Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Robot
Ghost Recon Advanced Warfighter 2

När Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW) dök upp på pc i maj 2006 fick det ett ganska svalt mottagande. Personligen tröttnade jag fort på spelet men imponerades av grafiken, fysiken och de väldiga miljöerna.


Medlem
PC-versionen av GRAW 2 testad

Är det First-Person i graw 2 till dator?
Eller kan man se så på xbox360 versionen också?

Medlem

men coop me singelplayer banorna funkar la inte i lan? där finns bara tre banorr och dom e sket skoj men man vill ha mer


signatur

Nämen!

Inaktiv

Håller verkligen med skribenten.. Ai:n är ibland riktigt korkad.. Man skjuter en soldat som står 10 m från sin kompis som inte reagerar alls.. Senare i spelet kommer dock legosoldater som är bättre beväpnade , de snappar upp det mesta, och är extremt bra skyttar.
Sista banan är svår. Så fort man skjutit en soldat så börjar 10 skjuta på en .. helt hopplöst

Medlem

Struggle, när du skapar en server, så längst upp har du en dropdown meny där det står LAN och i den finns Internet mfl, där kan du välja Campaign Lan eller nåsådant. Och då ska alla singleplayer banor finnas.

Medlem

citat.. "Den hjärndöda AI:n, de frustrerande designmissarna, bristen på taktiska element och höga systemkrav är allvarliga punkter som drar ned betyget. Bortser man dock från dessa tillkortakommanden har vi en utomordentligt snygg och välljudande shooter som är väldigt underhållande att spela."

AI:n är ju nästan hela spelet!!

"Bortser man från dessa tillkortakommandon"???

Ni måste sluta försköna allvarliga brister i spelet.
Jag är så trött på ganska höga betyg på usla outvecklade spel med värdelös AI.
Man ser ju direkt att de har haspat ihop spelet endast för att sälja på sitt namn.

Vi konsumenter/resencenter måste våga säga ifrån när ofärdiga/dåliga spel slängs ut på detta vis.

Ingredienser i detta spel:
Ta ett gammalt spel, tillsätt högre upplösning på texturer.
Hoppa över AI:n.
Gör nya banor/Baneditor
Lansera innan buggfixar.
klart!.

Så länge dessa outvecklade spel får bra betyg, kommer vi får leva med dem på butikshyllan.

Medlem
Inaktiv

Ett bra sätt att ta reda på vad man tycker om spelet är att testa single-player demot: [http://www.fz.se/filer/?id=3512]

Medlem

Funderar på att köpa detta till min 360 nu när det är mycket billigare. Är det värt det?


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

ai:n är ju isf verkligen mycket bättre i 360 versionen....

Medlem

Det var ju samma sak i originalet - men det löste sej rätt ok efter några patchar. Hoppas det blir samma sak med tvåan, för det har ju verkligen potential.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Pansarknekt

Somehow så flyter detta bättre än ettan... Även om det är ett hyffsat spel så kommer det inte i närheten av Ghost Recon och dess två expansioner.
Tycker fortfarande gubbarna är tjockisar som har problem med förflyttningen. O säg inte att de e realism för de e fan lättare o styra i spel som R6 o alla dess uppföljare.
Dessutom hur jeffla ghost e man i dessa linjära miljöer? Ghost Recon är ju fan elajt Green Berets fast det känna som man e mer en form av marine expeditionary unit.
Nån som oxxå tänkt på att ofta är allt man behöver på de flesta banor MP5an me rödpunktssikte. Allt annat e bara heaffy me rekyl lixxom.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Två ord: Högst ostabilt.

Medlem
Skrivet av deftune:

Somehow så flyter detta bättre än ettan... Även om det är ett hyffsat spel så kommer det inte i närheten av Ghost Recon och dess två expansioner.
Tycker fortfarande gubbarna är tjockisar som har problem med förflyttningen. O säg inte att de e realism för de e fan lättare o styra i spel som R6 o alla dess uppföljare.
Dessutom hur jeffla ghost e man i dessa linjära miljöer? Ghost Recon är ju fan elajt Green Berets fast det känna som man e mer en form av marine expeditionary unit.
Nån som oxxå tänkt på att ofta är allt man behöver på de flesta banor MP5an me rödpunktssikte. Allt annat e bara heaffy me rekyl lixxom.

word på det

Medlem

Synd. Gillar taktiska shooters och spelade ettan en del.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Du kan till exempel inte beordra dina mannar att huka sig eller ta skydd."

Man ska inte behövs beordra sina mannar att ta skydd eller hitta en bättre eldställning, det är något som de skall klara själva. Sitter och lirar GRAW på xboxen och har svurit högt ett antal ggr för att gubbarna är så dumma i huvudet att de inte förstår att de ska söka skydd när de står på en öppen gata och blir beskjutna.

AI är extremt viktig i såna här spel och de borde lägga mindre tid på grafiken och mer på AIn.

Skrivet av asdf2:

"Du kan till exempel inte beordra dina mannar att huka sig eller ta skydd."

Man ska inte behövs beordra sina mannar att ta skydd eller hitta en bättre eldställning, det är något som de skall klara själva. Sitter och lirar GRAW på xboxen och har svurit högt ett antal ggr för att gubbarna är så dumma i huvudet att de inte förstår att de ska söka skydd när de står på en öppen gata och blir beskjutna.

AI är extremt viktig i såna här spel och de borde lägga mindre tid på grafiken och mer på AIn.

Exakt, "sir im taking fire" lol ja men ta skydd då!


signatur
Medlem

I de stora hela tycker jag att spelet har stor potensial.. Man ska nog inte se till saker som går att fixa med patcher negativt.. Ett toppen spel om ni frågar mig,, och det finns kott om utrymme för taktik i co- op


signatur

Veni, Vini, Vici

Medlem

Blev positivt överaskad av MP demot, tyckte allt var bättre än konkurenterna när det gäller taktisk shooter. lite sur blev jag över den usla support bössan, funkar inte alls som en support bössa ska göra. skjut mot ett gäng snubbar (MP nu) och dom gömmer sig, sen tittar dom fram och skjuter dig samtidigt som kulorna viner om dom. one shot one kill med det vapnet och mindre rekyl så köper jag spelet utan att bry mig om AI. som annars är det som skrämmer mig. Det luktar delta force om det här spelet med tondöva gubbar. och att polarna är påminner mer om fnissiga fjortisar än hårdkokta commandosoldater låter frustrerande. får hålla koll på patchningen.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är det First-Person i graw 2 till dator?
Eller kan man se så på xbox360 versionen också?

Det är bara FPS på PCn, vad jag vet..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

GRAW 2 PC = FPS
GRAW 2 Xbox 360 = Third-Person

Gör sig mycket bättre på 360, i min mening...

Medlem

Lite väl högt betyg tycker jag, spelet kan ju vara hur snyggt som helst men med nuvarande AI så är det praktiskt taget ospelbart. Man tappar ju lusten att spela då de beter sig som idioter både dina egna mannar och fienden.

Medlem

Barnsjukdomarna är något av den allvarligare sorten i GRAW 2. Det faktum att GRIN gjorde sig ett namn via portningen av GRAW från konsol till PC bör inte legitimera dem att släppa halvfärdiga produkter av detta slag.

Fortfarande, efter två versions-patchar (1.02 i skrivande stund) existerar buggar i allra högsta grad. AI, som tidigare påpekats med sina brister, är något av den största last detta AI-baserade spel tyngs ned av. AI är en av de viktigaste faktorerna i alla strategiska spel - även så shooters/FPS.

Sedan har vi de "klassiska" GRIN-buggarna så som abrupta krascher med förvirrande enkla förklaringar (och därigenom till synes enkla lösningar via patchar).

Jag personligen är fruktansvärt trött på att lika många förbättringar har tillkommit, har även resulterat i lika många nya problem. Betyget FZ sedan ger är om inte annat överdrivet generöst.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

tog och impuls köpte spelet och jag kan säga att singel player känns som en halvmissyr med en rejäl B känsla över det hela, dock är multiplayer grymt kul och väger över mycket av det dåliga i singelplayer...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Alla banor är mkt bra i Co-OP iaf på pc:n.
Mkt bra spel också men e lite väla likt 1:an.

Dock så är en grej att notera 360 versionen är
inget lik pc versionen förutom att de bygger på samma
tema.

Motorn , Grafik , Gameplay etc är helt olika utvecklat helt
på separata håll av olika studios.

Tyckr pc versionen e bäst helt klart

Medlem
Skrivet av mini-mus:

Det faktum att GRIN gjorde sig ett namn via portningen av GRAW från konsol till PC

GRAW till PC är inte en portning av 360-versionen. De delar handling och röstskådespelare, allt annat är helt olikt och de båda spelen utvecklades oberoende av varandra.

Medlem

Körde Co-Op som fan med två polare när vi lanade, tyvärr så krashade spelet rätt så ofta och iom att banorna var så långa så lyckades vi aldrig slutföra ett enda uppdrag. :/ Och det var aldrig samma burk det krashade på, alla hade senaste drivrutinerna för allt och senaste patchen. Så surt. :/

AI'n är korkad ja, och det spelar i princip ingen roll vilket automatvapen man tar då man ändå plockar varenda jävel med ett skott. Iom att dom är så korkade så kan man plocka ett gäng på ett par sekunder utan några större problem.

Att miljöerna är så stela är också trist, sen är det ruggigt trist att det inte finns några civila trots att man befinner sig mitt i en stad oftast.

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

"Du kan till exempel inte beordra dina mannar att huka sig eller ta skydd."

Detta stämmer inte, det är bara att beordra mannarna att köra "Recon" så kör dom hukat, iaf i demot.

Medlem
Skrivet av mastrein:
Skrivet av asdf2:

"Du kan till exempel inte beordra dina mannar att huka sig eller ta skydd."

Detta stämmer inte, det är bara att beordra mannarna att köra "Recon" så kör dom hukat, iaf i demot.

Precis, och att beordra dina män att ta skydd är väl inte heller så svårt. Det är ju bara att flytta dem bakom en vägg eller bil.

Däremot kan de inte ta skydd automatiskt. Varför kan ni läsa här, där Bo på GRIN förklarar lite om det.

Och just Recon-läget missar recencenten helt. Jag tycker att det är en av de viktigaste förändringarna jämfört med GRAW. Det tillför en helt ny taktisk dimension till spelet.

Angående fiende-AI:n så kan jag väl hålla med om att den kunde varit bättre. Som sagt så reagerar de oftast inte om deras kompis bredvid blir skjuten. Men jag tycker ändå inte att det gör spelet så mycket sämre. Jag håller på med min andra runda av kampanjen nu, på Hardcore denna gång. 8)

Medlem
Skrivet av noodles:
Skrivet av mastrein:
Skrivet av asdf2:

"Du kan till exempel inte beordra dina mannar att huka sig eller ta skydd."

Detta stämmer inte, det är bara att beordra mannarna att köra "Recon" så kör dom hukat, iaf i demot.

Precis, och att beordra dina män att ta skydd är väl inte heller så svårt. Det är ju bara att flytta dem bakom en vägg eller bil.

Däremot kan de inte ta skydd automatiskt. Varför kan ni läsa här, där Bo på GRIN förklarar lite om det.

Och just Recon-läget missar recencenten helt. Jag tycker att det är en av de viktigaste förändringarna jämfört med GRAW. Det tillför en helt ny taktisk dimension till spelet.

Angående fiende-AI:n så kan jag väl hålla med om att den kunde varit bättre. Som sagt så reagerar de oftast inte om deras kompis bredvid blir skjuten. Men jag tycker ändå inte att det gör spelet så mycket sämre. Jag håller på med min andra runda av kampanjen nu, på Hardcore denna gång. 8)

"The choice was made to be clear - you cannot have both an AI that acts all on its own and also obeys your command to 100%."

Tramsigt, det är var soldats egna uppgift att söka skydd och finna bättre eldställningar, detta är inget som ett gruppbefäl skall behöva tänka på. Svaret är nog att Grin helt enkelt inte kunde fixa en sån AI därav ett sådant puckat svar...

Och varför skall inte soldaten huka sig ner i "assault läget"? Det är extremt jäkla idiotiskt att stå upp i en sammandrabbning.

12
Skriv svar