Bethesdas ägare öppnar MMO-studio

Robot
Medlem
Bethesdas ägare öppnar MMO-studio

WoW > Allt, det bara är så i princip. Sen finns det uppstickare, men vart syns de? När WoW "dör" så har antagligen blizz redan fixat, för blizzard tappar inte detta nu, var så säkra.

Medlem

Bara det inte blir någon oblivion smörja.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag tror att AoC kommer komma in i leken de e jag nästan säker på

Medlem
Skrivet av Nikie:

WoW > Allt

Usch


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Håller med, har testat i stort sett vartenda "stort" mmo som finns ute i hopp om att hitta en ersättare till WoW, men det är bara att inse att WoW är det minst sämsta spelet ute just nu. Visst så ser AoC bra ut, men combat systemet verkar riktigt dåligt, samma med WAR som jag inte kommer gilla just pga att jag inte gillar PvP.


signatur

Working as intended.

Flakmonkey
Skrivet av fladder:

Håller med, har testat i stort sett vartenda "stort" mmo som finns ute i hopp om att hitta en ersättare till WoW, men det är bara att inse att WoW är det minst sämsta spelet ute just nu. Visst så ser AoC bra ut, men combat systemet verkar riktigt dåligt, samma med WAR som jag inte kommer gilla just pga att jag inte gillar PvP.

Det är ju combat-systemet i AoC som är det tuffa, iaf det jag testat av det... äntligen ett stridssystem som kräver att du är på tårna och vet vad du gör

Medlem

Men finns det ingen hejd på hur många som ska göra sina egna mmo!? Tycker det var alldeles nyss vi hade en nyhet om det nya svenska företaget som skulle göra ett mmo..

Medlem

Om de är några som kan RPG-spel så är de Bethesda, tänk er ett Elder Scrolls Online, de skulle spöa allt

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om de är några som kan RPG-spel så är de Bethesda, tänk er ett Elder Scrolls Online, de skulle spöa allt

Elder Scrolls: Online låter då för härligt!
Det hade verkligen varit något! Men har inte Bethesda sagt att man inte tänker göra något mmo av Elder Scrolls-serien? Fast spelutvecklare har ju ljugit förr...
Man får bara hoppas

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om de är några som kan RPG-spel så är de Bethesda, tänk er ett Elder Scrolls Online, de skulle spöa allt

Mmm... Elder Scrolls Online!! :heart:

Medlem

Ska man börja bli trött på mmo's snart eller.

Medlem

Förstår inte varför alla ser i Wow. Det enda jag önskar är ett skoj mmo, som Galaxies var för länge sen. Att fler försöker utveckla mmo's ger mig hopp om att någon gör något annorlunda, och att även jag kan hitta ett mmo som jag tycker är spelbart. Wow är skräp i mina ögon. Rent ut sagt skittrist.

Inaktiv

Fortförande Interplay som håller rättigheterna till ett Fallout MMO va?

Medlem

Bara för att WoW är störst och mest populistiskt, så betyder det knappast att det är bäst.
Finns ju inget konkret i de senare Blizzardspelen som varit nyskapande. De vågar bara gå i väl intrampade stigar, och visst - liksom Hollywoodrullar som följer mainstreamkonceptet, så ger det visst. Självklart.

Ska bli jäkligt intressant o se vad detta nya bolag kan hitta på för nytt och skaka om i MMO-grytan. En spelscen där det definitivt behövs nytt liv!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Bara det inte blir någon oblivion smörja.

Vadå, Oblivion smörja!? Oblivion var bara ett spel i en långe serie "The Elder Scrolls". Och om det är några som har lyckats göra öppna stora RPG´s, så är det Bethesta. The Elder scrolls online är isåfall troligare.

P.S : Oblivion rockar. Kan tänka mig att traditionella spelare blir rädda för den öppenhet, och hjälper till att stanna utvecklingen.

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av Night Hawk:

Bara det inte blir någon oblivion smörja.

Vadå, Oblivion smörja!? Oblivion var bara ett spel i en långe serie "The Elder Scrolls". Och om det är några som har lyckats göra öppna stora RPG´s, så är det Bethesta. The Elder scrolls online är isåfall troligare.

P.S : Oblivion rockar. Kan tänka mig att traditionella spelare blir rädda för den öppenhet, och hjälper till att stanna utvecklingen.

Alla har olika smak, TES:5 blir nog en höjdare, WoW har för många skavanker för min smak, ninjaing, grupp Q som det är svårt hitta grupp för, spelare med snedvriden attityd, pots missbruk etc, TES:5 får gärna vara singleplayer med möjlighet att skapa en server med 1000 pers.

Medlem

Elder Scrolls Online skulle spöa allt! Enligt mig så är oblivion grymt men endå sämre än morrowind (om man då inte räknar ai å grafiken). Morrowind är mkt störe men iaf över 10 guildar, oblivion hade bara 5.

Medlem

De som skriver att dom hoppas att det inte blir en "oblivion-smörja" har nog aldrig testat mer än Oblivion i elder scrolls-serien. Själv älskar jag den, speciellt Morrowind.

Medlem

härlit kanske kommer ett nytt mmo spel man inte sett tidigare


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dark Age Of Camelot var och är ett fantastiskt bra mmorpg, får hoppas han har bra inspiration när han skapar ett nytt.

Dock tror jag att mythic's Warhammer som backas upp av daoc teamet kommer vara THE mmorpg. (trotts detta kommer jag nog inte spela det faktiskt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Pansarknekt

Darkfall kommer vara de bästa mmot ever. Kolla in filmerna och ideerna. Problemet med detta spel hittills är att utvecklaren verkar vara ganska lite så progress is made slowly. (Lite svengelska dör ni inte av )


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag hoppas det inte blir nån oblivion smörja, och jag har spelat de flesta tidigare Elder Scrolls spelen. Daggerfall var rätt kungligt på sin tid, där kan man snacka massiv värld. Men lite trött på hela MMO grejjen är man. Orkar inte spela de spelen så mycket längre då de i slutändan alltid blir samma sak. Första gången till max level är riktigt trevlig, ungefär som ett vanligt singleplayer rpg där man går runt o gör quests och ökar level. Men sen vadå? Jo man sitter och kör samma instanser igen och igen för att få bättre gear. Nu förtiden så spelar jag MMO's ungefär som jag spelar singleplayer rpg's. Man kör igenom dem en eller två gånger till max level, provar lite på max level sen byter man till nästa.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar