S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky filmat

Medlem

Me like. Let's leave it at that...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Yisses vilka qoute wars som pågår här då...

Någon som vet vad fasen expansionen ska handla om?


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv

HaZe303 skrev:
-----------------------
"Jo jag har nog läst mer än du, jag vet att det är material från första spelet med här. Du ska nog göra mer research om du ska uttala dig?? Inte ens världens smartaste/bästa utvecklare kan göra ett spel på ens ett år, clear sky verkar klara det på mindre än så. Bara det säger mig att det är exakt som jag säger. Men jag har också pratat med många på gsc´s forum som säger sig veta att viss material från första spelet hamnar i clear sky istället. Kanske inte mycket, men hur som helst med."

Du har delvis rätt i att gammalt material blir återanvänt, men nu får jag förklara varför du egentligen har fel i ditt ursprungliga påstående. Enligt utvecklarna själva så har de återanvänt ungefär 50% av platserna från originalet eftersom de använder samma motor (dock en uppdaterad version med specifikationen 1.5). Anledningen till detta är inte för att förra spelet var inkomplett, utan just för att denna titel utspelar sig på samma platser, men innan apokalypsen. Däremot kommer ingenting se ut som i Shadow of Chernobyl (SoC). Vad gäller ditt senare uttalande om spelets utvecklingstid så kan jag säga direkt att Clear Sky inte har utvecklats under så kort tid. Du kan inte sätta tidpunkten mellan SoC:s släpp och Clear Skys släpp som dess faktiska utvecklingstid. För att vara rättvis så har de utvecklat spelet även under SoC-utvecklingen. Och om du nu vill klaga på återanvändandet av texturer och banor så är inte detta ett vettigt argument, då i princip alla spelutvecklare gör så. Mycket av den generiska texturgrafiken kan faktiskt återanvändas, och grafikmotorn behöver ju endast nya funktioner och optimering då logik och annat redan är färdigt.

"Jag utgår inte att det är universalt, det var bara min uppfattning, du gjorde det till mer än det var?? Du verkar ju ta allting för mycket personligt här??? Du kom och attackera vad jag sade, inte tvärtom?? Du verkar väldigt defensiv, ändå är det jag som bara uttryckt mina känslor för denna och andra expansioner, och ja, jag vet att många håller med mig om dem flesta expansion kits. Vissa är inte lika naiva som andra. Så enkelt är det!!!"

Förstår inte vad du syftar på här. Jag har inte tagit något personligt och kritiserar dig för det du skriver. Det är vad man gör på forum eftersom du har en åsikt samtidigt som jag har en annan.

"Du är då verkligen naiv, hur gammal är du egentligen?? 12? Finns massor av företag som gör just det. Men just för att det finns folk som köper(Sims någon?) så kan dem göra exakt det. Vilken sten har du levt under senaste årtionden??"

Läs om det jag skrev. Jag påstår inte att det inte förekommer. Jag påstår endast att ett fåtal företag kan leva på att göra det om och om igen. Sims-serien säljer sjukt bra just för att det är en klockren produkt. Min flickvän är en stor fan av dessa spel och jag förstår varför - även om det inte tillkommer några större förändringar. I det fallet anser jag att utvecklarna av Sims har varit otroligt smarta, då de inte tagit död på genren samtidigt som kassaflödet varit konstant.

"Näe tyvärr så har du fel, vi "gamers" är toppen av isberget. Dem flesta som köper spel är föräldrar och andra vanliga så kallade "icke 24/7 gamers". Så ja dem påverkar mycket, tror du att Sims serien hade klarat sig så här länge om inte "vanligt" folk köpte spelet så mycket. Tror inte jag känner någon så kallad gamer som spelar Sims, kanske första spelet för flera år sedan? Ändå finns sims med topplistorna varje år?? Finns mycket du inte vet, verkar det som."

Då har vi ungefär samma uppfattning. Det enda som skiljer är att jag refererade "fanboys" till "gamers". Dessa är enligt mig samma människor, eller åtminstone inom samma skikt. Oavsett vilket så är de bara toppen på isberget av konsumentkedjan, så min poäng kvarstår. Du har en tendens att inte svara på min kritik och istället försöka missförstå det jag skriver, och därför har du fortfarande inte förklarat ditt tidigare påstående.

Medlem

skojigt med ett tilläg till ett av dom roligaste spelen , efter mig:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar