En hälsning från Stockholms Kommun

Medlem
En hälsning från Stockholms Kommun

"Det kostar att ligga på topp", var den spontana kommentaren från PR-Daniel, när jag i morse kom in med mörkt ansikte. Inte nog med att Super PLAY-skrapans hissar var ovanligt mentalstörda i morse (vägrade komma, och när jag gick upp en våning för att ta en hiss som begagat infinna sig där istället för på min våning, tog den mig till ett bygge på åttonde våningen istället för vårt kontor på sjätte), jag lyckades försova mig någon halvtimme också. No big deal, säger du, och det är väl ungefär vad jag normalt skulle tycka också. Men till den här morgonens bekymmer lades omedelbart en liten hälsning från Stockholms Kommun, som jag hittade på bilrutan när jag klev ut i kylan. 550 spänn är tydligen Stockholms stads försovningsavgift...

#blogg

Inaktiv
En hälsning från Stockholms Kommun

Poor guy : (
kan pigga upp genom att berätta att jag röstade på dig som årets bloggare i Level7's omröstning som Jocke tipsade om i onsdags


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Medlem

Farsan har typ fått en miljon p-böter senaste veckan efter att den dära miljöbilslagen ändrades eller nåt

Medlem

Tack, det värmer - fast mest Chinballz förstås :).

Inaktiv

Man kan också se det som Stockholms kommuns sätt att hinta om fördelarna med att åka kollektivt. Annars får du flytta till Nacka. Här är försovningsavgiften mer hanterbara 200 bagis.

1
Skriv svar