Warhammer: Mark of Chaos till Xbox 360

Inaktiv
Warhammer: Mark of Chaos till Xbox 360

RTS på konsol kan väl inte vara kul

eller kan det?

Medlem

Blir jobbigt för MS om PS3:an börjar få musstöd i RTS spel med,


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av floube:

RTS på konsol kan väl inte vara kul

eller kan det?

Jag har också frågat mig det. Musen och tangetbordet känns rätt viktigta i ett RTS, men det kanske funkar med gamepaden. Jag kommer dock ihåg att jag spelade Command & Conquer: Red Alert på Playstation 1 när jag var liten (ett demo), och jag tyckte inte om det.
Men tiderna förändras ju. Kanske är det roligare med RTS på konsolerna nu.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

När det kommer en konsol med tangentbord och mus så köper jag den

Medlem
Skrivet av Apoc101:

När det kommer en konsol med tangentbord och mus så köper jag den

PS3?

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av floube:

RTS på konsol kan väl inte vara kul

eller kan det?

Jag har också frågat mig det. Musen och tangetbordet känns rätt viktigta i ett RTS, men det kanske funkar med gamepaden. Jag kommer dock ihåg att jag spelade Command & Conquer: Red Alert på Playstation 1 när jag var liten (ett demo), och jag tyckte inte om det.
Men tiderna förändras ju. Kanske är det roligare med RTS på konsolerna nu.

Jag prövade Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earh 2-demot för ett par månader sen och jag tyckte det fungerade riktigt bra på 360. Visst, mus och tangenbord är en klass för sig själv, men det kan vara riktigt skönt att luta sig tillbaka i soffan och spela på TVn.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jaha? Gammalt ganska dåligt RTS goes Konsoll? Whay?


signatur

Videomupp

Medlem

Meh, orka spela RTS på konsol :S
Seriöst?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Insämmer med WildThing. Spelet är en riktig besvikelse. poor konsollers

Medlem

Vafan alltså. RTS på konsoll? Haha, lycka till. Det är som att lära sig och spela gitarr med en trasig bastuba... eller nåt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag håller med tidiga författare, det hade varit ok om det hade varit ett hyffsat spel, men då MoC inte är det så ser jag ingen anledning till en konsolportning.

Inaktiv
Skrivet av degart:
Skrivet av Apoc101:

När det kommer en konsol med tangentbord och mus så köper jag den

PS3?

Ja, men så ska ju alla spelen ha stöd för det också. Har de det?


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem
Skrivet av skribb:

Vafan alltså. RTS på konsoll? Haha, lycka till. Det är som att lära sig och spela gitarr med en trasig bastuba... eller nåt.

Precis som det absolut inte går att spela FPS och TPS på konsoll?

Men visst kan jag hålla med om att micro alla Starcraft inte håller med handkontroll. Men det finns inget som säger att man absolut inte kan spela RTS på konsoll. Gäller ju bara att spelet designas för att spelas med handkontroll och inte med mus, dvs man kan inte bara porta spelet rakt över från PC, precis som man inte bara kan ta Quake 3 rakt över från PC och tro att det spelas på samma sätt.

Spel med handkontroll blir annorlunda än med mus/tangentbord men inte direkt sämre...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag spelar på det som ger bäst spelkänsla. I RTS och FPS är inte handkontroll ett val enligt mitt tycke. Förudom möjligen gears of war till 360, men det kommer ju inte till pc förräns om flera månader ändå, så det orkar jag inte vänta på

Inaktiv
Skrivet av infinitesorrow:
Skrivet av degart:
Skrivet av Apoc101:

När det kommer en konsol med tangentbord och mus så köper jag den

PS3?

Ja, men så ska ju alla spelen ha stöd för det också. Har de det?

Nej, det har dem inte. Jag vet bara att typ det nya spelet öh(unreal? quake?) aja något sånt ska ialla fall ha stöd till mus/tangetbord på ps3:an. Så man får hoppas på att fler spelföretag hänger med på det konceptet att spelen kan stödja mus/t-bord


signatur

The Piano Has Been Drinking

1
Skriv svar