NHL 2K8 dubbelfilmat

Medlem
NHL 2K8 dubbelfilmat

Inte snyggt för fem öre. :S


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Spelet ser mer levande ut än ea sports nhl 08.
När dom gör mål i nhl 08 och man kommer i full fart och snett in framför målvakten o sätter pucken så stannar gubben upp o gör någon ful målgest. I nhl 2k8 så fortsätter dom skridskoskäret efter målet och gör målgest. Ser mer riktigt ut.

Inaktiv

Tyckte detta såg riktigt läckert ut.

Skrivet av n0llk0ll0:

Spelet ser mer levande ut än ea sports nhl 08.
När dom gör mål i nhl 08 och man kommer i full fart och snett in framför målvakten o sätter pucken så stannar gubben upp o gör någon ful målgest. I nhl 2k8 så fortsätter dom skridskoskäret efter målet och gör målgest. Ser mer riktigt ut.

Håller med. Vet inte hur många gånger min spelare fortsatt rakt in i buren efter han gjort mål.

Medlem

Som jag hävdat tidigare, 2k Sports sportspel klår EASPORTS på hockey och basketspel. Tidigare versioner av NHL 2k* serien har alltid varit snyggare än EA's iaf Jonkan, så vi får väl se..EA har ju haft övertaget så många år så de verkade nästan ha lagt ner utvecklingen, tagit bort massor med bra funktioner och lagt in...ingenting förutom en skillstick. 2k Sports har iaf börjat från grunden och är redan förbi EA.

Vem minns inte de roliga sakerna ur tidigare NHL spel, t.ex. att man kunde kolla igenom alla målvaktshjälmer i en särskild sektion på NHL 97 med lite bakgrundsfakta om vissa spelare, tog man spelarinformation om vissa superstjärnor, som man kollar statistik ungefär bara, så fanns det videofilmer med riktiga klipp från när de spelare och intervjuer, hockeyhandskar och hjälmar flög åt alla håll och kanter under NHL 98 och något som hette confidence boost kom några år senare som gav laget mer fart och ork efter vunnet slagsmål osv. Kan inte minnas att ngt plexiglas gått sönder för mig i NHL 07 heller. Så jag vet inte...EASPORTS bör kanske anställa fler än 2 personer att jobba med projektet och sluta ta bort allt godis! Blir nog 2k sports iaf, de tänker fortfarande nytt

Inaktiv

Helt klart har 2K de bästa nhl-spelen de senaste åren, säkert även i år. Verkar vara en hel del förändringar på gång som förhoppningsvis gör spelet ännu bättre.

Synd bara att KEmedia alltid envisas med att skjuta upp releasen, vilket kanske gör att många missar detta spel och istället lägger pengarna på Ea:s.

Inaktiv

Älskar 2K serien, slår EA med hästlängder, Dock äre synd att de inte prova PC maknaden. Skulle vara rätt kul.

Medlem

Omg, dom trog ett Datsyuk mål i andra filmen.
Ser faktiskt väldigt bra ut, får se om det klår NHL 08.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Som jag hävdat tidigare, 2k Sports sportspel klår EASPORTS på hockey och basketspel. Tidigare versioner av NHL 2k* serien har alltid varit snyggare än EA's iaf Jonkan, så vi får väl se..EA har ju haft övertaget så många år så de verkade nästan ha lagt ner utvecklingen, tagit bort massor med bra funktioner och lagt in...ingenting förutom en skillstick. 2k Sports har iaf börjat från grunden och är redan förbi EA.

Vem minns inte de roliga sakerna ur tidigare NHL spel, t.ex. att man kunde kolla igenom alla målvaktshjälmer i en särskild sektion på NHL 97 med lite bakgrundsfakta om vissa spelare, tog man spelarinformation om vissa superstjärnor, som man kollar statistik ungefär bara, så fanns det videofilmer med riktiga klipp från när de spelare och intervjuer, hockeyhandskar och hjälmar flög åt alla håll och kanter under NHL 98 och något som hette confidence boost kom några år senare som gav laget mer fart och ork efter vunnet slagsmål osv. Kan inte minnas att ngt plexiglas gått sönder för mig i NHL 07 heller. Så jag vet inte...EASPORTS bör kanske anställa fler än 2 personer att jobba med projektet och sluta ta bort allt godis! Blir nog 2k sports iaf, de tänker fortfarande nytt

Lägg till på det ett gui som bara blivit sämre och sämre. I NHL04 fanns det iaf drag n drop och bilder på spelarens ansiktet när man ljusterade sina kedjor.

NHL 04
http://games.tiscali.cz/images/news/nhl2004papouch.jpg

Reprisfunktionen var smidigare att använda förr, nu använder jag den aldrig då användargränssnittet inte är anpassat för PCs mus. Jag som brukade titta på mina fina backskott från blålinjen i slow-mo.

Tacklingsanimationerna har sett likadana ut sedan 2004 och inte en enda gång har jag fått mer än 2 mins utvisning. Aldrig 2+2 eller mer för boarding, charging eller cross-checking.

Angående plexiglaset så har den animationen , konstigt nog, alltid sett ut som skit.

De tog iaf bort kanonskottsljudet när man gjorde hårda slagskott som de lade till i något tidigare spel.

1
Skriv svar