UT3 för PS3 stöder mus och tangentbord

Medlem

R6 Vegas funkar perfekt med handkontroll. Det är också ett av dom enda. UT3 och Quake etc behöver mus/tangentbord.

Om det är något behov som raderas av det här så är det nog snarast PC (uppgraderingsbehov ideligen, snordyrt OS etc) som spelplattform som blir lidande.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sweet, då suddas sakta men säkert behovet av en konsoll överhuvudtaget ut.

Varför skulle det? Det kan lika gärna bli tvärtom.

Tänk så här:

En helt ny dator med alla tillbehör som skärm, mus, tangentbord etc går på ca 15 000 kr om du ska ha en high end PC. Tänk då om du istället kan köpa en spelkonsoll som håller till nästa "nextgen" kommer, där du fortfarande kan spela dina FPS, RTS, MMORPG, whatever som du vägrat lämna PC:n för, för mindre än halva priset för en ny dator?

Du kan således använda datorn (en mindre och billigare laptop t.ex) till de mindre krävande saker som ordbehandling, bildbehandling, surfa, chatta etc i vanlig ordning. Fördelen är att du inte behöver uppgradera den datorn vartannat år för att den ska orka med alla nya spel.

Det skulle i sin tur gynna spelutvecklare som bara behöver utveckla spelet till en viss hårdvara. Mindre problem vid optimering och prestanda, mer fokus på innehåll och kvalitativa produkter.

Så jag ser ärligt talat inte varför behovet av en konsoll skulle bli mindre pga stöd för mus och tangentbord. Det är större sannolikhet att behovet av ny hårdvara skulle bli mindre, såvida inte nästa generations konsoller blir uppgraderingsbara. Då försvinner däremot vitsen med en konsoll.

Just my 2 cents.

Medlem
Skrivet av Zerpent:
Skrivet av Frux:

Har med öppet sinne testat FPS med handkontroll ett antal gånger. Det är bortom värdelöst enligt mig. Våga vägra FPS med nåt annat än mus och tangentbord.

Skulle vara med ljuspistol isf.

Jag var väldigt kritisk mot fps med handkontroll förut, men efter att ha spelat både Resistance: Fall of Man och The Darkness till PS3 så har jag ändrat mig helt. Det funkar hur bra som helst, bara man vågar lära sig lite.

Mmm jag har också testat dem, var då jag fick nog.

Tja, jag antar att jag skulle kunna lära mig spela spel med tjocka grillvantar. Eller att styra siktet med en ätpinne i munnen. Men jag menar, varför utsätta sig för det alls?

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Zerpent:
Skrivet av Frux:

Har med öppet sinne testat FPS med handkontroll ett antal gånger. Det är bortom värdelöst enligt mig. Våga vägra FPS med nåt annat än mus och tangentbord.

Skulle vara med ljuspistol isf.

Jag var väldigt kritisk mot fps med handkontroll förut, men efter att ha spelat både Resistance: Fall of Man och The Darkness till PS3 så har jag ändrat mig helt. Det funkar hur bra som helst, bara man vågar lära sig lite.

Mmm jag har också testat dem, var då jag fick nog.

Tja, jag antar att jag skulle kunna lära mig spela spel med tjocka grillvantar. Eller att styra siktet med en ätpinne i munnen. Men man skulle fortfarande suga stenhårt, så varför utsätta sig för det alls?

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Då kanske man köper UT3 till PS3 istället. Roligare att köra på en 40" HDTV än en 17" dataskärm.

varför har du inte datorn kopplat till tv n då?

jag kör med min pc genom min 32 tums lcd tv.

sitter bekvämnt med tangetbordet i knät och musen på en stol i lagom höjd brevid..

Medlem

ja jösses, bara xbox kunde få mus och t-bord så åker pcn ut.. tänk att bara behöva ha en macbook och en 360... sweet

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:

ja jösses, bara xbox kunde få mus och t-bord så åker pcn ut.. tänk att bara behöva ha en macbook och en 360... sweet

då skulle du ju inte ha någon stabil maskin att använda dig utav

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Silentzio:

ja jösses, bara xbox kunde få mus och t-bord så åker pcn ut.. tänk att bara behöva ha en macbook och en 360... sweet

då skulle du ju inte ha någon stabil maskin att använda dig utav

Hahaha

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av CastorFiber:

Sweet, då suddas sakta men säkert behovet av en konsoll överhuvudtaget ut.

suddas ut? snarare att behovet blir större

Hur tänker du då?

jag undrar hur du tänker.
Varför skulle behover av en konsol suddas ut för att man kan spela spel med mus+tangentbord ?

Hur jag tänker är kanske inte att det ökar om man inte har nån avsikt att skaffa en men det är ju alltid härligt att kunna spela spel som UT med mus+tb


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dö, desktops, dö. Jag ska aldrig mer köpa en stationär dator.
Arbetsstationer får mina arbetsgivare köpa, underhålla och uppgradera. Men inte hör en jobbdator hemma i min lägenhet.

Medlem

Dör PC:n så dör jag

ok, en överdrift, men det hade varit väldigt tråkigt imo!
Spelar alla spel på pc, fast kan det bero på att jag inte äger någon konsol?

Medlem

Bra skit, även om det var väntat.

Medlem

Väldigt bra, dock har konsoller ljusår att gå när det gäller community osv.

Ordna clanspel i konsolvärlden känns väldigt avlägset, om man jämför med ex CS som det typ bara var att hoppa in och spela, bli bjuden in i en clan, idla i mirc


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

ä det inte dax snart att även konsoller som kan klara av biffiga spel också får sånt ?

tänker mest på wow Lotro och så vidare.
360n hade stöd för tangentbord innan giriga ms stoppade det med en patch,

ms vill ju sälja sitt speciella tangentbord som ska sitta i handkontrollen. bläää för det.

hade ms haft stöd för T bord och mus då finns det inget hinder för massiva online spel.

inte om man har 120 gigs hdn.

och fattar fortfarande inte varför 360 inte har eller förmodligen inte får en webläsare.

är så trött på att behöva starta datorn varje gång man ska kolla en grej snabbt på nätet när man har 360n igång.

Skrivet av BangBoomBang:

och fattar fortfarande inte varför 360 inte har eller förmodligen inte får en webläsare.

är så trött på att behöva starta datorn varje gång man ska kolla en grej snabbt på nätet när man har 360n igång.

Skulle vara dum strategi av Microsoft att konkurrera med sig själv (windows).
Däremot är det fullt förståeligt om Sony vill pusha undan microsoftprodukter så mycket som möjligt med webbläsare, communities, etc.

Medlem

Måste man fixa en bra gamerposition till soffan också hm.. hur ska det gå till

Medlem

herre gud...
Spela på en PC ffs , vafanken e meningen hela
kännslan av console är borta i nutiden Mus & Tangentbord
till konsole... schize asså , sätt er vid datorn istället?

Gillad consolerna för det var ett enkelt sätt för de
som bara ville pressa i ett lir och game och de var nåt
speciellt med hankontroller etc etc blah blah...

Vafan nu skulle aldrig tänka mej köpa typ 360 / ps3
me tangentbord & mus omg , neh kör på min compputter
hellre där dessa tillbehör , hör hemma.

Skrivet av zauii89:

Spela på en PC ffs , vafanken e meningen hela
kännslan av console är borta i nutiden Mus & Tangentbord
till konsole... schize asså , sätt er vid datorn istället?

Om man inte vill ha en ful, instabil och dyr windowsdator då?

Medlem
Skrivet av zauii89:

herre gud...
Spela på en PC ffs , vafanken e meningen hela
kännslan av console är borta i nutiden Mus & Tangentbord
till konsole... schize asså , sätt er vid datorn istället?

Gillad consolerna för det var ett enkelt sätt för de
som bara ville pressa i ett lir och game och de var nåt
speciellt med hankontroller etc etc blah blah...

Vafan nu skulle aldrig tänka mej köpa typ 360 / ps3
me tangentbord & mus omg , neh kör på min compputter
hellre där dessa tillbehör , hör hemma.

Vad yrar du om, konsolerna är fortfarande ett enkelt sätt att pressa in ett lir å spela på, det är ju inte så att det INTE blir så nå mer bara för att dom lagt in stöd för mus+tangentbord i ett spel.

duuh


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Frågan är hur bra detta stöd verkligen blir? Tänker på mus "raten" och dylikt, acceleration samt drivrutiner etc..

Inaktiv

hur många spel kommer stödja mus och t bord då ?
på ps2 var det ju bara red faction som man kunde köra med mus och t bord vad jag minns.

12
Skriv svar