Ny Wii-firmware att ladda ner

Robot
Medlem
Ny Wii-firmware att ladda ner

Sweet uppdatering!

Dock taskigt mot dom som har chippat sin Wii =/
"if you have a modified Wii your console may be disabled or lock up."

Glad att jag inte han göra det! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

taskigt?..nä dom som har chippat får skylla sig själv. varför ska nintendo anpasssa sig efter dom som chippar?

Medlem

Frågan är väl om de MEDVETET försöker jaga rätt på chippade lådor eller om de bara säkrar ryggen i den händelse uppdateringen gör något som förstör för moddade wii.

Medlem

Läste att för dem som har wiikey så skall det inte vara några problem att lägga in denna updatering. Det är bara en varning att konsollen KAN bli obrukbar.

Medlem

Det är väl inte direkt medvetet, dom vill bara försäkra sig så att dom inte behöver ta en massa skit från folk med chippade konsoler


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

Medlem
Skrivet av Kuwanger:

Det är väl inte direkt medvetet, dom vill bara försäkra sig så att dom inte behöver ta en massa skit från folk med chippade konsoler

Japp, det tror jag också.

Medlem

De behöver ändå inte ta skit för det, finns väl ingen som tror att deras chippade pryl har nintendos välvilja och stöd..eller inte så många iaf...

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

... finns väl ingen som tror att deras chippade pryl har nintendos välvilja och stöd..eller inte så många iaf...

Du glömmer bort att konsollen har sålt bra i USA.

Medlem

Sannolikt är meddelandet till för att göra de som har en chippad, för regionsfrihetens skull, inte skall råka uppdatera med amerikansk/japansk firmware.

Medlem

Väldigt bra version


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

wiikey äger^^

Medlem

Bara jag som tycker att det var en rätt meningslös uppdatering? Största (märkbara) skillnaden är en ful klocka i huvudmenyn, resten är en massa småfixar bara :/

Medlem

Ja det var mest en kosmetisk update det där. Skulle varit skoj om de vill släppa lite mer kanaler istället.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Jag anser att det är trevligare med kontinuerliga uppdateringar och att det är bättre att Nintendo släpper sina firmware-uppdateringar så snart de färdigställt de tänkta funktionerna. Således har jag ingenting emot denna firmware-uppdatering.
Vad jag skulle vilja se är som många andra givetvis möjlighet att konfigurera kanalerna lite mer; gruppera, flytta runt och döpa om kanaler etc.. Jag hade alltmer än gärna grupperat mina Zelda-spel, eller alla mina NES-spel under en kategori t.ex.

Om de vill göra det lätt för sig och behålla logiken nyttjar de samma system som redan finns i mjukvaran; "A+B" för att "lyfta" något och sedan flytta runt det. Nåväl, det kommer säkert; "den som väntar på något gott"..

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Bara jag som tycker att det var en rätt meningslös uppdatering? Största (märkbara) skillnaden är en ful klocka i huvudmenyn, resten är en massa småfixar bara :/

Finns även utökad möjlighet att använda USB-tangentbord. Då bara i shoppen verkar det som, inte i webbrowsern; men det är en början. Nintendo kan ju inte det här med Internet, så vi får ge dem lite tid innan de förstår hur saker och ting går ihop

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Finns även utökad möjlighet att använda USB-tangentbord. Då bara i shoppen verkar det som, inte i webbrowsern

Oj, där ser man. Synd att jag inte uppdaterade firmwaren innan jobbet och lekte runt lite granna. Får bli att göra det ikväll.

Hur som helst, vart fann du denna information om USB-tangentbord?

Medlem

I en av de 20-something spelrelaterade RSS-feeds som jag prenumererar på. Här till exempel Verkar vara lite ytterligare ställen du kan använda USB-tangentbord på.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Steffe@Swec:

Bara jag som tycker att det var en rätt meningslös uppdatering? Största (märkbara) skillnaden är en ful klocka i huvudmenyn, resten är en massa småfixar bara :/

Finns även utökad möjlighet att använda USB-tangentbord. Då bara i shoppen verkar det som, inte i webbrowsern; men det är en början. Nintendo kan ju inte det här med Internet, så vi får ge dem lite tid innan de förstår hur saker och ting går ihop

Oj då, då blev uppdateringen genast lite vettigare, många bäckar små...

1
Skriv svar