Höga systemkrav för Stranglehold

Robot
Medlem
Höga systemkrav för Stranglehold

Klarar mig visserligen från att uppgradera, men det där var sjuka minimikrav o.O

Inaktiv

japp det där var systemkravet som jag nyss beställde typ...

Intel Core Duo Quad 2x4mb 2.4GHz
2gb ram
8800GTS 640mb


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

MFC
Medlem

Dålig programmering... eller för en gångs skull en realistisk syn på vad som är spelbart i relation till prestanda


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bra sätt att få sitt spel sålt. Inte. Vad hände med kodoptimering osv? Skalbarhet? Iofs deras problem och inte mitt.

Medlem

Dom där minikraven var ju faktist inte helt normala, verkar som dom fått en släng av förkylning eller nå, fy fasiken. Jag klarar mig precis men vadå..........


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

mm läste det igår, helt sjukt , dual core... MEN ett 7800kort? hmm okej

Endast moderater (inte moderatorer ^^) kommer ha råd med detta ju. Synd att man är en simpel arbetare med
3.2 ghz
1 gb ram
X1950 pro

:suck:


signatur
Medlem

De flesta PC-entusiaster lär ju klara minimumkraven, men sen är frågan vad som krävs för att kunna spela det på hög/max grafik, då lär ju inte ett 8800GTS räcka, är väl SLI som gäller då antar jag.

dofil: moderater?? jag har inte ens jobb


signatur
Medlem

"Video: Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher"
^^Bara jag som tycker det låter konstigt?
Varför billigaste koret ur ATI's förra gen, men dyraste ur nVidia's?

Medlem

Kramar min PS3 :heart:

Medlem

Utvecklarna verkar ha höga ambitioner, och spelet ser ut att bli rätt coolt. Men de tappar nog en hel del försäljning på de där systemkraven...

Inaktiv

Jupp. Konsol (X360) ftw!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

systemkraven går ju upp hela tiden...detta kom inte direkt som någon blixt från klar himmel...där emot kan det diskuteras om det är motiverat att ha så höga krav

Medlem
Skrivet av Heya:

"Video: Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher"
^^Bara jag som tycker det låter konstigt?
Varför billigaste koret ur ATI's förra gen, men dyraste ur nVidia's?

sen när är 7800 dyrast från nvidia? det är väl iaf 3 år gammalt eller nått.. dyrast är 8800GTX


signatur
Medlem

Om spelet funkar på ett X1300 kan nog folk med 7600 och liknande också känna säg lugna. Ett X1300 motsvarar ungefär ett Radeon 9700 i prestanda, så teoretiskt (dvs om inte spelet kollar upp vad du har för hårdvara och bestämmer för att blocka de som inte möter minimum) så kommer spelet även att funka för folk med 6800 kort (då SM3.0 verkar vara ett krav).

Medlem

Var väl på tiden egentligen att de höjjer kraven lite. Att ha krav på 2år gamla grafikkort är väl inte alls extremt, du får ett sådant kort för en tusenlapp idag.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey

Det intressanta är hur mycket bättre dator än sådär du måste ha för att få samma grafik och prestanda som på 360 och PS3... det är som sagt minimikraven

Medlem

Tja, de kanske bara är realistiska och anser att man bör ha en vettig FPS för att kunna spela spelet.

Nosos, xbox-varianten lär ju vara bantad för att flyta väl, PS3-versionen borde kunna vara närmre PC-versionen till utseendet med tanke på hårdvaran i det monstret men som vanligt är det ju bara spekulationer och kanske meningslöst att dryfta kring innan vi sett spelet.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

15GB!?!?!?!?!?!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Tyckte inte kraven var så speciellt höga. Jag kommer klara mig utan problem iaf. Oj 15 gb utrymme! Betyder knappast att spelet tar så mycket utan dom rekomenderar att du bör ha ledigt minst 15 gb på c: för att köra spelet.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Heya:

"Video: Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher"
^^Bara jag som tycker det låter konstigt?
Varför billigaste koret ur ATI's förra gen, men dyraste ur nVidia's?

sen när är 7800 dyrast från nvidia? det är väl iaf 3 år gammalt eller nått.. dyrast är 8800GTX

Förra gen sa jag.. Dyrast är för övrigt 8800 ULTRA.

Skrivet av MortAlbin:

Om spelet funkar på ett X1300 kan nog folk med 7600 och liknande också känna säg lugna. Ett X1300 motsvarar ungefär ett Radeon 9700 i prestanda, så teoretiskt (dvs om inte spelet kollar upp vad du har för hårdvara och bestämmer för att blocka de som inte möter minimum) så kommer spelet även att funka för folk med 6800 kort (då SM3.0 verkar vara ett krav).

Det där håller jag med om helt dock! De där systemkraven kan inte stämma, om de inte satt in nån slags koll vilket jag inte förstår poängen med, om man inte helt enkelt VILL bli av med kunder.

Medlem

Man får nog ta detta med en nypa salt. Det är en forum moderator som postat informationen. Inte direkt "Lead Designer" eller någon annan som har direkt inflytande över spelet eller jobbar med programeringen. Som folk sa att 7800 från nvidia och x1300 är en liten mysko koppling. Flaggskepp kort från ett företag och budget kortet från det andra. Visst det är gammla kort men det verkar ju inte gå ihop.

Om koden inte skulle vara optimerad så kvittar det vilken monster PC man än har kommer det inte flyta bättre. Så tror inte det är orsaken till att det har höga krav. Fast på andra sidan kan det ju vara lathet från bolaget att inte optimera koden för PC när dom utvecklat det till consol. Helt enkelt en dålig portning men då kommer man till samma problem som innan kvittar hur bra din burk är om koden är kass. Det blir inte bättre.

Inaktiv

Tror inte det stämmer kanske är det de rekommenderade systemkraven, inte minimum. Men allt man kan göra nu är att hoppas att det inte stämmer. Btw Demot äger till 360!

Medlem

Echo77 var samma idiot som postade på deras forum att spelet skulle bli regionskodat till 360 och PS3. Han sa att han fått reda på detta direkt från Midway. Detta förnekades ett par dagar efteråt. Dvs man kan nog utan problem bortse från hans personliga spekulationer.

Medlem

Inget tipstack

Medlem

Känns ganska bra att man lagt ner att spela spel på PC och kör på Xbox 360 istället när man ser sådant här. Och folk accepterar att spelen kräver nya datorinköp en gång om året minst, otroligt...Tänk om jag skulle behöva köpa en ny konsoll var 3e månad eller så.
Hoppas de skjuter sig i foten, men de blir väl som vanligt "mamma kan jag få ny dator så jag kan spela och du kan göra karriär utan att jag stör" så åker familjerna till SIBA och fixar biffen...

Medlem

Det är lungt, har mycket högre än det där.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Skrivet av PvtNils:

Tror inte det stämmer kanske är det de rekommenderade systemkraven, inte minimum. Men allt man kan göra nu är att hoppas att det inte stämmer. Btw Demot äger till 360!

tack för tipset laddar ner nu

123
Skriv svar