Quake Zero - gratis Quake 3

Robot
Medlem
Quake Zero - gratis Quake 3

Quake 3 är min minsta favorit av alla ID-spel. (Quake 4 borträknat då det inte är utvecklat av ID)

Medlem

Låter riktigt nice. Stordiggar och också det enkla klassiska multiplayer som Q3 gav oss. Skall bli riktigt grymt med en modern version! Bara dom inte tappar det smidiga gameplay dom har i orginalet. Det i Q4 var lite av ett skämt, även om det var tufft i övrigt.

Många välgjorda remakes på klassiska banor vill jag se. The Edge till folket!

Medlem

Precis! "The edge" - världens bästa multiplayerbana! Lett!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Precis! "The edge" - världens bästa multiplayerbana! Lett!

självklart8)


signatur

You can't win the game...

Medlem

Eftersom jag redan har q3 och det är ett av mina favoritspel tycker jag detta lät mer intressant.

"John Carmack sa under sitt anförande att detta nya team så småningom kommer att växa till 20-30 personer som ska jobba på ett Quake 3-spel som använder den nya Tech5-motorn."

Hoppas bara det inte blir som q4 multiplayer där man försöker efterlikna q3 men misslyckas.

Medlem

låter spännande


signatur

tjenare!

Medlem

Cooooolt. 8)


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

Quake Zero.. är det Coca-cola som sponsrar?

Inaktiv

Kul som bara den. The edge har jag bara spelat i Quake 2. Rolig bana. Känns mest som en bana för den ensamme spelaren som är duktig. En duktig spelare med rail kan ju plocka alla om han håller armor och mega health. =P

Inaktiv

Har inte ni nämnt det här förut, har för mig att jag har läst det...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

vänta här nu, sa han att det skulle vara web-baserat och att det sen skulle komma en version med tech5 motorn, eller har jag gått och blivit totalt vimsig?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

vänta här nu, sa han att det skulle vara web-baserat och att det sen skulle komma en version med tech5 motorn, eller har jag gått och blivit totalt vimsig?

Jag förstod det som en kombo. Tech5 på webben helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av SorbP:

vänta här nu, sa han att det skulle vara web-baserat och att det sen skulle komma en version med tech5 motorn, eller har jag gått och blivit totalt vimsig?

Jag förstod det som en kombo. Tech5 på webben helt enkelt.

Nä det är två olika. Tech 5 i webläsarn låter inte så lyckat.

Medlem
Skrivet av Chriller:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av SorbP:

vänta här nu, sa han att det skulle vara web-baserat och att det sen skulle komma en version med tech5 motorn, eller har jag gått och blivit totalt vimsig?

Jag förstod det som en kombo. Tech5 på webben helt enkelt.

Nä det är två olika. Tech 5 i webläsarn låter inte så lyckat.

Jo jag tyckte väll det, men man vet alldrig med Carmack.

Medlem

Quakeworld är deras bästa spel någonsin och inget kommer att slå det.

Webbaserat, wtf? Men kul som fan att id experimenterar lite åtminstone

Medlem

Webbaserat skulle jag tippa på syftar till "Gratis nedladdning" istället för "Köp DVD:n i butik". I och med att de även konstaterar att den ska köra Tech5 motorn. Jag vill inte se den konverteras till Ruby eller Flash, eller ännu värre Java, för att köras över nätet.

Medlem

Quake Zero kommer bara använda webbläsaren för att "sätta igång". Det kommer inte vara gjort i Java eller med Flash, ni kan vara lugn

1
Skriv svar