpa av de hela

Medlem

Den som har rätt har dyrast och fläst advokater i usa...

Skrivet av Exim:

Den som har rätt har dyrast och fläst advokater i usa...

Efter några år med moderaterna vid makten blir det snart så här med!......aint capitalism bliss?


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Efter några år med moderaterna vid makten blir det snart så här med!......aint capitalism bliss?

Eftersom det inte finns någon smilie som himlar med ögonen får du hålla till godo med den här. :evil: Den är i varje fall röd, så du är säkert nöjd.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Eftersom det inte finns någon smilie som himlar med ögonen får du hålla till godo med den här. :evil: Den är i varje fall röd, så du är säkert nöjd.

Haha, du gjorde min morgon, tack!

Medlem

Epic har fått min sista krona. Jäkla fasoner... Dels snuvar de sina licenstagare (som betalat stora pengar) på vad de lovat dem för egen vinning (Gears of War använder teknik som de inte delade med sig av till köparna av tekniken), dels vägrar de erkänna sitt misstag och gnäller istället på helt grundlösa faktorer. Det är ju inte bara Silicon Knights de lurat, är ju alla licensierade tillverkare av UE-baserade spel... SK hade bara kulor nog att göra nått åt det.

Död åt Epic! Long live the little guy!


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Skrivet av r4z0r:

Det är ju inte bara Silicon Knights de lurat, är ju alla licensierade tillverkare av UE-baserade spel... SK hade bara kulor nog att göra nått åt det.

Ja du, om nu EA, Ubisoft, Midway, Bioware, Irrational och Kuju, för att nämna några, känner sig så lurade, så tror jag nog de skulle ha råd att göra något åt det. Ingen av oss vet egentligen om några avtal faktiskt brutits, så det är nog bättre att vänta och se hur den här historien slutar innan vi drar några slutsatser.

Inaktiv

hahaha
så går det om man muckar med epic...och har fel från början...
jag tror bara silicon whinar och letar efter en ursäkt.....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Epic har fått min sista krona. Jäkla fasoner... Dels snuvar de sina licenstagare (som betalat stora pengar) på vad de lovat dem för egen vinning (Gears of War använder teknik som de inte delade med sig av till köparna av tekniken), dels vägrar de erkänna sitt misstag och gnäller istället på helt grundlösa faktorer. Det är ju inte bara Silicon Knights de lurat, är ju alla licensierade tillverkare av UE-baserade spel... SK hade bara kulor nog att göra nått åt det.

Död åt Epic! Long live the little guy!

Vadå betalt stora pengar?
Enligt Epic försökte ju SK komma undan med att inte betala ett öre för motorn.

Att SK dessutom hade mage att gnälla på att tillgången till motorn tog tid, när de ändå bara tänkte sno koden till en egen grafikmotor är ju hur ruttet som helst.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Counter-Life? Får man en spark i röven så ger man tillbaka samma spark i motsatt röv.

Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Efter några år med moderaterna vid makten blir det snart så här med!......aint capitalism bliss?

Eftersom det inte finns någon smilie som himlar med ögonen får du hålla till godo med den här. :evil: Den är i varje fall röd, så du är säkert nöjd.

lol den var bra 8)


signatur
12
Skriv svar