GTA IV i mars 2008?

Inaktiv
GTA IV i mars 2008?

Helt sjukt om det inte kommer till PC !!

Medlem

Det kommer säkert till PC som någon slags marknadsföring av GTA5 eller nåt Vi lär iaf få se de till PC nån gång i framtiden.

Medlem

Vem vill tillverka spel till PC i dessa dagar då det är lättare att tanka ner ett spel än att gå på affären och köpa ett


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Inaktiv

Jo håller med, om fildelningen fortsätter såhär kommer spelen till PC att försvinna snart.. Det är oftast mycket roligare att spela på PC än en konsoll!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Medlem

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

Medlem
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

Medlem

Bara bra det, såg alldeles för ooptimerat ut det lilla vi fick se.

Jag tror sen att vi kommer få mer och mer Mutliplayer spel till PC, det är det enda som bromsar upp piratkopieringen. (i viss mån)

Medlem
Skrivet av jojon:
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

sedan att det inte går att köra pirat spel på PS3 underlättar också beslutet att göra spel på konsol!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

orka bry sig om sånna här datum känns det som. dom flesta gånger är det ändå bara gissningar som ofta inte stämmer alls.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av jojon:
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

sedan att det inte går att köra pirat spel på PS3 underlättar också beslutet att göra spel på konsol!

Det där är bara en tidsfråga.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av redmac:
Skrivet av jojon:
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

sedan att det inte går att köra pirat spel på PS3 underlättar också beslutet att göra spel på konsol!

Det där är bara en tidsfråga.

~

Jo precis, de kommer snart att knäcka PS3:an också. Inget kopieringsskydd är idiotsäkert. Teoretiskt omöjligt. Men kanske tar tid.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av jojon:
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

sedan att det inte går att köra pirat spel på PS3 underlättar också beslutet att göra spel på konsol!

Och du tror inte de kommer lyckas knäcka det? Är redan en bootloader på väg så man kan lägga in spel på hdn och spela dem därifrån...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Qus
Medlem

Tråkigt att det ska dröja så länge :/

Inaktiv

Fint. Hinner man nöta Halo 3 ordentligt innan nästa koloss dimper ner.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Fint. Hinner man nöta Halo 3 ordentligt innan nästa koloss dimper ner.

Word up!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

EBGameshar release datum 3 Mars 2008
Webhallen har release datum 31 Mars 2008 = 1:a kvartalet 2008 (står nämligen bara 1:a kvartalet på Webhallen, men i min beställning av GTA IV på webhallen så står det: (GTA) Grand Theft Auto IV (4) [2008-03-31] [PS3] )

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av redmac:
Skrivet av jojon:
Skrivet av jonas:

Så ni påstår att det inte är lika lätt att få spelet till console som till PC??

klart det är lika lätt men processen med att flasha sin xbox eller ps3 är ganska jobbig och de flesta vill helst ha live, och garantin försvinner om jag minns rätt så...

sedan att det inte går att köra pirat spel på PS3 underlättar också beslutet att göra spel på konsol!

Och du tror inte de kommer lyckas knäcka det? Är redan en bootloader på väg så man kan lägga in spel på hdn och spela dem därifrån...

visst är det en tidsfråga, dock så har sony lyckats gäcka hackers bra länge nu. vilket jag applåderar sony för!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Fan vad bra att det släpps i mars då jag fyller år

Medlem

På evil avatar så finns det länk till en artikel där teorin till förseningen är att PS3 versionen är inte klar, och därför blir också 360 versionen försenad för Take2 vill eller har kontrakt på att släppa båda samtidigt?? Om det är sant, så är det en väldigt trist anledning för att behöva vänta på spelet!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

jag tror hela spelet inte är färdigt, man sitter inte med en färdig 360 version ett halvår och väntar på att släppa den tills ps3-versionen är klar om det ska vara samma spel.

jag tror att spelet när det väl släpps släpps 1 vecka före till 360 och sen till PS3 om dom skulle ta olika länge att utveckla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag är glad över farmskjutningen. Om jag ska köpa det ska det vara fulländat och inget bugg eller annat trams.


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag tror hela spelet inte är färdigt, man sitter inte med en färdig 360 version ett halvår och väntar på att släppa den tills ps3-versionen är klar om det ska vara samma spel.

jag tror att spelet när det väl släpps släpps 1 vecka före till 360 och sen till PS3 om dom skulle ta olika länge att utveckla.

Joo det måste man göra om man skrivit kontrakt som säger så. Men det behöver ju inte vara sant som sagt det var bara en teori, men skulle också kunna vara sant om man tittar på dem flesta andra multiplattform spel så kommer ju ps3 spelen nästan alltid sent. Och om nu Take2 har ett kontrakt med sony om att båda spelen måste bli släppta samtidigt, så skulle exakt det som hänt hända?

Ps. Själv tror jag det är exakt vad som har hänt, Rockstar trodde dem skulle hinna färdigt ps3 versionen som dem har gjort med 360 versionen men att dem märkt att ps3 versionen gick mycket slöare framåt än 360 varianten?? Nåt sånt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

På evil avatar så finns det länk till en artikel där teorin till förseningen är att PS3 versionen är inte klar, och därför blir också 360 versionen försenad för Take2 vill eller har kontrakt på att släppa båda samtidigt?? Om det är sant, så är det en väldigt trist anledning för att behöva vänta på spelet!?

http://www.ukrebellion.com/2007/08/xbox-360-problems-delay-gt...

Här står det precis tvärtom. Det troligaste är att ingen av versionerna är helt klara och att dom behövde mer tid.

Medlem

Ja där ser man, så kan det också vara. Och det där verkar ju faktist mer bekräftat också. Jag visste att 360:ns DVD format skulle komma att bita MS i [finsk brytning]stjärten[/finsk brytning] till slut... Tyvärr så kommer vi nog se många spel nedbantade till 360;n eller få nöja oss med 2-3DVD skivor per spel i framtiden om inte MS kommer på nåt genialt som kan lösa detta. Som dem sade i artikeln att MS har nå nytt komprimerings kod till DVD9 skivor, det tror inte jag är nån bra lösning. Speciellt då många spel till konsoll använder streaming, det lär inte vara nån hit att streama komprimerad innehåll. Så antingen så får vi spel som är komprimerade på bekostnad av prestanda, eller så får MS helt enkelt släppa en hd-dvd variant av 360 och fasa ut den gamla dvd varianten??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:

Fan vad bra att det släpps i mars då jag fyller år

Vadå? Uppfyller du åldersgränsen för att slippa att mor följer med dig och kvitterar ut liret? :c

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av HaZe303:

På evil avatar så finns det länk till en artikel där teorin till förseningen är att PS3 versionen är inte klar, och därför blir också 360 versionen försenad för Take2 vill eller har kontrakt på att släppa båda samtidigt?? Om det är sant, så är det en väldigt trist anledning för att behöva vänta på spelet!?

http://www.ukrebellion.com/2007/08/xbox-360-problems-delay-gt...

Här står det precis tvärtom. Det troligaste är att ingen av versionerna är helt klara och att dom behövde mer tid.

Var inte alla överens om att den där sidan var extremt opålitlig? Det är ju en persons blogg, och titta gärna på de andra inläggen.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av HaZe303:

På evil avatar så finns det länk till en artikel där teorin till förseningen är att PS3 versionen är inte klar, och därför blir också 360 versionen försenad för Take2 vill eller har kontrakt på att släppa båda samtidigt?? Om det är sant, så är det en väldigt trist anledning för att behöva vänta på spelet!?

http://www.ukrebellion.com/2007/08/xbox-360-problems-delay-gt...

Här står det precis tvärtom. Det troligaste är att ingen av versionerna är helt klara och att dom behövde mer tid.

Var inte alla överens om att den där sidan var extremt opålitlig? Det är ju en persons blogg, och titta gärna på de andra inläggen.

Alla rykten är ju opålitliga. Jag skulle inte lita på någon som sa att ps3 eller xbox360 är orsaken till försening förrän någon som jobbat på spelet sagt det. Jag tror inte på det i länken själv men jag ville visa att det fanns rykten som pekade på xbox360 också, och inte bara ps3.

12
Skriv svar