Sony stäms ännu en gång

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av BangBoomBang:

eller den där snubben som råkade spilla kaffe på sig själv på mc donalds och brände sig och stämnde mc donalds för at kaffet var varmt....

usa = världens sjukaste land.

Fast kaffet på McDonald's är fan varmt, 90 grader om jag inte minns fel, med andra ord nästan kokande.

Det ska vara så varmt för vissa personer gillar att suga in varmt kaffe mellan läpparna, när man gör det så kyls det av på vägen in i munnen till en temperatur som gör det behagligt i munnen. Låt då jävla idioterna som inte fattar att kaffe ska vara varmt bränna sig så gommen blir en enda stor blåsa. Detta är inte McDonald´s fel. Om du köpte en bil och inte kunde läsa i instruktionsboken att man inte borde köra in i en bergvägg, skulle du göra det då ?

Inaktiv
Skrivet av toomuch:

Hoppas dom bränner alla PS3 på bål och direktsänder det på tv. Då ska jag poppa popcorn och titta på och bara njuta

sluta ljuga om din ålder i din profil tack

Medlem

Patentsystemet i USA är en stor stinkande bajshög. En av poängerna med patent från början var att man skulle visa upp en fungerande applikation av sitt patent, men det verkar ha försvunnit nu. Det finns relativt många patent-troll-företag som gör som Acacia och en lagstiftning som gör att det kan profitera sig att ägna sig åt den s k "affärs-modellen". Än värre blir det med mjukvaru-patent, som tack och lov inte existerar i EU (än iaf). Dessutom så lider patentverket i USA av att de inte är tillräckligt duktiga på att förstå patenten som lämnas in. Patent ska inte vara breda och svepande utan väldigt specifika vilket är svårt att definiera och det känns som man iaf i USA rutinmässigt hellre godkänner än underkänner patentansökningar.

Och nej, man kan inte patentera coca cola och sen kräva pengar av coca cola för alla sålda flaskor, det finns nåt som heter "prior art" (i USA, ingen aning om vad det heter här) och det innebär att om det som är patenterat har funnits tidigare så gäller inte patentet. Ett patent måste vara nyskapande för att få vara ett patent.

Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av BangBoomBang:

eller den där snubben som råkade spilla kaffe på sig själv på mc donalds och brände sig och stämnde mc donalds för at kaffet var varmt....

usa = världens sjukaste land.

Fast kaffet på McDonald's är fan varmt, 90 grader om jag inte minns fel, med andra ord nästan kokande.

Det ska vara så varmt för vissa personer gillar att suga in varmt kaffe mellan läpparna, när man gör det så kyls det av på vägen in i munnen till en temperatur som gör det behagligt i munnen. Låt då jävla idioterna som inte fattar att kaffe ska vara varmt bränna sig så gommen blir en enda stor blåsa. Detta är inte McDonald´s fel. Om du köpte en bil och inte kunde läsa i instruktionsboken att man inte borde köra in i en bergvägg, skulle du göra det då ?

Visst ska kaffet vara varmt men de finns fan en gräns, de är skillnad på att sitta hemma på morgenen i lugnt och ro och läsa morgontidningen och att sitta i en bil på väg till jobbet stressad som fan, är man stressad så vill man bara få i sig kaffet så fort som möjligt. Sen så hade ju inte den som stämde McDonald's druckit de utan spillt de över sig och fick brännskador, och ja de va hans eget fel att han spillde kaffet men är de hans fel att han fick brännskador? Om du går förbi ett bygge och får en färgburk i huvudet är de då ditt fel för att du gick där?

90 grader är på tok för varmt, man känner ju för fan ingen smak ju, den perfekta temperaturen på kaffe är 67 grader och de vet jag för att jag jobbat på kafé tidigare

Inaktiv

Ang kaffet så kallas det sunt förnuft.

Medlem

Kaffe skall bryggas vid hög temperatur, vill man inte skålla sig får man väl vänta en stund innan man dricker det. Nemas problemas


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

*Mahone*

Sen så hade ju inte den som stämde McDonald's druckit de utan spillt de över sig och fick brännskador, och ja de va hans eget fel att han spillde kaffet men är de hans fel att han fick brännskador?

är du helt bränd i skallen ??

klart som fan att det är hans fel att han brände sig när det var han som spillde.

klarar idioten inte att dricka kaffe då får puckot dricka is te.

Medlem

Ang. kaffet så vann han ju i rätten. Så även om han var dum i huvudet så tjänade han massvis med pengar på det - och kan man tjäna pengar på att vara dum i huvudet så är man fan bra på att vara dum.

Inaktiv
Skrivet av vidde:

Ang. kaffet så vann han ju i rätten. Så även om han var dum i huvudet så tjänade han massvis med pengar på det - och kan man tjäna pengar på att vara dum i huvudet så är man fan bra på att vara dum.

och det är ju allmänt känt att är amerikaner bra på nåt så är det att vara dum i huvudet

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

*Mahone*

Sen så hade ju inte den som stämde McDonald's druckit de utan spillt de över sig och fick brännskador, och ja de va hans eget fel att han spillde kaffet men är de hans fel att han fick brännskador?

är du helt bränd i skallen ??

klart som fan att det är hans fel att han brände sig när det var han som spillde.

klarar idioten inte att dricka kaffe då får puckot dricka is te.

Som jag skrev så va de hans fel att han spillde, eller de är ju inte helt säkert de heller, men att kaffet är tillräckligt varmt för att få brännskador är knappast hans fel. Även den perfekte kan spilla men de krävs fan en idiot att servera nästan kokande kaffe till en stressad kund, de är som att ge en kniv till en psykisk störd person eller ge bilnycklarna till en biltjuv och be honom parkera bilen.

Sen kan man även tillägga att 90 grader en den temperatur som kaffet har då det är som varmast i kaffebryggaren, så du kan ju testa att stoppa ner handen i kaffet nästa gång du brygt några koppar. Jag har iaf full förståelse för den som stämde, jag skulle också stämt skiten ur McDonald's.

Inaktiv

du har helt klart problem mahone.

att stämma någon för att man själv är klumpig.

fattar du hur korkat det låter ?

ska då nån som kör en bil och råkar titta bort en stund och råkar köra in i ett berg och blir skadad.

ska han då få stämma biltillverkarn ?

det låter som att du är en person som skulle stämma sony för att du råkade klämma tummen när du stänger cd släden på din ps3.

för då är det ju inte ditt fel att du är klantig utan det är ps3 som är dum och klämmer din tumme.

jisses mahone du måste vara amerikan för du resonerar väldigt korkat.

Medlem

Ja, jag är amerikan, men de är du som är korkad. DU jämför ju saker som en jävla idiot, hur många har kört in i en bergsvägg och hur många har spillt kaffe? Tittar du åt ett annat håll när du kör så är de ju självklart DITT fel, men om låt oss säga däcket skulle sprängas och du får en slir, är de då ditt fel? Ja mena hade du varit en bättre förare och inte lika "klumpig" så hade du kunnat slippa köra in i bergsväggen. Detta handlar om service och säkerhet, alla personer är inte helt frisk, de kan gälla allt från ryckningar i handen till utvecklingsstörd eller allmänt korkad, och såna har man sett många gånger på McDonald's. Är du dum i huvudet så får du ju inget körkort så du kan köra in i en bergsvägg, men du får köpa kaffe och då ska kaffet inte vara så pass varmt att du kan skada dig själv eller andra.

Edit: Men nu efter denna olycka så är de ett varningsmärke på muggarna, vilket ger kunden fullt ansvar för sina handlingar

123
Skriv svar