Bara PS3-versionen av Rock Band blir trådlös?

Robot
Medlem
Bara PS3-versionen av Rock Band blir trådlös?

mer ved till brasan?? keep it cam ppl under my post plz


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fattar inte vad som är problemet, hur svårt kan det vara för Micrisoft att licensera ut systemet till utvalda utvecklare? Det är inte direkt så att dom får konkurrens mot sina egna produkter, det finns ju ingen Microsoft-gitarr.

Inaktiv

guitar hero till Wii blir trådlöst.

tror inte rock band kommer till wii dock.

Inaktiv

Wireless ftw really. Har tröttnat så Enormt på sladden till min ps2-gitarr.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

guitar hero till Wii blir trådlöst.

tror inte rock band kommer till wii dock.

Avd. random post?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Omg, trådlös elgitarr? Sladd skall det vara!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Konstigt då den nyaste 360 uppdateringen bla. innehöll nytt stöd för trådlös gitarr. Men då var det ju iofs GH3 gitarren...

Medlem

helt och hållet 100% fel... Microsoft släppte nydligen en update till Xbox 360-dashbordet som gav tillgång till de trådlösa gitarrerna till GH3 och Rockband. Så 100% fel där.

Flakmonkey
Skrivet av sQuille:

helt och hållet 100% fel... Microsoft släppte nydligen en update till Xbox 360-dashbordet som gav tillgång till de trådlösa gitarrerna till GH3 och Rockband. Så 100% fel där.

Nja, den uppdateringen gällde enbart de gitarrer som släpps till #Guitar Hero III.

Inaktiv

Inte så hård nu Nosnos Ge grabben rätt. Han använder ju "100%" två gånger i inlägget, det betyder att han vunnit ;]


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Skulle vara skönt att inte ha en sladd på den, så länge man kan använda play and charge kit.

Inaktiv

alla vet ju hur kass det är med sladd.
även när man kör bil så är det inte bra å få sladd...

Medlem

De trådlösa gitarrerna till Guitar Hero på PS2 fungerade verkligen otroligt dåligt. Jag köpte två stycken men fick lämna tillbaka båda när jag upptäckte hur mycket problem det blev med dem. I ett spel som detta, där det är viktigt med precision och respons, skulle iallafall jag gå på trådburet.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

alla vet ju hur kass det är med sladd.
även när man kör bil så är det inte bra å få sladd...

Ha! En av dom bästa inläggen jag har läst från dig humor!:D


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Om det inte kommer något trådlöst till Rock Band så verkar det ju vara nått mellan hamronix och MS. Får guitar hero 3 trådlöst så borde det inte vara så svårt tycker man ju..


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Flakmonkey
Skrivet av pheanics:

Om det inte kommer något trådlöst till Rock Band så verkar det ju vara nått mellan hamronix och MS. Får guitar hero 3 trådlöst så borde det inte vara så svårt tycker man ju..

Vad man har hört så måste du pröjsa rätt rejält för att få tillgång till tekniken som behövs för trådlöst till Xbox 360. Ingen tredjepartstillverkare, vad jag vet, har släppt något till Xbox 360 som är trådlöst... inte ens Logitech och de borde ju ha rätt bra med pengar...

Om det här nu skulle stämma så kan det ju helt enkelt vara en principsak för Harmonix och EA. Att de markerar att de inte tänker betala en avgift för att Xbox 360 ska få en trådlös gitarr till Rock Band... isf tycker jag det bara är bra... men vi får som sagt se, är ju långt ifrån klart att det här stämmer, enbart ett rykte

Medlem
Skrivet av asker:

De trådlösa gitarrerna till Guitar Hero på PS2 fungerade verkligen otroligt dåligt. Jag köpte två stycken men fick lämna tillbaka båda när jag upptäckte hur mycket problem det blev med dem. I ett spel som detta, där det är viktigt med precision och respons, skulle iallafall jag gå på trådburet.

Hade också problem med mina, fast i mitt fall spelade de av sig själva då och då...

Medlem

Passar mig skitbra med sladd till xboxen. Imho så avskyr jag slöseriet med batterier till alla jävla trådlösa produkter.
Tänk miljömedvetet istället och kör på sladd

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Passar mig skitbra med sladd till xboxen. Imho så avskyr jag slöseriet med batterier till alla jävla trådlösa produkter.
Tänk miljömedvetet istället och kör på sladd

gissar att du är miljö partist

Medlem

Visst kanske Rock Band-gitarrerna är kablade till 360:n, men vill man absolut spela trådlöst så kopplar man in en trådlös GH3-gitar och spelar.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Hade också problem med mina, fast i mitt fall spelade de av sig själva då och då...

Precis så var det för mig också. Bland annat.

Medlem

Varför klaga på PS2 gitarren? Använder inte PS3 och 360 bättre tekniker?

Hursomhelst så klaga ingen här på prototyp gitarren till GH3 dom fick prova. Kan inte tänka mig att gitarren till Rock Band/PS3 skulle bli sämre.

1
Skriv svar