StarCraft II plåtat

Medlem
StarCraft II plåtat

GIVE!

Medlem

Verkar som alla enheter får en special ability och med Thor och Viking ser det ut att bli ett riktigt micro managment spel.

Medlem

Äntligen en bra bild på djungeltemat, älskade det i gamla SC, det ser så nice ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Äntligen kan jag visa min über micro ;>

Medlem

SCII ett spel jag måste spela men jag vet att jag kommer att suga stort i.

Hoppas man kan spela mot en n00b AI så man får känna sig duktig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Hoppas de behåller ingame fimerna precis som det ser ut i trailern som de vissa först. En av anlednigarna till att jag drogs till Stracraft.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Ser verkligen ut i de nya filmerna som att de tagit vara på enheternas "dumma" ai och att de gör precis vad man säger till dem. Mysigt med en utökning av Starcrafts snabba action-micromanagement där man måste vara med i striderna och klicka för att inte får sina units bortlurade av fienden.

Medlem

Jag hoppas de kommer på ett lite bättre och smidigare sett att micro-managea en jävla massa units. Orkar aldrig lära mig de 30 olika hotkeysen, och det tar för lång tid att bara använda musen.

Ja, jag vet. Jag suger. :'(


signatur
Medlem

Lite ny info (för mig i alla fall) ifrån de bilderna. Terrans byggnader kan attackera, troligen likt alvernas i WC3. Det finns en mystisk knapp som heter tech-tree på en av bilderna. Bara ett hjälpmedel för att se vad man behöver bygga för vad, eller en ny spelmekanik eller kanske bara en special grej för storyn...

Medlem

Suck, bara de inte gör sönder SC2 som de gjorde med WC3. Vill inte ha hjältar med überförmågor och behöva hålla reda på 15-20 hotkeys för att hänga med i striderna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Allvarligt talat ser jag inte vad som är så bra med detta spelet - tycker den gamla SC var sisådär också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De sa väl att det stod bland de första design dokumenten att de inte skulle ha hjältar med massa items och special förmågor. gäller även enheterna, t.ex zeolots förmåga att "zappa" sig in till motståndaren när den kommer nära, ska gå automatiskt efter bara en uppgradering då de ville inte ha massa förmågor på enheterna som man var tvungen att aktivera själv hela tiden. skulle vara ett sätt att differentiera starcraft från warcraft.

Inaktiv

Kommer inte köpa SCII varför? Kanske om det får 90% + i PCG och de andra kända sidorna men nja, tycker det ser lite för fult ut för att släppas i kommande åren.


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

.... o_Ô.. -för- fult?..

Naim: många enheter ska juh ha förmågor, reapers kan juh kasta bomber, zerglins rulla ihop sig till bomber, banshees cloaka etc.
Hoppas hjältarna i singleplayer Starcraft 2 är som dom i Starcraft 1, istället för Warcraft 3/TFT.. Skulle kännas mer Starcraftigt så.

Medlem

Ser nice ut.. fast är det inte lite WoW över träden?

Medlem

http://www.gamespot.com/video/939643/6176222/starcraft-ii-sin...

Verkar vara lite mer rpg och lore inriktat i singleplayer än mot sc1

Medlem

The_Calle vilka byggnader menar du, Bunker och Turret har ju alltid kunnat attackera, det du kan göra i SC2 är att upgradera din Command Center med en kanon på men det är ju mer för försvar.

Du kanske tänker på Thor enheter föresten som inte är en byggnad utan en enhet, den råkar bara vara för stor för att den ska kunna byggas i en factory.

Annars så känns det jäkligt nice att supply depots kan sjunka ner i marken så man kan bygga en mur och bara släppa förbi sina egna enheter

Inaktiv
Skrivet av Gabor:

Jag hoppas de kommer på ett lite bättre och smidigare sett att micro-managea en jävla massa units. Orkar aldrig lära mig de 30 olika hotkeysen, och det tar för lång tid att bara använda musen.

Ja, jag vet. Jag suger. :'(

Du är inte nörd helt enkelt.

Medlem

så jävla grymt

Skrivet av Briggan:

Verkar vara lite mer rpg och lore inriktat i singleplayer än mot sc1

Mellan uppdragen ja.

http://www.gamespot.com/news/6176199.html

Citat:

Will characters like Raynor, Kerrigan, and Zeratul appear within missions themselves, using unique graphics?
-StarCraft II is more of an "army game" that focuses on unit critical mass, though those story characters may show up sporadically in missions.

Jag skulle tolka detta som att hjältar inte har en betydande roll i de faktiska striderna.

Medlem

Som jag förstått, så kommer man inte använda några hjältar i MP, bara i SP.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Detta lär bli något som jag kommer lägga vantarna på

Medlem
Skrivet av Introx:

Ser nice ut.. fast är det inte lite WoW över träden?

Blizzard har kört sin grafikstil så länge jag kan minnas, oavsett spel..

Medlem

Starcraft 2 är ju uppföljaren till världens bästa strategispel genom tiderna. Själv önskar jag att Protoss kunde ha lite mer "levande organsimer"/varelser som t ex infanteri (Zealots, High Templars, Dark Templars) och inte så mycket "mekanik"/fordon.

Hoppas det kommer till någon fler till infanteristerna och inte så himla mycket Immortals och Stalkers. Annars så längtar jag och väntar på Zergernas arméer! Hydraliskerna och Ultraliskerna är ett måste! Annars blir jag riktigt sur!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Lurkers är iofs den coolaste uniten jag sätt i ett Rts spel någonsin.

Inaktiv

Jag håller fullt med "Remus[Swe]" om Protoss units, dom skulle ha mycket mer Infanteri och mindre fordon. jag tycker det blir rätt jobbigt med alla stora o klumpiga maskiner..mycker bättre med infanteri

Medlem

Lurkers är ganska häftiga. Bra att du håller med mig Aggressiva_albert! Visst har dom alldeles för mycket "maskiner"/"robotar"/fordon?? Jag hoppas Blizzard kan ta och komma på en ny infanterist? En iallafall?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ja eller fler

Inaktiv

Det var likadnat i SC1, nästan bara massa fordon/robotar i Protoss
Därför gillar jag mer Zerg dom har väl nästan bara levande saker t.o.m. byggnadena lever ju

123
Skriv svar