Guitar Hero II: Rocks the 80's

Robot
Guitar Hero II: Rocks the 80's

Konceptet är lovande - en specialversion av Guitar Hero fylld till bredden med klassiska rocklåtar från det glada och smaklösa 80-talet. Tyvärr lyckas Harmonix inte riktigt leverera och lämnar nu sin Guitar Hero-serie med flaggan onödigt långt ner på stången.


Medlem
Guitar Hero II: Rocks the 80's testat

Tycker du är lite för hård, eller så hade jag kanske inte så höga förväntningar på Rocks the 80's.

Gillar man låtlistan och inte önskar sig mer features än vad GH2 har så är det bara att springa och köpa.

Jag är inte så insatt i 80-tals rocken heller, men det är många låtar i GH serien som jag knappt känt till eller tyckt sådär om som jag nu tycker är sköna på grund av att man fått möjligheten att testa att köra dem i GH.

Inaktiv

tycker att låtlistan är betydligt bättre denna gången. Även om inte alla låtarna verkligen ÄGER så är det en jämnare nivå än i tvåan där de fanns flertalet riktigt kassa låtar.

Skid Row - 18 and life tycker jag är topplåten i hela spelet, synd att man alltid ska gilla låtarna som e enkla å då tråkigare att spela igen )

Medlem

Angående bonuslåter så tycker jag att "The Light That Blinds" i GH2 helt klart är seriens roligaste låt att spela (iaf på Hard, den är lite för svår för mig på Expert)

Medlem

Platsgitarrer?

Gör så fler får plast att lira sina gurur!


signatur

Denon / Pioneer

Antikvitet
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Platsgitarrer?

Gör så fler får plast att lira sina gurur!

Fixat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Khaile2:

Angående bonuslåter så tycker jag att "The Light That Blinds" i GH2 helt klart är seriens roligaste låt att spela (iaf på Hard, den är lite för svår för mig på Expert)

Yeah, håller med, den är tok skön på expert iaf.. Bara träna upp den dära häftiga runkmuskeln vi gitarrister/trummisar har så du kan spela fort.. :P.

Är inte alls mycket för 80-tals rock, tycker det var för mycket sånt shaiet i GH2, och ett spel med bara sån musik är juh bara läskigt.. Nog för att det finns endel bra musik, te.x Skid Row, White Lion etc.. Men jag -avskyr- glamrock, typ.. Blärsch!

Bara vänta på GH3 med Muse, Tenacious D etc.. Hitills är juh 1an bäst med Queens of the stone age, Incubus och krejjer.

Medlem

1:an är bäst!

Inaktiv

Skulle endå vilja ha det men tja. Det finns jö inte till 360. Köpte Guitar hero 2 nyss till 360:n och har spelat fanatiskt efter sommarjobbet 3-4 timmar enda till 10-11 tiden. Men nu idag börjar brorsan digga det så får la lira lite splinter cell just nu dåra
I alla fall så är det la bara att spela igenom hela 2:an och invänta 3:an


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem
Skrivet av Baines:

Tycker du är lite för hård, eller så hade jag kanske inte så höga förväntningar på Rocks the 80's.

Gillar man låtlistan och inte önskar sig mer features än vad GH2 har så är det bara att springa och köpa.

Jag är inte så insatt i 80-tals rocken heller, men det är många låtar i GH serien som jag knappt känt till eller tyckt sådär om som jag nu tycker är sköna på grund av att man fått möjligheten att testa att köra dem i GH.

du tog orden ur min mun, håller helt med dig. Jag är frälst i GH 80: s, bästa låtarna så här långt. :heart: 80!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Som en inbiten Rockare gillar man onekligen detta men undrar också: Får alla som köper spelet en plastgitarr till?

Synd man inte kan koppla in sin egna riktiga gitarr


signatur
Medlem

Detta ska ju inte ses som något annat en extra låtar tycker jag. Och då är ju en trea ok.

Klart som fan Harmonix släpar GH i skiten nu, de ska ju pusha på "oss" rockband. Nej nej, activision kmr fixa GH3 biffen ez mode med allt vad det innebär, YES!

1
Skriv svar