Enemy Territory: Quake Wars avbildat

Robot
Medlem
Enemy Territory: Quake Wars avbildat

Synd att spelet inte ser ut så på riktigt?? Men beta2:an är faktist mycket bättre än beta1. Men fortfarande långt ifrån ett perfekt spel...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jo, men det kräver en dundermaskin för att köra på sån grafik.

Lite kul att de senaste nyheterna är quake relaterade. Quake bonanza!

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Jo, men det kräver en dundermaskin för att köra på sån grafik.

Lite kul att de senaste nyheterna är quake relaterade. Quake bonanza!

Jag har en dundermaskin, jag kör på högst högsta inställningar, ser ändå inte ut sådär. Fast måste säga, valley banan är mycket roligare och ser mycket bättre ut visuellt än sewer. Men ändå inte i närheten av dem där screensen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

de har väl tweakat till det när de tatt dedär screensen, höjt LOD å grejer till galna nivåer. samt så kan jag tänka mig att de tar gigantiska screenshots, i stil med 6000xnånting, och sen förminskar dom för att få till sjuk kvalitet.

drog upp grafiken på max igår, ser jävla fint ut, inte exakt som i bilderna, men jävlar vad fint det är får hoppas att man kan köra med sån grafik sen när de optimerat liret.

Medlem
Skrivet av Katana:

de har väl tweakat till det när de tatt dedär screensen, höjt LOD å grejer till galna nivåer. samt så kan jag tänka mig att de tar gigantiska screenshots, i stil med 6000xnånting, och sen förminskar dom för att få till sjuk kvalitet.

Bilderna som vi fick var i typ 2700x1500. I vårt bildarkiv blir bilderna 1600 pixlar breda som mest. Skulle vara intressant med en artikel om hur spelföretag "förbättrar" screenshots/trailers i PR-syfte

Jag har sett att det finns massor av konsoltweaks för att få spelet att se snyggare ut, som på de officiella bilderna. Har inte testat dem själv ännu så vet inte precis hur de påverkar grafiken, men för de som vill:

[http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?p=183379#p1833...]

Medlem

Utgivarna brukar härja på bilder(photoshoppa) innan de släpper iväg dem, något som jag noterat i et:qw är dock att även vid högsta inställningarna i menyerna så är flertalet variabler ställda till icke-optimala värden(megadrawmethod i beta 1 tex..inte kollat nu).

Medlem

beta2 ser iaf en hel del bättre ut än beta1 imo, å ljuden har de förbättrat avsevärt också för den delen.

Medlem

Precis som Katana säger så är ljudet mycket bättre! Stod knappt ut innan med vapenljuden men nu är det helt klart uthärdligt och man klarar av att fokusera lite mer på uppgiften. Det flyter lite bättre också, men ingen superskillnad där tycker jag (har dock en 3 år gammal dator).
Den nya banan, Valley, är för övrigt ett skönt tillägg till den numera uttjatade Sewers.

Medlem

Vilken gamer kör på Max inställningar då? man vill ju gärna se vad man håller på med utan att det flyger runt, en massa debree, rök och andra irriterande effekter. Jag kör med allt på low


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Vilken gamer kör på Max inställningar då? man vill ju gärna se vad man håller på med utan att det flyger runt, en massa debree, rök och andra irriterande effekter. Jag kör med allt på low

Dom som köpt datorer för 15 - 20.000kr


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Vilken gamer kör på Max inställningar då? man vill ju gärna se vad man håller på med utan att det flyger runt, en massa debree, rök och andra irriterande effekter. Jag kör med allt på low

Men vafan, det gå jö inte att se med Low. Stäng bara av alla dynamic lights eller om det finns något sådant. En skön bugg i Bf2 var då man drog ner allt på low och såg längre bort så kundeman se igenom lådor osv


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem
Skrivet av NympH:

Dom som köpt datorer för 15 - 20.000kr

Precis... Och dem som kanske vill mer ha en upplevelse och bryr sig mer om upplevelsen än sina poäng?? Alltså jag vill ha bra poäng också, men inte på bekostnad av upplevelsen...Alltså grafik som ut som doom spelen...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Joppiz:

Detta stämmer inte.

När utvecklarna för ett spel tar in-game screenshots så använder de (i många fall) antingen en intern klient som inte har de grafik-restriktioner som beta-klienterna har, eller så rendrerar de bilderna i program- med bästa möjliga grafik.

I vilket fall brukar man inte släppa high-end klienten till beta-testare, då den inte är lika stabil.

Du har fel.

För det första så finns det inget som heter 'high end client' som skapar en snyggare grafik som vanliga klienten inte kan få till. I ET:QW's fall så kan man få till exakt samma saker som de bilder vi sett genom att ändra rätt cvar's, och sen dumpar man en screen i 3200x2400, vilket är vad de gjort.

För det andra finns det några utgivare som har en lång historia av att toucha upp sina screens väldigt hårt. Hur jag vet detta? Well, förutom att jag har egna ögon, så känner jag även folk som jobbar på spelföretag. Och några av de svär ofta ljudligt över hur utgivarna 'våldtagit' deras screens. Oftast lagt till mynningsflammor på vapen som inte sköt, fler eller större explosioner, bruk av multi-pic layering etc, så det ser ut som det är tok-action som pågår.

Medlem

inga av screenshotsen är på något vis modifierade.

Medlem

Hur gör jag så jag kan spela ? Har installerat spelet, och sånt.. Men när jag ska spela mot datan så går det inte, Trycker på Play knappen men den vill inte starta. måste man ha Licens key eller ska det gå med offline ??


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Du måste ha grundläggande kunskaper i det svenska språket och även en betakey för att kunna spela Fanster.

Medlem

Helt ok spel kanske när det blir klart... Men inte faan ser det ut som på bilderna, i alla fall inte betan jag testade...

Drog upp allt på max och det hela såg en aning föråldrat ut... Som skit kanske är att ta i, men inte är det speciellt snyggt iaf...

Finns äldre spel som är betydligt snyggare...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av cyxor1:

Du måste ha grundläggande kunskaper i det svenska språket.

Vad fan menar du med det ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Joppiz:
Skrivet av Rainbearer:

Utgivarna brukar härja på bilder(photoshoppa) innan de släpper iväg dem ..//..

Detta stämmer inte. ..//..

Oh, det stämmer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Joppiz:
Skrivet av Rainbearer:

Utgivarna brukar härja på bilder(photoshoppa) innan de släpper iväg dem ..//..

Detta stämmer inte. ..//..

Oh, det stämmer.

ibland.

Medlem
Skrivet av stellanj:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Joppiz:
Skrivet av Rainbearer:

Utgivarna brukar härja på bilder(photoshoppa) innan de släpper iväg dem ..//..

Detta stämmer inte. ..//..

Oh, det stämmer.

ibland.

Brukar = ibland. (Nästan)

Men ja, inte _alltid_ och inte alla utvecklare, det går heller inte att göra så mycket på vissa spel och sedan så behöver man inte göra något ibland heller


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av stellanj:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Joppiz:
Skrivet av Rainbearer:

Utgivarna brukar härja på bilder(photoshoppa) innan de släpper iväg dem ..//..

Detta stämmer inte. ..//..

Oh, det stämmer.

ibland.

Brukar = ibland. (Nästan)

Men ja, inte _alltid_ och inte alla utvecklare, det går heller inte att göra så mycket på vissa spel och sedan så behöver man inte göra något ibland heller

mmm, det stämmer.

fika sen..?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Brukar = ibland. (Nästan)

Word!

Medlem
Skrivet av stellanj:

fika sen..?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av stellanj:

inga av screenshotsen är på något vis modifierade.

Menade inte att et:qw-shotsen är moddade utan att spelet går att få att se bättre ut än vad defaultvärden(även vid "max") i betan ger och att det trots allt inte är ovanligt att screenshots genomgår en del processande innan de levereras till media/allmänheten.

JB
Medlem

64 gångers anti aliasing är det på vissa släppta ETQW screenshots, har jag för mig.

Du kan ta 64 gånger AA genom skriva så här i console:
screenshot 1600 1200 64

Medlem

Och du kan få det ännu snyggare genom att ta screenshot 3200 2400 64 och sen skala ner bilden i för ändamålet lämplig mjukvara

Medlem

bäst kvalitet får du dock om du fotar av skärmen medans du spelar, med ett hubble-teleskop på 150 meters avstånd och sedan sparar bilden som en okomprimerad bmp.

sådär, nu har jag fått det sagt..

12
Skriv svar