Wii dominerar i Japan

Robot
Medlem
Wii dominerar i Japan

go sony och nintendo!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

hmm, hur många PS3 såldes det? står inte

Inaktiv

28,829


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Tycker de känns lite fel o ställa dessa konsoller mot väggen i en sån här "tävling". Det är ju som att i långa drag ställa ett kilo ingefära och ett kilo saffran brevid varandra, vilken tro ni säljer bäst och vilken är billigast? PS3 och även 360n tror jag måste ner lite mer i pris för att man ska kunna göra en lite bättre jämförelse. Men de är ju inte direkt en chock att Wii säljer bäst i Japan

Inaktiv

tycker det känns fel att ens nämna ps3 i en wii nyhet. varför nämns inte xbox360 oxå medans vi endå håller på?
(för att nintendo o sony är japanskt? please..)

Medlem

Så ca 109 miljoner sek spenderades på wii,
ca 98 miljoner sek på ps3 och ca 362,466 sek på xbox 360 bara på en vecka i japan. Rätt mycket pengar

Om någon undrade hur jag räknade ut det så tog jag priset på japanska amazon gånger antalet ex sålda i artikeln.

Medlem

Såklart det är en fair jämförelse...alla 3 konsoler är "denna" generationen och det var tydligt redan innan konsolerna nådde marknaden om vad som gällde...Nintendo satsade på något "nytt" medans Microsoft och Sony satsade på extrem grafik. Sony valde att göra maskinen mer lik en HTPC än microsoft och det är nu vi ser skillnaderna på pappret.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Medlem

mm , nintendo har verkligen lyckats med nåt unikt och extra.
Gj, sonys ps3 känns lite skräp

Inaktiv

Alla 3 konsolerna är riktigt bra. Men bara Wii är revolutionerande. Btw så borde många kolla upp Nintendos och Sonys historia innan man slänger ur sig vissa saker om dem. Sett så mycket slarv.

Inaktiv

frågan är bara hur länge folk tycker det är kul att vifta med armar till kass grafik.

Medlem

Dom flesta jag känner som har Wii har inte startat den på en väldigt lång tid, faktum är att en inte ens kom ihåg vart startknappen satt Wii-hysterin kommer dö ut, de gäller bara att få folk att fatta att Wii bara är en hög med crap, finns ju ingen framtid för konsollen. Hoppas att dom dock behåller handkontrollen i nästa generation, men att dom satsar lite mer på hårdvaran. Ni får säga vad ni vill om att grafiken inte är allt, men enligt mig så är de en oerhört stor faktor i dagens spel, bryr ni er inte om grafiken så kan ni ju skaffa er ett NES eller SNES för där finns de många bra spel.

Inaktiv

Herregud är ni som klagar på Wii's grafik såna som överklockar och sånt, 720p är bättre än dvd kvalite och tekniken är inte allt det är hur "härlig" grafiken är som räknas finns spel till n64 som slår generationen efter den. Nu när jag blivit rik är jag inte sur på Sony längre

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Dom flesta jag känner som har Wii har inte startat den på en väldigt lång tid, faktum är att en inte ens kom ihåg vart startknappen satt Wii-hysterin kommer dö ut, de gäller bara att få folk att fatta att Wii bara är en hög med crap, finns ju ingen framtid för konsollen. Hoppas att dom dock behåller handkontrollen i nästa generation, men att dom satsar lite mer på hårdvaran. Ni får säga vad ni vill om att grafiken inte är allt, men enligt mig så är de en oerhört stor faktor i dagens spel, bryr ni er inte om grafiken så kan ni ju skaffa er ett NES eller SNES för där finns de många bra spel.

oftast brukar man hata Mahone
men för första gången så håller man faktiskt med.

min wii blev såld snabbt.
och polarens wii har står mest och sammlar damm.

hade wii verkligen blivit så tok dyr om den hade haft 360 grafik ?
hade gärna köpt wii igen om den kostat typ 4000 om den hade haft next gen grafik och kontrollerna.

Medlem

bättre att ha en billig och bra maskin än en Dyr "blueray-spelare"
har flera vänner som har en Wii och dom har inte klagat på det. Det är den ultimata festkonsollen.

Inaktiv

Att Wii går att chippa är till Nintendos fördel med... Fler som köper konsolen och om folk verkligen älskar det spel de lirar så brukar de flesta gamers köpa det. Sonys PS fick väldigt många sålda konsoler, samma med X-lådan. Just på grund av att man kunde chippa den och slänga in en större hårdisk.

När de faller på just det som var deras fördel är lite komiskt.. Chippning ser jag mer som ett gigantiskt demourval som sedan köps orginal om det är värt det... ^^

Medlem

Som jag sakt förr, Ninty lär släppa en Wii 2 efter inte så lång tid (inom 3år). Med uppgraderad grafik och 720p stöd, fullt bakåtkompatibel med alla Wii-spel.

Nu handlar Wii bara om kontrollen i princip, hur den ska ändra på marknaden, vilken den kommer att göra inom sin tid. Nästa MS och Sony konsol lär ha någon form utav "pekare", vore dumt att inte ha med det.

1
Skriv svar