Opeth - Falun.

Medlem
Opeth - Falun.

Yep. Nyss hemkommen från det Progressiva Death Metal bandet Opeth:s konsert här i Falun. Å nedrans vilket ös de förde med sig, helt galet. Inledningen var ofattbart grym, först en in-march-låt som spelas när de går till scenen, och sedan kör de igång med en av deras tyngsta låtar på albumet "Watershed". Mycket oväntat.

Hur som helst. De kommer snart till Gävle och fortsätter sin turné här i sverige ett tag. Och om 1 år är bandet fyllda 20 år, och jag hoppas på att de håller på med ett till album tills dess.
Jag hoppas innerligt att jag får se dem här i Falun igen, inom en snar framtid. Men till dess så ska jag slänga huvudet hit och dit till deras andra album.

Ville bara få detta sagt.

http://jonteroyalskritiskarostietern.files.wordpress.com/2008/07/opeth408.jpg

#blogg


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Opeth - Falun.

Oh shit, är du Falubo också? Har en filmförening på Arenan där spelningen hölls, vi höll på att fixa en intervju med dem men hann tyvärr inte pga tidsramar. Var synd, lyssnar inte på dem själv men uppenbarligen är dem ganska stora ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Åh det var som sjuttsingen! Synd att ni inte hann med en intervju med bandet. Hoppas på bättre lycka nästa gång om dem nu kommer igen.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Opeth e fan underbara, de har fan ingen dålig skiva.

Hoppas du hade det gött och har ont i nacken \\m//-_-\\m//


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar