Höga systemkrav för Stranglehold

Medlem

Dom är fel, det är antagligen rekomenderade som han skrev..

pc games contacted midway and midway confirmed that these requirements are wrong/not the minimum.

Inaktiv

Med 8800 ultra, 4 gig RAM och dual core 2.67ghz borde man väl klara detta galant?

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:
Skrivet av Langos:

Nosos, xbox-varianten lär ju vara bantad för att flyta väl, PS3-versionen borde kunna vara närmre PC-versionen till utseendet med tanke på hårdvaran i det monstret men som vanligt är det ju bara spekulationer och kanske meningslöst att dryfta kring innan vi sett spelet.

Det är lättare att programera till 360 och de flesta spel hittils är snyggare och flyter bättre på 360 än PS3. kolla bara in MAdden 08, 60FPS på 360 och bara 30FPS på PS3...

Anledningen till att Madden 08 inte kör 60 FPS på PS3 är ju inte den begränsade hårdvaran utan det faktum att EA inte verkar bry sig om att lägga ner tid på produkten. Sony själva har ju gjort t ex NBA 08 i 1080p @ 60fps utan problem. Sen är det ju inte en överraskning att EA inte reder ut att göra en komplett produkt heller för de lever ju på gamla meriter och gör sällan några större språng framåt. Resonemanget "lättare att programmera för 360" håller inte helt enkelt. Annorlunda betyder inte svårare och Sony har varit noga med att tillhandahålla gott om verktyg och konsulthjälp för utvecklare som inte reder ut det. EA verkar dock inte vara intresserade.

Medlem
Skrivet av siggson:

Med 8800 ultra, 4 gig RAM och dual core 2.67ghz borde man väl klara detta galant?

På medel typ i så fall, om minumkraven stämmer, men det gör dom nog inte som det verkar


signatur
Medlem

Efter att ha spelat igenom demot några varv på 360 (man låser upp högre svårighetsgrader och fler egenskaper varje runda) så kan jag säga följande:

- Gillar man action och Hollywood-effekter har man kommit rätt.
- Gillar man järnvägsspår har man kommit rätt (linjärt).
- Gillar man AI av klass badboll har man kommit rätt.

Extremt linjärt actionlir som förlorar sin glans efter en stund. AI:n är inte speciellt imponerande men det förväntar man sig kanske inte av denna typ av spel. Personligen spelar jag hellre Max Payne som inte alls kändes lika styrt som detta. Grafiken är ok men inte imponerande.

Bottom line: Är det värt lägga ut stora mängder pengar på en uppgradering av datorn för detta spel? Höll du med de tre punkterna ovan - Ja, jag tror du kommer gilla det. Annars nej, jag rekommenderar det inte.


signatur

- r4z0r -

Medlem

r4z0r uttrycker vad jag läst av andra om det också. Köp Max Payne 2 istället.

Inaktiv

W00t! Spelet är ju sååå coolt! Äkta filmkänsla hela tiden.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Heya:

"Video: Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher"
^^Bara jag som tycker det låter konstigt?
Varför billigaste koret ur ATI's förra gen, men dyraste ur nVidia's?

sen när är 7800 dyrast från nvidia? det är väl iaf 3 år gammalt eller nått.. dyrast är 8800GTX

Förra gen sa jag.. Dyrast är för övrigt 8800 ULTRA.

Dyraste förra gen var 7900 GTX, inte 7800, så det där var inte så konstigt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Fargo:

Tyckte inte kraven var så speciellt höga. Jag kommer klara mig utan problem iaf. Oj 15 gb utrymme! Betyder knappast att spelet tar så mycket utan dom rekomenderar att du bör ha ledigt minst 15 gb på c: för att köra spelet.

Stod minimum krav, så det är inte rekommenderat, utan du bör ha minst det där.

Men måste ju nästan vara felskrivet :/

Medlem

Vem har inte 15 gig ledigt nuförtiden? Rensa lite bland all nerladdad pr0n och wärsch så kommer det vara lunga puckar.

Medlem

Men ärligt, de har tom bekräftat att det inte stämmer så det känns rätt onödigt att känna sig oroad över det nu..

Skrivet av HYBRiS:

Dyraste förra gen var 7900 GTX, inte 7800, så det där var inte så konstigt.

Bara för att det inte var dyrast betyder knappast att det var ett budgetkort vilket x1300 är, och 7800 var, vad du än säger deras starkaste (se dyraste) kort när 7x00 serien lanserades.

Medlem

Jag vet inte varför dom gör spel som kräver Windows Vista, jag tycker verkligen att Windows Vista suger, köpte ett för ett tag sen och inget roligt alls. Tycker inte dom ska begränsa spel så man vara kan köra dom på Windows Vista, dom gör bara så för att folk ska vara tvingade att köpa Vista, vilket jag tycker är riktigt hemskt.

Inaktiv

ajaj det där blir tungt

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

r4z0r uttrycker vad jag läst av andra om det också. Köp Max Payne 2 istället.

MP2 har dessutom mycket lägre min. krav.

* 1Ghz PIII/Athlon or 1.2Ghz Celeron/Duron processor
* 32MB AGP graphics card with hardware transform & lighting support
* 256MB RAM
* 1.5 GB hard drive space
* Windows 98/ME/2000/XP
* DirectX 9.0

Spelade faktiskt igenom MP2 för inte så länge sen och nu är det inga problem att maxa alla inställningar.

Medlem

[quote=MKultra]

Skrivet av Heya:

sen när är 7800 dyrast från nvidia? det är väl iaf 3 år gammalt eller nått.. dyrast är 8800GTX

2 år är det nog tror jag. Ett bra kort, men jag fattar inte varför dom har så höga krav


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

bara att vänta på nvidias 9x serie innan man kan speladet här då xD

Medlem

Detta är anledningen till att jag köpte en console

123
Skriv svar