Film: Stridsystemet i Fable 2

Robot
Medlem
Film: Stridsystemet i Fable 2

Fable 2 blir nog lika bra som Fable 1 var, hoppas det blir 2008 snart.

Medlem

hmm, vetifan om jag tycker att En knapp är något positivt. :/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

näe inte jag heller, älskade ninjagaidens system, man fick nöta in alla nya combos, o.s.v tillslut blev man riktigt go, fast ninja gaiden blacks bossar var nästan fööör svåra.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Random script killness yay!:. eller inte.

Medlem

näe det jag gillade i ninjagaiden var attm na hade sån kontrol, eller ja så mycket kontroll man kudne få i dom kauotiska striderna, men om dom får till det är context sensetive ystemet så kan det nog bli riktigt nice.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Okej, endel grejer i filmen är juh helsnyggt, te.x när han slår ner en killes huvud i en mur och i början när han typ parerade en snubbes slag och sprarkar iväg honom.. Helsnygga rörelser, men om allt är på en knapp låter det som att man inte har speciellt stor kontroll på allt man gör.. Sen verkar det juh vara värsta slow-mo grejen för alla spexiga slag man gör.. jobbigt.. :o.

Medlem
Skrivet av SorbP:

näe inte jag heller, älskade ninjagaidens system, man fick nöta in alla nya combos, o.s.v tillslut blev man riktigt go, fast ninja gaiden blacks bossar var nästan fööör svåra.

Ninja Gaiden var ett riktigt bottennapp. Det var ett spel för spelare med medlemskap i klubben för inbördesbeundran. "Ah men du förstår inte storheten i det efter som du aldrig klarade det, vilket jag gjorde *Snicker"

Medlem

Give!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag har hört att man kan döda barn i Fable, är detta sant?

Flakmonkey
Skrivet av Vargavinter:

Ninja Gaiden var ett riktigt bottennapp. Det var ett spel för spelare med medlemskap i klubben för inbördesbeundran. "Ah men du förstår inte storheten i det efter som du aldrig klarade det, vilket jag gjorde *Snicker"

Nah, det är bara ett spel som passar de gamers som vill ha en utmaning där det inte är en fråga om när man klarar det utan om... Som på den gamla goda tiden helt enkelt, när man blev glad då man klarade av ett spel istället för att lacka över att det var så jävla kort

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Vargavinter:

Ninja Gaiden var ett riktigt bottennapp. Det var ett spel för spelare med medlemskap i klubben för inbördesbeundran. "Ah men du förstår inte storheten i det efter som du aldrig klarade det, vilket jag gjorde *Snicker"

Nah, det är bara ett spel som passar de gamers som vill ha en utmaning där det inte är en fråga om när man klarar det utan om... Som på den gamla goda tiden helt enkelt, när man blev glad då man klarade av ett spel istället för att lacka över att det var så jävla kort

Spelen förr var inte svårare, man hade bara mer tålamod. Annledningen till man hade tålamod var at tman kunde inte spara och att spelet tog bara någora timmar att klara.

Flakmonkey
Skrivet av Vargavinter:

Spelen förr var inte svårare, man hade bara mer tålamod. Annledningen till man hade tålamod var at tman kunde inte spara och att spelet tog bara någora timmar att klara.

Om jag klarar ett spel efter ett antal veckors spelade så borde ju det vara svårare än ett jag klarar på en helg? Jag menar en del av svårigheten är ju hur mycket du kan spara å ha dig. Snarare är det ju så att äldre spel inte är särskilt långa. Jag menar du klarar ju Super Mario på några minuter, men ändå tog det betydligt längre tid att klara det än Half-Life 2 eller något annat modernt spel...

Jag gillar när spel är svåra och "oförlåtande", gör man ett misstag så ska det kännas rejält. Förmodligen är de som gillar Ninja Gaiden likadana, det är ju lite masochist-varning på att lira det och vill man inte ha en utmaning när man lirar ska man helt enkelt undvika det... precis som du inte ska spela Starcraft om du hatar RTS...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Vargavinter:

Ninja Gaiden var ett riktigt bottennapp. Det var ett spel för spelare med medlemskap i klubben för inbördesbeundran. "Ah men du förstår inte storheten i det efter som du aldrig klarade det, vilket jag gjorde *Snicker"

Nah, det är bara ett spel som passar de gamers som vill ha en utmaning där det inte är en fråga om när man klarar det utan om... Som på den gamla goda tiden helt enkelt, när man blev glad då man klarade av ett spel istället för att lacka över att det var så jävla kort

Medlem

Tycker stridssystemet låter intressant, och vad jag har förstått så handlar det om att man ska läsa av sin omgivning och nuvarande situation för att dra av de olika rörelserna, låter faktiskt riktigt trevligt än att bara känna till en massa knappkombinationer.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Rune någon? Det bästa melee spelet so far (multiplayer), 2 min att lära sig kontrollerna och man kan nöta spelet i flera månader utan att bemästra alla moves och vapen.

Medlem

Man ser ju på AI'n att spelet är anpassat för konsoll-skit. Dom står och väntar på sin tur att få slå spelaren på huvudet, så jävla trist. :/

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Man ser ju på AI'n att spelet är anpassat för konsoll-skit. Dom står och väntar på sin tur att få slå spelaren på huvudet, så jävla trist. :/

Ja, för alla vet juh att elakingar på konsoll spel inte slåss/skjuter på en. \o/

Medlem

Nu är ni tysta. Gällande Ninja Gaiden; Jag är pewpew på det. Antagligen whinar du för att du 1. Inte klarade försat tränings bossen eller 2. Du klarade inte 2x horseman mobsen alternativt hästbossen efter eller möjligtvis 3. Du klarade inte Alma första gången.....

Spelen förr var visst svårare. vafan , jag tycker SMB 1 är sinsvårt, och du, NES spelen med sin bristande kontroll är ju mardrömmar ibland. Dessutom har man bara 3 liv lr nått och dör man så DÖR MAN. zzz.

1
Skriv svar