Star Trek: Conquest bekräftat

Robot
Medlem
Star Trek: Conquest bekräftat

När ska det komma ett nytt Star Trek-spel med en intressant story som inte enbart består av strider?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

När ska det komma ett nytt Star Trek-spel med en intressant story som inte enbart består av strider?

När kapten Kirk pantar USS Enterprise för att få råd med en resa in i framtiden för att möta Borg:s innan de ens blivit till. Dvs aldrig!!

Varför kör de med turordningsbaserad spel? Finns det några skrmdumpar än?

Det enda spelet med Start Trek tema på som verkar vara nåt att ha är ju Star Trek Online men den kommer inte på ett bra tag.

Medlem

Skulle va ballt om man kunde spela som Ferengi och försöka ta över galaxen

Seriöst bara... tror inte jag köper detta spelet iochmed att det är samma företag som låg bakom sop-spelet "Legacy". 7 månader har gått sedan release, och vi har fått 2 patchar som inte fixar det som faktiskt är fel med spelet, och vi har inte fått moddnings verktygen trots att utvecklarna lovat oss detta långt innan spelet kom ut.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Kan vi inte få ett bridge commander 2 istället, typ det enda bra star trekspelet ever...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Kan vi inte få ett bridge commander 2 istället, typ det enda bra star trekspelet ever...

Ohh. Bridge Commander körde jag röststyrt (MS Gaming Voice):
"Make it so, number one" kunde man höra mig säga med min bästa kaptensröst

Inte så litet nörd man är då.. I början höll jag mig iaf bara till SW


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Bridge Commander 2 hade vart perfekt. Enda stora buggen med BC1 är en minnes-läcka i spelet som gör att den till slut kraschar. Men med alla moddar som finns till spelet (bl.a nu senast "Kobayashi Maru") så är spelet hur kul som helst.

BC2 med dagens kapacitet till grafik hade vart wunderbart.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Oooh, turordningsbaserat! Jag föredrar det framför realtid.
Det här måste jag hålla ögonen på. Engage!

GalCiv 2 med Star Trek-stuk?

1
Skriv svar