Colin Mcrae: DIRT till PS3 filmat

Robot
Medlem
Colin Mcrae: DIRT till PS3 filmat

Fyfan va skoj det såg ut. Då blir tävlingarna mer otippade vilket gör att man har en chans hela tiden.

Inaktiv

Jo, givet köp för fans av bilspel


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

Hoppas dem fixar lite bättre Mp där man man får köra ut andra spelare.

Medlem

Snabbkollade lite på Codemasters YouTube-kontosida, men hittade inget klipp som specifikt refererar till PS3-versionen. :S

Inaktiv

Verkar vara likt 360-versionen; samma grafik, samma tearing och samma fps-drop vid kraschar.

Medlem

äh flatout är bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

hade ingen aning om att de skulle komma en ps3 version, de kan man nästan köpa tror jag..

hoppas dom gjort om multiplayer delen som tydligen var värdelös på xbox..

om dom gör det kan dom lika gärna ringa ubisoft o säga åt dom o ändra på rainbow six server browsern..or lack there of

Medlem

Multiplayerdelen var inte värdelös på 360n, den var bristfällig eller snarare obefintlig, så att "göra om" blir svårt. :/
Ring mig när de har rallycross och/eller CORR via LIVE, då slutar jag köra Rallisport Challenge 2, inte förr.

Medlem

Lär vara samma MP. HUms. Nae.

Medlem

Yay, HD material... eller vänta lite... bah...

Bra spel dock, kanske inte det bästa CM spelet men det är defenitivt jäkligt kul. Skadesystemet tillåter som sagt inte att man kör som en blådåre, utan det gäller att spara bilen, i alla fall på de banor där man har flera "stages" att köra och utan möjlighet att reperara.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Tur att man redan har införskaffat en ratt (Logitech G25) och sitter och nöter Gran Turismo 4 för fullt i väntan på PS3-titlar.

EDIT: Hmm vafan såg nu att det inte finns split-screen i PC/360-versionen? Nån som vet om det kommer finnas på PS3? Har kollat runt lite men det verkar inte som det. Bah, klart man måste ha splitscreen i ett röjigt racerspel.

Medlem

Snyggt är det, men styrningen på PC är helt fuckad. Hade gärna sett mer realism.

Medlem

Styrningen till PC är okej om man har rätt styrdon. CP men sant.
Kunde inte spela med min Logitech MOMO innan patch 1.1, sedan dess har styrningen varit klockren.

Funderar på om det beror på om Codemasters varit lata eller om dom följer någon standard som inte alla joysticks följer.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kunde inte spela med min Logitech MOMO innan patch 1.1, sedan dess har styrningen varit klockren.

Har du Force Feedback på den ratten? Hos mig (360-versionen med MS FF-ratt) så vill FF räta upp ratten så att hjulen pekar rakt fram i bilens längdriktning oavsett hur jag kör. I en riktig bil vill ratten räta upp sig åt det håll bilen rör sig, vilket ofta (särskilt i CORR) inte är samma som bilens nos.
Den lösningen som CM valt gör det skitsvårt att åka på långa kontrollerade uppställ och det gör CrazyCow sur.

Annars är spelet hur kul som helst, men ratten använder jag bara till Forza.

Medlem

Hmm.. har inte tänkt på det riktigt. Men jag lyckas med fina slides när jag kör iaf. Tar dock väldigt mycket från hastigheten med feta slides. Så tenderar att undvika NFS:U körning

Momo är en FF ratt, skulle inte vilja köra utan FF. Vet inte hur 360 fungerar, men kanske behövs en patcha där med ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar