Microsoft fasar ut äldre Xbox 360-modeller? *

Robot
Microsoft fasar ut äldre Xbox 360-modeller? *
Medlem
Microsoft fasar ut äldre Xbox 360-modeller? *

Men! plutta in en HDDVD nu med då... n00bs!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

kan man skicka in sin gamla å få en ny då ? känns rätt värdelöst att ha en högljudd jäkel som kan också gå sönder närsomhelst..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kan man skicka in sin gamla å få en ny då ? känns rätt värdelöst att ha en högljudd jäkel som kan också gå sönder närsomhelst..

Man kanske skulle råka ha sönder sin nuvarande och skicka in den för lagning.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Mumsigt, blir säkert färre Red Ring of Death med den nya versionen.


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Vi får hoppas att ljud-problemet och RLOD problemet försvinner med det nya hårdvarusläppet. Då kanske man kan börja fundera på att skaffa en själv också


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Fattar inte varför Microsoft inte gör slag i saken och fasar ut DVD-spelaren helt till förmån för HD-DVD. Okej, priset lär ju stiga lite, men samtidigt så kommer dom ju kunna konkurrera med PS3 på relativt lika villkor. Hårdvaran i övrigt är det ju inget fel på i 360:n... Eller är det så att Microsoft är oroliga för att blu-ray kommer vara formatet som folk kommer att föredra framöver?
Om man kollar på t.ex. Webhallen så är där ingen direkt brist på HD-DVD spelaren till 360.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av SWEBarb:

kan man skicka in sin gamla å få en ny då ? känns rätt värdelöst att ha en högljudd jäkel som kan också gå sönder närsomhelst..

Man kanske skulle råka ha sönder sin nuvarande och skicka in den för lagning.

När min gick sönder (typ i April 07) så fick jag tillbaka en exakt samma manufacturing date (Feb 06) fast de hade bytt ut hela boxen, men man kan hoppas.

Medlem

Väntar helt klart med konsolköp. Om Europa sedan följer efter med prissänkningen som USA precis gjort (vilket jag tror eftersom Sony gjorde sig ganska mycket mer konkurrenskraftiga här i Europa med sitt paket, även om prissänkningen uteblev) och boxen blir några hundralappar billigare så tänker jag i alla fall köpa en helt klart.

Enda anledningen till att jag är skeptisk till 360 idag är just att jag vägrar köpa någonting som jag _vet_ går sönder, särskilt eftersom det blir en 3000kr man lägger ut. Men en billigare, tystare och mer hållbar maskin. Ge mig!

Inaktiv

Nej ge fan i att stoppa in HDDVD -- tillför inget direkt mer än högre pris.

Inte alla som vill ha HDDVD/BluRay utan istället ett billigare tv-spel.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

kan man skicka in sin gamla å få en ny då ? känns rätt värdelöst att ha en högljudd jäkel som kan också gå sönder närsomhelst..

enligt en eb games butik i göteborg sa en anställd där att eb games kommer ta emot äldre 360s i inbyte mot elite.
och då betalar man det som fattas där emellan.

hur mycke det kommer bli i mellanskillnad har jag ingen aning om.
men det är iaf ett smidigt sätt att bli av med sin gamla 360 och betala mycke mindre för en elite.

och narurligtvis få 3 års garanti då från microsoft.
för 3 års garantin gäller väl 360 elite också ?

Medlem

Underbart kommer skaffa den direkt, och sälja min nuvarande xbox.

Medlem

Nej lägg fan inte in en HDDVD, det var en av sakerna som jag tycker Microsoft gjorde bra. Inte tvinga en att köpa något skit som blir mycket dyrare och knappast hjälper så mycket i spel..

Inaktiv
Skrivet av zAjben:

Sony gjorde sig ganska mycket mer konkurrenskraftiga här i Europa med sitt paket, även om prissänkningen uteblev

Det paketet skall enligt sony försvinna efter sommaren och prissänkningen på PS3 i USA är inget annat än en "utfasning/lagerrensing" för att sälja ut alla 60gigare. När de är borta så finns bara 80gigarn kvar för samma pris som 60gigarn hade innan. Att ni inte fattat det än...

Skrivet av Nosnos:

för att ersätta dem med nya som är utrustade med en HDMI-utgång, 65nm-processorn och en ny DVD-spelare som ska göra maskinen både mer tillförlitlig och mindre högljudd.

Det enda som är nytt är väl ändå att core och premium får HDMI. Att de får nya 65Nm chip och allt det där ingår i Falcon projektet. Kan ju faktiskt vara så att standardisera HDMI oxå är en del i Falcon....

Inaktiv

Tycker Microsoft kan sluta sälja Core. Fler och fler spel kräver hårddisk. Dessutom vill många kunna ladda ner arkadspel.

Att stoppa in en HD-DVD idag, är rätt så dumt. För skulle de göra det, kommer spelföretagen vilja utnyttja HD-DVD till sina spel. Vilket betyder att framtida spel bara kommer fungera på framtida versioner av Xbox360.

Men jag tror att Microsoft kommer om 2 år, släppa en ny version av Xbox360 med inbyggd spelare. Då kommer Microsoft även göra det möjligt att köra spel på den externa HD-DVD-spelaren. Som om 2 år kommer kosta 2-300kr.

Men nu är det viktigast för Microsoft att se till att Xbox360 får bättre kvalité.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

enligt en eb games butik i göteborg sa en anställd där att eb games kommer ta emot äldre 360s i inbyte mot elite.
och då betalar man det som fattas där emellan.

hur mycke det kommer bli i mellanskillnad har jag ingen aning om.
men det är iaf ett smidigt sätt att bli av med sin gamla 360 och betala mycke mindre för en elite.

och narurligtvis få 3 års garanti då från microsoft.
för 3 års garantin gäller väl 360 elite också ?

Hur är det praktiskt annorlunda från att bara sälja sitt xbox 360 på tradera och lägga pengarna emellan och köpa ett nytt elite?

Du får förmodligen en sämre deal hos EB Games än på "svarta marknaden" också för den delen.

Inaktiv

DiRT på Xbox360 är föresten väldigt fult när man är van vid PC-versionen.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av nkembo:

DiRT på Xbox360 är föresten väldigt fult när man är van vid PC-versionen.

Ja precis. Konsoler kan aldrig mäta sig med en 42" plasama och hemmabioljud i TV-soffan. På tal om 65nm processorer...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:
Skrivet av nkembo:

DiRT på Xbox360 är föresten väldigt fult när man är van vid PC-versionen.

Ja precis. Konsoler kan aldrig mäta sig med en 42" plasama och hemmabioljud i TV-soffan. På tal om 65nm processorer...

Spelar du pc på projektor då eller hur menar du?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

och narurligtvis få 3 års garanti då från microsoft.
för 3 års garantin gäller väl 360 elite också ?

3 års garanti gäller SAMTLIGA xbox 360 modeller, så det gäller Elite också.

Medlem
Skrivet av Nolite:
Skrivet av nkembo:

DiRT på Xbox360 är föresten väldigt fult när man är van vid PC-versionen.

Ja precis. Konsoler kan aldrig mäta sig med en 42" plasama och hemmabioljud i TV-soffan. På tal om 65nm processorer...

Sedan beror det på hur mycket man är villig att betala för att få lite bättre grafik

Medlem

Äntligen!
Nu kan jag börja spekulera i ett 360-köp, har helt enkelt vägrat köpa skräp innan.


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av SWEBarb:

kan man skicka in sin gamla å få en ny då ? känns rätt värdelöst att ha en högljudd jäkel som kan också gå sönder närsomhelst..

enligt en eb games butik i göteborg sa en anställd där att eb games kommer ta emot äldre 360s i inbyte mot elite.
och då betalar man det som fattas där emellan.

hur mycke det kommer bli i mellanskillnad har jag ingen aning om.
men det är iaf ett smidigt sätt att bli av med sin gamla 360 och betala mycke mindre för en elite.

och narurligtvis få 3 års garanti då från microsoft.
för 3 års garantin gäller väl 360 elite också ?

Men man får väl betala ganska mycket då? Den gamla boxen man har är ju värd lite eftersom den är begagnad och elite kostar väl mer än ny xbox. =/ Nåja,

Inaktiv
Skrivet av notwist:
Skrivet av BangBoomBang:

enligt en eb games butik i göteborg sa en anställd där att eb games kommer ta emot äldre 360s i inbyte mot elite.
och då betalar man det som fattas där emellan.

hur mycke det kommer bli i mellanskillnad har jag ingen aning om.
men det är iaf ett smidigt sätt att bli av med sin gamla 360 och betala mycke mindre för en elite.

och narurligtvis få 3 års garanti då från microsoft.
för 3 års garantin gäller väl 360 elite också ?

Hur är det praktiskt annorlunda från att bara sälja sitt xbox 360 på tradera och lägga pengarna emellan och köpa ett nytt elite?

Du får förmodligen en sämre deal hos EB Games än på "svarta marknaden" också för den delen.

jo man får säkert sämre deal.
men man blir iaf av med den omedelbart och slipper jobb med att få tag på köpare,
och bor köparn långt bort då blir det jobb att skicka den.

en bekvämlighetsfråga

Inaktiv

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Inaktiv
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Äh börja inte, tråden kommer bara urarta.

Inaktiv

Det här är ju bara ett rykte än så länge.
Jag tror det först när jag ser det.


signatur

EVGA 680i SLI-Core2Duo E6600-Corsair 2GB Twinx-Gainward 8800GTS 320MB-SoundB X-FI Elite pro-

Medlem
Skrivet av mill:

Nej ge fan i att stoppa in HDDVD -- tillför inget direkt mer än högre pris.

Inte alla som vill ha HDDVD/BluRay utan istället ett billigare tv-spel.

Har inte med film att göra om du trodde det utan att dvd är ett ganska litet format. Istället för att banta ner spelen eller lägga dom på flera skivor skulle dom kunna köras på hd-dvd.
Problemet är att det inte bara går att byta format sådär mitt i försäljningen så det kommer nog aldrig bli ett byte av media för 360.

Inaktiv

Ja precis, det går inte byta mitt i.

Medlem
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

För att ps3 eller wiin fanns inte då pucko, hade jag fan alla 3kommit idag och jag inte köpt hade jag inte en chans i helvete köpt en 360 efter alla år man läst alla som har problem osv.. no way.

123
Skriv svar