Mitt utvecklar-dream team

Skägg.
10 Chambers
Mitt utvecklar-dream team

En excentrisk gammal miljonär testamenterar dig ett gäng miljoner med en enda hake; du ska sätta ihop det perfekta utvecklingsteamet och skapa tidernas bästa spel. Vilka väljer du?

Min lista skulle se ut så här:

  • John Carmack skulle självklart stå för spelmotorn. Visst, @id Software senaste skapelser är kanske inte det bästa som har gjorts men det är inte teknikens fel.

  • John Romero framkallar ofta tillfällig tourettes hos många, vilka känner sig tvungna att skrika #Daikatana, men med rätt folk omkring sig tror jag att han skulle vara en lysande gamedesigner tillsammans med...

  • Warren Spector som skapade #Deus Ex, 'nuff said. Spector skulle bygga spelmekaniken medan Romero skulle se till att den blev rolig.

  • Liam Howlett och hans synthpark skulle står för musiken, vansinniga beats och knorrande slingor for the win.

  • American McGee skulle ansvara för bandesignen och jobba tätt med Howlett för att få musik och miljöer så tighta som möjligt.

#blogg


signatur
Medlem
Mitt utvecklar-dream team

Så det skulle bli ett DooM med RPG-inslag i underlandet med mysko techno-musik som sedan skulle bli extremt överhypat för att sedan falla platt?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag skulle bara valt svensken som jobbar på spelet Love, tror jag det hette, Life kanske:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zelaxe:

Så det skulle bli ett DooM med RPG-inslag i underlandet med mysko techno-musik som sedan skulle bli extremt överhypat för att sedan falla platt?

Haha, förutom fallet låter det ju som ett asballt koncept.


signatur
Inaktiv

73mpl4R: Du menar Eskil Steenberg.

1
Skriv svar