StarCraft II plåtat
Ser verkligen ut i de nya filmerna som att de tagit vara på enheternas "dumma" ai och att de gör precis vad man säger till dem. Mysigt med en utökning av Starcrafts snabba action-micromanagement där man måste vara med i striderna och klicka för att inte får sina units bortlurade av fienden.
Lite ny info (för mig i alla fall) ifrån de bilderna. Terrans byggnader kan attackera, troligen likt alvernas i WC3. Det finns en mystisk knapp som heter tech-tree på en av bilderna. Bara ett hjälpmedel för att se vad man behöver bygga för vad, eller en ny spelmekanik eller kanske bara en special grej för storyn...
Suck, bara de inte gör sönder SC2 som de gjorde med WC3. Vill inte ha hjältar med überförmågor och behöva hålla reda på 15-20 hotkeys för att hänga med i striderna.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
De sa väl att det stod bland de första design dokumenten att de inte skulle ha hjältar med massa items och special förmågor. gäller även enheterna, t.ex zeolots förmåga att "zappa" sig in till motståndaren när den kommer nära, ska gå automatiskt efter bara en uppgradering då de ville inte ha massa förmågor på enheterna som man var tvungen att aktivera själv hela tiden. skulle vara ett sätt att differentiera starcraft från warcraft.
.... o_Ô.. -för- fult?..
Naim: många enheter ska juh ha förmågor, reapers kan juh kasta bomber, zerglins rulla ihop sig till bomber, banshees cloaka etc.
Hoppas hjältarna i singleplayer Starcraft 2 är som dom i Starcraft 1, istället för Warcraft 3/TFT.. Skulle kännas mer Starcraftigt så.
http://www.gamespot.com/video/939643/6176222/starcraft-ii-sin...
Verkar vara lite mer rpg och lore inriktat i singleplayer än mot sc1
The_Calle vilka byggnader menar du, Bunker och Turret har ju alltid kunnat attackera, det du kan göra i SC2 är att upgradera din Command Center med en kanon på men det är ju mer för försvar.
Du kanske tänker på Thor enheter föresten som inte är en byggnad utan en enhet, den råkar bara vara för stor för att den ska kunna byggas i en factory.
Annars så känns det jäkligt nice att supply depots kan sjunka ner i marken så man kan bygga en mur och bara släppa förbi sina egna enheter
Verkar vara lite mer rpg och lore inriktat i singleplayer än mot sc1
Mellan uppdragen ja.
http://www.gamespot.com/news/6176199.html
Will characters like Raynor, Kerrigan, and Zeratul appear within missions themselves, using unique graphics?
-StarCraft II is more of an "army game" that focuses on unit critical mass, though those story characters may show up sporadically in missions.
Jag skulle tolka detta som att hjältar inte har en betydande roll i de faktiska striderna.
Starcraft 2 är ju uppföljaren till världens bästa strategispel genom tiderna. Själv önskar jag att Protoss kunde ha lite mer "levande organsimer"/varelser som t ex infanteri (Zealots, High Templars, Dark Templars) och inte så mycket "mekanik"/fordon.
Hoppas det kommer till någon fler till infanteristerna och inte så himla mycket Immortals och Stalkers. Annars så längtar jag och väntar på Zergernas arméer! Hydraliskerna och Ultraliskerna är ett måste! Annars blir jag riktigt sur!
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!