Billigare Xbox 360 men bara i USA

Robot
Medlem
Billigare Xbox 360 men bara i USA

Inte så konstigt att de bara blir prissänkning i USA. Vi i Sverige har redan haft våran prissänkning på konsollen... för ett bra tag sen.

Medlem

Mhm, men den är ju redan så jäkla billig, tror inte det blir någon direkt uppsving av försäljningen.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

det här är väl en gammal nyhet ?
har ju läst här för inte så länge sen samma sak.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

det här är väl en gammal nyhet ?
har ju läst här för inte så länge sen samma sak.

Som det står i nyheten så har det ryktats om det länge, men först nu har Microsoft bekräftat det... allt som står på internet är inte sant, ibland kan till och med vi ha fel

Medlem

Börjar tröttna på den här "Pro-US" attityden???! Allt gott händer för amerikaner, och resten av världen får leva på rester... Själv börjar jag tröttna på hamna jämt efter amerikanerna...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Fan de skulle ju ha sänkt till 250 för core, samma som Wii och hälften av PS3an

Medlem

Om något så borde de sänka Premium till Core-pris samt sluta sälja core och erbjuda riktigt billiga (20gig:s) hårddiskar. På så vis skulle det kunna komma spel med hårddiskkrav samt större spel på Xbox live.

Medlem

håller med grimmy, det sägs ju här och var att spelen begränsas av att inte alla har hd...

men likaså tror inte jag att en säkning skulle sälja fler xboxar. jag tror inte det är prisskillnaden som gör att folk väljer mellan varianterna (ps/xbox/wii). Det är för mkt annat som skiljer.

Dock är ps3an helt klart för dyr. hade den kostat lite mindre hade jag köpt den som blu-ray spelare.

Medlem

Bara det att en blueray-spelare kostar typ 5000. Kommer ihåg när DVD var nytt då låg den på samma nivå. Så om 6-12 månader tror jag ps 3 är betydlige billigare kring 3700-4000 kr. Kan man tycka iaf

Medlem

Ska Microsoft börja rövknulla oss europeer som Sony gjort varje dag sen PS3an först släpptes? :/

Medlem

Men fatta.. Vi fick prissänkningen innan USA.. så klandra inte ner på USA nu

Inaktiv
Skrivet av Cedric:

Ska Microsoft börja rövknulla oss europeer som Sony gjort varje dag sen PS3an först släpptes? :/

Börja? Har du varit inne i den amerikanska marketplacen? finns hur mkt content som helst, hd o allt.

Medlem

Ja och det är inte bara MS i usa som så kallat rump-rejpar oss, utan samma gäller för Sony och faktiskt Nintendo... Och jag är trött på den behandlingen. EU är ändå näst största marknaden för spel, ändå blir vi behandlade som skit!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Trevligt för amerikaner, 3011 o 50 för en Elite... Det är ju nästan vad en Wii kostar här. Hade ju haft råd med alla konsollerna om vi haft samma priser här som i USA.

Flakmonkey

Vi får väl helt enkelt hoppas på att något europeiskt företag lanserar en konsol. Är ju det som skulle krävas för att få en ändring.

Inaktiv

Nokia är väll det enda europeiska företaget som kan släppa en konsol som har potential att inte suga stenhårt men å andra sidan gick det ju inte så bra för N-gage.

Inaktiv

meh, sänk priser här också tack, så ska jag snart köpa mig en bara för Dead risings skull hehe

Inaktiv

kom en uppdatering till xboxen idag.

fast vete tusan vad den gjorde.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Nokia är väll det enda europeiska företaget som kan släppa en konsol som har potential att inte suga stenhårt men å andra sidan gick det ju inte så bra för N-gage.

Vi behöver inte fler konsoler... vi behöver bara lite mer konkurrens mellan dom som redan finns, iaf här i Europa.

Nokia hade inte kunnat göra en bra konsoll om den så hoppade upp och bet dom i arslet. Anledningen att N-gage floppade var att dom inte överhuvudtaget förstod vad "gamers" vill ha. Första modellen av N-gage var ju som ett riktigt dåligt skämt, spelen såg ut som totallt skräp... kontrollerna var minst sagt sega, ljudet lät som ut en (dåligt resonerade kan jag tillägga) plåtburk.

Till och med den nyaste N-gage, efter många ändringar, har dom inte gjort rätt och många av originalets fel finns kvar. Därför jag drar slutsatsen att dom helt enkelt inte förstår marknaden.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Cedric:

Ska Microsoft börja rövknulla oss europeer som Sony gjort varje dag sen PS3an först släpptes? :/

Börja? Har du varit inne i den amerikanska marketplacen? finns hur mkt content som helst, hd o allt.

Nej det har jag inte varit inne på, men om du säger det så. Fasiken så trist för oss... :/

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

kom en uppdatering till xboxen idag.

fast vete tusan vad den gjorde.

Den förberedde x360 inför den trådlösa gitarren som släpps senare. That's it!

Medlem

Ja vill ha en uppdatering med massa HD material som USA har

Medlem

Har inget emot billiga konsoler men om de sänker ännu mer så tror nog vanligt folk att 360 är mycket sämre än ps3:an. Visst Blu ray saknar den men rent grafiskt sätt så är dom ju jämnlika men sånt vet inte casuals.

Medlem

Jaså är de det var nytt Båda konsolerna har sina grafiskt schyssta spel men om nått år tror jag ps3 har kört ifrån rätt rejält. Det är ju bara att titta på Gt5 proluge som ett exempel på hur spelen kan se ut och då är detta bara en försmak av hur hela gt5 kommer vara nästa år

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av mill:
Skrivet av Cedric:

Ska Microsoft börja rövknulla oss europeer som Sony gjort varje dag sen PS3an först släpptes? :/

Börja? Har du varit inne i den amerikanska marketplacen? finns hur mkt content som helst, hd o allt.

Nej det har jag inte varit inne på, men om du säger det så. Fasiken så trist för oss... :/

Beror på att alla eurpoeiska länder är jobbigare vad gälelr rättigheter till filmer. Inte så att MS kan distribuera fritt utan avtal med den som äger distributionen i området.

Men den amerikanska marketplacen rullas ut i Europa, land för land, just nu.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

När kommer den där 120GB hårddisken?
Ifall den kommer, fungerar den på Xbox 360n då?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

När kommer den där 120GB hårddisken?
Ifall den kommer, fungerar den på Xbox 360n då?

Den kommer någon gång under hösten vad jag hört. I samband med elite eller med att de lanserar möjligheten att "hyra"/ladda ner filmer i europa.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

120 är ju snålt det också, och vilket pris de har mage att ta för en lös disk till console. 20gigaren kostar väl samma som en 500gigare till pc.

det är lurendrejerei

Inaktiv

har för mih att ms sagt att filmer och sånt skulle bli tillgängligt nu i sommar i europa.

och det kom ju ett par stora uppdateringar för nån månad sen.
fast nu är sommarn snart över och det har inte kommit nåt.

12
Skriv svar