Electronic Arts har nu 25% av rösterna i Ubisoft

Medlem

Nej, det kallas marknadsekonomi, inte kapitalism, kapitalism är en ideologi/utopiskt politiskt system.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av Twitch:
Skrivet av BangBoomBang:

jo och sony kommer inte få ett skit.

Tack ännu en gång för en otroligt intelligent forumpost BigBabyBang. Du gör aldrig någon besviken med dina fullständigt slående kunskaper. FZ enda besökare som inte ens kvalificerar sig som stolsvärmare, eller ens bränsle till våra kära sol

Ontopic, jag måste säga att generellt blir spelen sämmre när EA har haft vantarna med i spelen. De pressar utvecklarna att släppa sina spel för tidigt och i väldigt många fall får man en mängd irriterande buggar med sig på skivan man köper för dyra pengar.
Och EA's egna utvecklade spel, tjaa, vi vet ju vad de flesta inbitna tycker om dessa. Även om de inte alltid är dåliga är det samma spel med 2 nya ändringar från förra spelet, och något upphottad grafik. Jag är dock oerhört nyfiken på vad Skate kan erbjuda och har stora förhoppningar för nämnda spel.

Huruvida dessa 25% påverkar Ubisoft är emellertid för mig oklart. Visst får man ju rysningstanken att EA KAN lägga sin röst på så vis att de gynnar dem själva (EA) och "förstör" för Ubisoft om de t.ex. skulle hålla på med 2 liknande spel. Även om EA naturligtvis förlorar pengar på att Ubisoft går sämmre gynnar det sig bara ifall EA skulle få för sig att köpa upp Ubisoft vid ett senare tillfälle

Nu tror jag naturligtvis inte EA är SÅ elakt och jag ogillar inte EA för att de är stora, utan enbart för att de i flera fall släpper ofärdiga produkter, att de sällan provar nyskapande spel (vilket de nu iofs har sagt de ska ändra på). De mjölkar spelarna in på varenda öre om de bara kan. Självklart ska ett företag tjäna pengar, men man kan inte hjälpa att ogilla hur de tjänar pengar på -enligt min åsikt -- dåliga spel. Blizzard gillar de flesta, nu börjar ju förstås alla som BigBabyBang och det andra hata Blizzard för de är så framgångsrika men Blizzard släpper bra spel. De släpper sina spel "When it's done". De må kanske inte vara nytänkade spel, men de är förbannat bra.

Nej nu börjar det bli en alldeles för lång post som få kommer läsa ändå, och jag börjar rinna iväg allt för långt offtopic :P. Vill bara tilläga att jag inte är någon slags anti-allt-EA. Jag bara ogillar de av ovannämnda anledningar och ser gärna några bakslag för ju fler ouppköpta företag, ju bättre för konsumenten (i de flesta fallen, men garanterat så i EA's fall ).

ok Bitch

Antikvitet

Oroa er inte för att EA och Ubisoft ska gå ihop och bara producera skitspel. Det är vi konsumenter som styr, glöm inte det. Om spelen som produceras bara är skit enligt majoritetens koncensus så kommer spelen sälja dåligt, vilket leder till att företaget går dåligt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

URK
Medlem
Skrivet av John:

Oroa er inte för att EA och Ubisoft ska gå ihop och bara producera skitspel. Det är vi konsumenter som styr, glöm inte det. Om spelen som produceras bara är skit enligt majoritetens koncensus så kommer spelen sälja dåligt, vilket leder till att företaget går dåligt.

är bara tvungen att säga att enligt spelbranchen så finns det inga dåliga spel som ingen vill köpa. det är ju koperingens fel att spel inte säjler.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av John:

Oroa er inte för att EA och Ubisoft ska gå ihop och bara producera skitspel. Det är vi konsumenter som styr, glöm inte det. Om spelen som produceras bara är skit enligt majoritetens koncensus så kommer spelen sälja dåligt, vilket leder till att företaget går dåligt.

är bara tvungen att säga att enligt spelbranchen så finns det inga dåliga spel som ingen vill köpa. det är ju koperingens fel att spel inte säjler.

och det är det höga priset på konsol spel som gör att folk pirat kopierar vilket i sin tur leder till dålig försäljning vilket i sin tur leder till höga priser.

så den stora boven i dramat är helt enkelt priset på spel.
det är ju så att dom flesta vill ju ha spelen i orginal men har inte råd.

det är samma med film på dvd, nya filmer på vanlig dvd kan ligga på över 200 kr.

och efter nåra år så kan man köpa samma film för typ 70 kr och ändå går företaget med vinst.

Medlem

snart så gjör väll Ea en egen konsol också


signatur

I'm the broken one who fixed it.

12
Skriv svar