Sony stäms ännu en gång

Robot
Medlem
Sony stäms ännu en gång
Citat:

De kräver nu ekonomisk kompensation samt att alla Cell-processorer i USA ska beslagtas och förstöras.

HAHAHAHAH


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Så. Jävla. Självägda.

Edit: Om det nu stämmer det vill säga.

Flakmonkey

Lite lustigt är dock att de stämmer Sony och inte IBM som utvecklat processorn

Medlem

-

Nej men seriöst, verkar inte alls gå så bra för PS3 just nu.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Men LAWL! Varför håller dom på hela tiden. Alltid nån som stämmer nån hela jävla tiden.

PS3-OnlineID: n0llk0ll

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

Men LAWL! Varför håller dom på hela tiden. Alltid nån som stämmer nån hela jävla tiden.

PS3-OnlineID: n0llk0ll

Only in America.. Där vet dom hur man stämmer varandra.
Har de kommit på att de använder sig av denna teknik först nu? Låter ju märkligt.


signatur

EVGA 680i SLI-Core2Duo E6600-Corsair 2GB Twinx-Gainward 8800GTS 320MB-SoundB X-FI Elite pro-

Medlem

ajajajaja


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av WaltX:

HAHAHAHAHAHAHA! PS3, döööö!

Nej men seriöst, verkar inte alls gå så bra för PS3 just nu.

Va nog bland det löjligaste jag har hört.

Medlem

Jobbigt, hoppas det löser sig för sony!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sony har ju inte ens tillverkat cell-processorn!
Så dumma amerikanerna kan bli.. Stämmer bara för stämmandets skull..

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Nu har jag pissat i brallan! Jag sitter och gråter nu... har inget annat att säga än:

HAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

"Beslagtas... och förstöras"? Hahahahahahahahahaha! HAHAHAHA!

Gots to luv Sony... de sitter nog och gapskrattar åt det här med!

Haaaa... jisses. Ont i magen nu.

Note till företag worldwide: Passa på att stämma Sony, nu har ni den ultimata chansen; ingen orkar bry sig längre.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av WaltX:

HAHAHAHAHAHAHA! PS3, döööö!

Nej men seriöst, verkar inte alls gå så bra för PS3 just nu.

idiot


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Dozer:
Skrivet av n0llk0ll0:

Men LAWL! Varför håller dom på hela tiden. Alltid nån som stämmer nån hela jävla tiden.

PS3-OnlineID: n0llk0ll

Only in America.. Där vet dom hur man stämmer varandra.
Har de kommit på att de använder sig av denna teknik först nu? Låter ju märkligt.

dom väntade tills det började säljas lite.. inge publicitet och hoppa på företag som inte tjänar slantar

men det stora är ju att OM dom får rätt så kan dom faktiskt ta bort Ps3 från marknaden.. men det som antagligen händer är att dom kommer fram till att det e IBM som gör Cell-processorn och sen stämmer dom IBM.. får en sland för att sälja patentet och sen är det hela över..

eller så blir dom helt enkelt överkörda och ruinerade..

Inaktiv
Skrivet av Slipurson:
Skrivet av Dozer:
Skrivet av n0llk0ll0:

Men LAWL! Varför håller dom på hela tiden. Alltid nån som stämmer nån hela jävla tiden.

PS3-OnlineID: n0llk0ll

Only in America.. Där vet dom hur man stämmer varandra.
Har de kommit på att de använder sig av denna teknik först nu? Låter ju märkligt.

dom väntade tills det började säljas lite.. inge publicitet och hoppa på företag som inte tjänar slantar

Alla vet ju vilka SONY är eller?


signatur

EVGA 680i SLI-Core2Duo E6600-Corsair 2GB Twinx-Gainward 8800GTS 320MB-SoundB X-FI Elite pro-

Medlem

Lawsuit sponsored by Microsoft...


signatur

// Peace

Inaktiv
Skrivet av Dozer:
Skrivet av Slipurson:
Skrivet av Dozer:
Skrivet av n0llk0ll0:

Men LAWL! Varför håller dom på hela tiden. Alltid nån som stämmer nån hela jävla tiden.

PS3-OnlineID: n0llk0ll

Only in America.. Där vet dom hur man stämmer varandra.
Har de kommit på att de använder sig av denna teknik först nu? Låter ju märkligt.

dom väntade tills det började säljas lite.. inge publicitet och hoppa på företag som inte tjänar slantar

Alla vet ju vilka SONY är eller?

jo men om det inte sålts mer än 4 PS3 så hade dom inte haft så stora "losses" och stämma nån för.. vet inte varför jag använde ordet publicitet.. menade ofc "förtjänst"..

Inaktiv
Inaktiv

Om Sony vill att det ska gå bra för dom borde dom sluta dra på sig stämningar!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Om Sony vill att det ska gå bra för dom borde dom sluta dra på sig stämningar!

Erhm...du tror de vill att folk skall stämma de och gört saker medvetet för att se till att så sker?

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av WaltX:

HAHAHAHAHAHAHA! PS3, döööö!

Nej men seriöst, verkar inte alls gå så bra för PS3 just nu.

Va nog bland det löjligaste jag har hört.

Klart att ett fanboy ska citera mig och kommentera. Lugn, ville bara provocera lite


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Det är framförallt IBM som har utvecklat cell-processorn.

Detta är standard i USA.

1. Ta ett lite luddigt patent.
2. Vänta tills ett företag börjar använda något som verkar vara i närheten.
3. Stäm dem.
4. Hoppas på att de ska göra upp i godo för att slippa rättsprocessen.
5. *profit*

Medlem

För de första så står IBM för tillverkningen av processorn, Sony va bara med och utvecklade den, och för de andra så kommer detta aldrig gå igenom, att alla processorer ska förstöras är ju bara löjligt, garanterat nån Wii/360-fanboy som lämnat in stämmningsansökan då kraven är så jävla barnsliga. Och att dom inte kommit på detta förens nu gör ju bara dom till idioter, detta är något dom skulle ta upp med Sony och IBM innan produkten va färdigställd. Nu har ju garanterat IBM och Sony redan sitt patent på Cell-teknologin som gått igenom, och om de finns två produkter med samma teknik som har varsitt patent så är de fel på patentsystemet, de ska inte vara möjligt för mig att t.ex. ansöka om patent på Coca-Cola då de redan finns. Detta är precis som med iPhone, företaget försöker enbart att visa upp sig, här är vi och vi kan också tillverka processorer.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Lite lustigt är dock att de stämmer Sony och inte IBM som utvecklat processorn

Nja, Toshiba, IBM och Sony har utvecklat den tillsammans.

Inaktiv

Jag förstår inte riktigt varför ni höjer ögonbrynen. Sånt här händer väldigt ofta alla stora företag, Ericsson, SonyEricsson, Volvo osv. Och de stämmer andra företag lika mycket. Och nej det har inte så mkt med USA att göra, händer här hemma också.

Det är väldigt viktigt med patent. Företagen tjänar, och förlorar, enorma summor. Det är därför det är viktigt med många patent. För att lösa konflikterna kan man a) köpa sig fria, b) byta patent eller c) sluta nya affärsavtal.

Jag gissar på att det som i 99% av fallen slutar på b eller c.

Och bara för att man har patent på en lösning så behöver man inte för det ha patent för del-lösningarna.

Medlem
Medlem
Skrivet av mill:

Och bara för att man har patent på en lösning så behöver man inte för det ha patent för del-lösningarna.

Problemet är att det allt oftare idag handlar om patent på idéer och inte specifika lösningar. Om jag inte minns rätt finns det vaga patent som innefattar bl.a. parent/child fönster på en arbetsyta, som i photoshop, eller varför inte något så enkelt som tabbar i webläsaren? De patenten handlar inte om hur det görs utan att det görs. Lätt att ta sig runt ett sånt.


signatur
Medlem

Klart sony blir stämda. Det finns alltid nån företag som försöker tjäna snabba pengar genom att stämmsa...
Alla företag blir stämda som kommer med nåt som säljer bra..
Skulle gärna vilja veta hur många gånger microsoft har blivit stämda..

Inaktiv
Citat:

...samt att alla Cell-processorer i USA ska beslagtas och förstöras.

Lycka till

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Divion:
Skrivet av WaltX:

HAHAHAHAHAHAHA! PS3, döööö!

Nej men seriöst, verkar inte alls gå så bra för PS3 just nu.

Va nog bland det löjligaste jag har hört.

Klart att ett fanboy ska citera mig och kommentera. Lugn, ville bara provocera lite

Fruktansvärt onödigt.


signatur

I'm a snake, follow me!

123
Skriv svar