Hellgate: London filmat

Robot
Medlem
Hellgate: London filmat

är det bara jag som tycker att det ser lite stelt ut? animationerna är inte alls lika välgjorda och mjuka som i tex, WoW.

Medlem

Tyckte inte de var ngt fel på dem...

Alltså hyffsat hjärndött slaktande, dock skulle jag nog säkert fastna om jag skulle skaffa det


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Ju mer man ser, ju mer avtänd blir man. Kanske är roligt på Lan dock. Who knows.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Mjo, något stelt ser det ut ibland. Men det spelet inte har i grafik lär det istället ha i gameplay. Bara en funktion som genererade miljöer gör ju att spellängden i princip blir oändlig. Bara Flagship kan fortsätta stötta spelet med patchar och expansioner i framtiden så bör detta vara ett spel som kan finnas kvar väldigt länge.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ett spel behöver inte ha bra grafik för att vara roligt, men det kan inte ha grafik som ser helt fel ut. Jag tycker varje scen kändes som att den saknade massvis med saker, och då menar jag inte några 3D korts stödda gimmick effekter utan att det gav mig ingen helhetskänsla alls. Snubbarna som gör blizzards spel till vad dem är ser tyvärr inte ut att ha något med det där spelet att göra alls. Personligen tycker jag att diablo 2 ser snyggare ut än detta, inte pga att det har högre upplösning utan för att grafiken ser väldigt putsad och komplett ut, detta såg ut som någon alpha version där man inte börjat lägga in detaljer på kartorna än. Faan hade stora förhoppningar på det här spelet, hoppas det gör sig när det är färdigutvecklat och man själv spelar det.

Medlem

Själv har jag alltid blivit lite oroad av filmer från det här spelet. Tycker prestandan verkar väldigt dålig i nästan varje film, det hackar och rycker nästan hela tiden. Kan ju vara pga OOptimering?? Men tycker att det borde vara optimerat redan om spelet blir släppt snart... Alltså det är nästan värre prestanda i det här spelet än i filmerna från Crysis, och vi vet ju alla hur mycket snyggare Crysis är grafiskt. Så det hänger inte ihop riktigt... Men även om prestandan blir bra, så är nog inte det här nåt för mig??!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

rtcker det ser förjävligt tråkigt ut.. var ju inte som i förrenderade rullen de släppte förut direkt

Medlem

Å andra siden är ju D2 gameplay filmer inte så jäkla intressanta heller.

Inaktiv

hjärndött slaktande = hack 'n slash = kanske tråkigt i längden men med en rätt okej lore och lite passande story så borde det nog fungera rätt bra. miljöerna är ju helt okej dessutom
det är trevligt att man märker små referenser från d2 i den här filmen även, typ


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Inaktiv

Känns som diablo 2 fast då ibörjan utan någon orb som dödar allt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Bt
Medlem

Inga vidare detaljerade miljöer direkt nae...

Men ser ändå roligt ut, ser fram emot att lira detta på LAN.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Wow... (inte WoW ) det ser ju riktigt trevligt ut. Fick lite Diablo 2-vibbar.

Medlem

Lär ju bli attackerad för detta, men har aldrig förstått den där kärleken för D2?? Tyckte spelet sög hårt, och var super tråkigt. Men jag vet att många gillar det, och försöker inte starta nå flamewar här. Bara förstår inte varför så många gillar det?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Miljöerna såg jätte tråkiga ut

Inaktiv

fick d2 vibbar av detta :).

ser kanske något stelt ut i animationer men vafan, grafiken är inte allt, tror Hellgate kommer bli årets roligaste LAN spel.

Längtat så mycket efter ett riktikgt fin Röja-som-ett-ass-spel, som man kan avnjuta med polarn/polare.

Medlem

Börjar misstänka att de diablo programmerare som 'lämnade' Blizzard och skapade FS i själva verket fick sparken för att dom inte levde upp till Blizzards standard.

Grafiken ser 5 år gammal ut och blandningen fps/slasher + lootsamlande är nog tröttsamt.

Gissar på ett 2.5/5 betyg.

Medlem
Skrivet av Clabbe:

Börjar misstänka att de diablo programmerare som 'lämnade' Blizzard och skapade FS i själva verket fick sparken för att dom inte levde upp till Blizzards standard.

Grafiken ser 5 år gammal ut och blandningen fps/slasher + lootsamlande är nog tröttsamt.

Gissar på ett 2.5/5 betyg.

tror inte dom fick sparken bill roper har gjort massor av stora titla när hna jobbade på blizzard så om dom gav han sparken är dom hjärn döda elelr bara avensjuka på honom.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Håller med de flesta i tråden att animationerna ser stela ut men är inte spelet fortfarande i alpha eller beta stadiet?

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Lär ju bli attackerad för detta, men har aldrig förstått den där kärleken för D2?? Tyckte spelet sög hårt, och var super tråkigt. Men jag vet att många gillar det, och försöker inte starta nå flamewar här. Bara förstår inte varför så många gillar det?

Folk attackerar D2 varje dag så risken för att starta flamewar är rätt låg. Spelet är bara av mycket hög kvalitet, och tycker man inte att hack & slash är tråkigt så är det ett fruktansvärt bra spel. Tyvärr börjar det bli jävligt gammalt nu dock så alla fans hoppades ju på att detta skulle kunna ta över, vilket det absolut inte verkar kunna göra.

Medlem

Varför ens börja whina på D2 när detta är en Hellgate london tråd?!?!!?

Medlem

dåliga animationer på svärdsvingaren i början som ser ut att flyta över marken när han gör sina inledande slag. slutsekvensen hade den tommaste miljön jag någonsin sett. gråa tomma väggar mot grått tomt golv i en grådimmig värld mot gråa monster?
jag har aldrig riktigt trott på det här spelet och än mindre nu.

Medlem

Som flera har påpekat så ser det lite stelt ut..och lite livlöst..
ingenting ser ut att ge några... effekter på nått... Han svingar svärdet ut i tomma luften ser det ut som, och fienderna dör..men...ingen känsla i det.

Inaktiv

Ser stelt, rörigt och trist ut. Enda räddningen (av filmen att döma) skulle va en bra story.

Medlem

Som jag påpekade på förra filmen. Spelet har liksom samma animations kvalité på striderna som äldre isometriska rollspel. Dvs man hugger i luften, och fienderna reagerar inte på slag föräns de är döda. Nuförtiden önskar man ju lite mer liv i striderna så att träffar verkligen ger effekt, t.ex. knockar tillbaka fienden eller vadsom.

Däremot ger det lite känslan av diablo så hoppas det blir bra endå...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tror det blir kul. Mycket vapen, fienden i mängder och snygg grafik imo.

Medlem

Tråkiga animationer och tråkiga miljöer och fantastiska cut-scenes. Hmmm, Diablo 2. Jag har förhoppningar på detta spel men, som en del poänterat, så ser grafiken riktigt tråkig ut. Men det funkar i X-Com så varför inte här?

Diablo 2 är inte så bra. Har spelat igenom det och LoD men aldrig fattat hur man kan sitta och LANa Diablo 2 eller plåga sig igenom kampanjen mer än en gång och av andra skäl än för att få storyn berättad för sig. Ettan hade för övrigt en mycket härligare atmosfär. Blev nästan lite rädd ett par gånger när jag spelade det.

Medlem

Gillar på något vis retrokänslan som trailern ger. Framförallt i animationerna/effekterna och jag kommer för det fortsatta inlägget anta att det är ett medvetet val från Flagships sida.

Om vi bortser från de rent prestandamässiga faktorerna så skulle man väl lite kunna ifrågasätta varför alla verkar vilja ha samma saker ur/i sina spel? Lite som att ett spel inte är värt ens uppmärksamhet såvida det inte har uppfyllt en checklista fylld med äldre spels framgångsfaktorer samt de senaste trenderna. Det är typiskt den domedagsstämningen som gör att utvecklare inte vågar sig på alltför mycket nytt utan fortsätter på den uppstampade stigen. Varför ska inte ett spel (annat än rena indie-produktioner) idag inte kunna fokusera på något specifikt och ge en kärngrupp och den egentliga målgruppen en underbar upplevelse istället för att satsa på minsta gemensamma nämnare och bara försöka locka till så många försäljningar som möjligt. Ibland blir jag bara ledsen över att produktionsbudgetarna ska behöva vara så höga idag.

Om vi återgår till animationerna så kan vi istället leka med tanken att hela syftet med dem är att just väcka nostalgiska d2-minnen och erbjuda en upplevelse liknande de otal timmars spelande som många ändå har lagt ner på det spelet.

Än så länge vill jag hoppas att det blir ett roligt spel och jag har svårt att tro att Roper och gänget gör ett spel som det här pga bristande kompetens för de borde veta bättre än att släppa något som inte är genomarbetat, speciellt med tanke på deras rykte byggt på tidigare framgångar. Eller så kan man kanske skylla på EA i värsta fall.


signatur
Medlem

Barnsligt spel, inget blod och inga lemmar som flyger av. Kommer inte ens ladda ner det här.

Diablo 2 med Meridian-modden äger det här.

Medlem

Hmm, alltså om animationerna skulle piffas upp så skulle jag nog ha mindre problem med detta, spelkänslan är oerhört viktig för mig, att det ska kännas smidigt. Det ser också mycket opersonligt ut, det måste jag säga.

Men som någon sade, att se filmer från hack n slash-spel är inte så kul, så det är ju alltid möjligt att slutprodukten blir okej.. dock ser det inte ut som något jag kommer spela.

12
Skriv svar