Killzone 2...Euhm...

Medlem
Killzone 2...Euhm...

var ska jag börja?

Om du spelat spelet så vet du hur irriterande AI spelet har.
Gubben kommer fram. Skjuter du ett skott i luften så gömmer de sig och visar sig knappt igen. För att inte bli totalt uttråkad av denna repetition hela tiden så springer man fram emot dem och ska döda dem med baksidan av sitt vapen. Då snurrar de runt och springer förbi en...sen fortsätter de springa, mot nästa gömställe. Det hade kanske varit roligt om det inte tillslut blivit ett sniperspel av hela soppan som dessutom ska siktas in med en kontroll som ger en intrycket att man fått parkinson sjukdomen. Långa styrpinnar utan tummgrepp gör känslan ... irriterande ... och ja, man måste få headshot annars dör de aldrig. De faller mot marken och ligger där, sen ett fiskryck senare står de upp och skjuter på en eller så har de gömt sig bakom ett nytt hinder.

Man kommer inte fram snabbt nog, det blir segt och man blir mer irriterad, det dyker bara upp en massa gubbar överallt som gömmer sig.

Men det värsta med spelet är nog tomten som springer brevid en hela tiden.
Han förklarar för dig vad du ska göra, men på ett dåligt sätt. Han får mig att känna mig som en utvecklingsstörd med framtidsrustning på axlarna. "Allright, now do that, good work"

Storyn så här långt då?
Jo jag känner att demot var höjdpunkten på spelet och ärligt talat så drar jag ett sträck här.

Jag ska ha tillbaka mina 700 kr imorgon och köpa ett xbox spel sen ska jag ta PS3an och stoppa upp den i sin egen röv!

Läste igenom texten och ställer mig själv en funderare.
Är jag trött på FPS spel? Är jag för gammal för att spela sådana här spel?
Vad är det för fel på mig? Alla har rest spelet mot skyarna och jag känner mig förvirrad.

#blogg

Medlem
Killzone 2...Euhm...

Ojojoj, är det verkligen så här dåligt?

Medlem

Felet är att du spelar ett FPS på konsol.

FPS på konsol=dåligt

inga undantag

Medlem
Skrivet av Bazooka:

Felet är att du spelar ett FPS på konsol.

FPS på konsol=dåligt

inga undantag

Precis. Inte FPS som är felet.
Spela på PC och online i multiplayer istället så ska du se ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Håller med. Blev också väldigt besviken på Killzone 2, hade väl antagligen för stora förväntningar. Trodde det skulle kunna bli ett nytt Halo.

Medlem

Hmm har du testat mp?
Du lyckades i alla fall avskräcka mig från att införskaffa det

Medlem

Jag såg det i butiken idag då en kille stod o provspelade. Den första sekunden av spelet jag såg sprang en AI fram till honom men vände sedan ryggen till och började springa åt andra hållet helt omotiverat. Jag trodde det var en friendly men så började han skjuta efter att ha kommit 10m bort.

Har varit lite hypad på det spelet innan, vet inte varför, men det fick mig helt att tappa intresset. Utöver det såg det väldigt långsamt och seeegt ut. Jag tycker gears of war är jäkligt segt och detta var snäppet värre.

Sen såg det väldigt linjärt ut också, en snitslad trång bana man måste följa ala GOW.

Angående fps på konsoll, det finns faktiskt ett som fungerar, och det är BF: Bad Company i multiplayer. Ljudet i det spelet är i en klass för sig själv....konstigt att det inte fått nomineringar för bästa ljud i spel 2008, är som att folk glömde bort det helt.

Medlem

Exakt vad jag trodde skulle hända, överhypat spel blir mediokert pga. idiotisk AI. Aja, MP kanske är bättre.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag sa ju att det var dåligt och inte värt pengarna. Ett under att inte redmac klagat på ditt inlägg än

Medlem

Byt det mot Street Fighter 4 till xbox! =D
Där har du ett spel som passar på konsol och levererar!


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

håller med om att detta spelet verkligen inte var någon hit.
visst det var snyggt o så, men inge mer. AIn var helt vilse o handlingen var alldeles för kort!

Jag varva hela spelet på mindre än 2dagar, o då spela jag ändå inte intensivt utan när jag fick lite tid över...
Dåligt men men...

Väntar me på Hawx nu

1
Skriv svar