Hur fan tänker dom #3? - Guitar Hero: World Tour

Inaktiv
Hur fan tänker dom #3? - Guitar Hero: World Tour

I Guitar Hero:World Tour kan man göra sin egen playlist med upp till sex låtar i Quickplay.
Skitbra, verkligen. Att det ska ha behövt ta så många spel innan någon kom på det liksom. I Career kan man välja alternativet "Book your own gig", vilket i princip är samma sak, man väljer sex låtar som spelas i en följd utan laddningstider. Skitbra ifall man har ett par låtar som man inte har full pott på, för då kan man ju spela dom i en följd utan att behöva gå tillbaka till menyn.

Men det är här problemet kommer in.
I Quickplay kan man välja "Skip song" om man till exempel failar en låt och inte pallar köra om.
Men går detta i Career? Nej, självklart inte.

Så när man gjort sin playlist med dom där tre låtarna man inte klarat och man failar låt 1 om och om och om igen, går det då att hoppa till nästa låt? Nej.
Då får man vackert knalla tillbaka till låtmenyn och göra om allt.
Varför går det att skippa låtar i Quickplay men inte i Career?

Hur fan tänkte dom?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Hur fan tänker dom #3? - Guitar Hero: World Tour

Om du har klarat ett gig i Career så kan du välja att spela enskilda låtar från det giget


signatur
Inaktiv

Vad som varit ett större problem för mig är det något bökiga menysystemet som glänser med all sin prakt då man vill spela ett helt band i career/quickplay.

När man som ensam van gamer skall styra De Mindre Lärda genom alla steg, med olika kontroller för varje instrument, då blir det jobbigt.


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Inaktiv
Skrivet av greger.:

Om du har klarat ett gig i Career så kan du välja att spela enskilda låtar från det giget

Ja, jag menar när man plockar ut låtarna själv med hjälp av "Book your own gig", näst längst till höger tror jag att det är.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Skrivet av Chinballz:

När man som ensam van gamer skall styra De Mindre Lärda genom alla steg, med olika kontroller för varje instrument, då blir det jobbigt.

Tycker mest att det brukar resultera i humor jag


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar