Min recension av Halo Wars

Inaktiv
Min recension av Halo Wars

Inte helt otippat skulle recensionerna av Halo Wars komma att domineras av kontrollen. Tattar man på mus och tangentbord-principen ska det granskas från alla perspektiv.

Och visst, kontrollen är inte ultimativ när man ska beordra ett fåtal trupper att göra flankeringar och vissa specialsaker (jag rekommenderar att trycka på trupperna individuellt isf, alternativ hålla in A en kort kort stund) - men gamepaden är faktiskt bättre på att kontrollera armén som helhet - via truppcirkulationen - än mus & tangentbord, samt att kameran fungerar bättre, och känns mer mobil.

Efter två veckor spelande av Halo Wars, och efter att min recension av Halo Wars publicerades i fredags - skulle jag sedan testa Empire: Total War.

Vet ni vad?

Jag kände mig lätt handikappad, skadeskjuten och nedbrottad.

Kameran var svår att handskas med, tyckte jag plötsligt. Detsamma gällde Age of Empires III när jag ville verifiera min nya ovana. Ja, fjorton dagar med en gamepad i näven har gjort kameraförflyttningarna i datorstrategin tröga och immobila - på en person som spelat strategi sedan Command & Conquer: Red Alert.

Det var då jag definitivt insåg varför Halo Wars inte hade blivit bättre på PC - och att gamepaden har sina fördelar, precis som musen har sina nackdelar. Halo Wars motbevisar tesen att relatidsstrategi bara kan fungera till konsol. Konsolstrategi är bra där datorstrategi är dålig (och vice versa). Halo Wars är verkligen det första lyckade strategispelet på konsol, inte för att det är ett strategispel - utan för att det kom till konsol.

Läs min recension av Halo Wars.

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Min recension av Halo Wars

"Det bästa strategispelet på konsol, någonsin. 8/10"

någonsin tillsammans med 8:an känns lite fel.

Inaktiv

Allting är relativt


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar