Film: Imponerande KZ2 reklamfilmer

Medlem
Film: Imponerande KZ2 reklamfilmer

INGAME, Utvecklarna Guerilla Games bekräftat detta, mer info nedan:

Sony har sagt att de ska satsa stort på Killzone 2 med en budget bara i England för ca 4 miljoner pund. Nu börjar vi se vad det hela har investerats i med dessa snygga explosiva och stilrena trailers. Se och njut!

BTW. Amerikanska reklamsnutten är i real tid och en interaktiv variant av denna trailer ska man kunna få tanka hem på PSN i mars, citat nedan:

"In anticipation of the Killzone 2 release, SCEA will also be launching a new television ad campaign this week in collaboration with Killzone 2 developer Guerrilla Games, Los Angeles based Zoic Studios and ad agency Deutsch LA. Coined the ?Bullet? commercial, the new ad was rendered entirely in-engine via the incredible power of the Killzone 2 engine and PS3 technology to preserve the unique visual and epic gameplay experience.

"Every single frame of this commercial was directly rendered on a PS3 without the need for additional tweaking or touching up. We're very proud that our game engine technology has reached the point where we don't have to resort to software pre-rendering,? said Hermen Hulst, Managing Director. ?In that regard it is a testament to our commitment to deliver on what we promise. What you see is what you get.?

SCEA will also be releasing a playable version of the ad, where users can control the camera view to explore the behind-the-scenes techniques used to create the ad. This version will also include a director?s commentary explaining the team?s efforts to develop a campaign that was true to the actual gaming experience"

AMERIKANSK Reklamsnutt (min favorit)
<param name="movie" value="http://www.viddler.com/simple_on_site/746c1ecd" /><param name="allowScriptAccess" value="always" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="wmode" value="transparent" /> <embed src="http://www.viddler.com/simple_on_site/746c1ecd" width="437" height="265" type="application/x-shockwave-flash" allowScriptAccess="always" allowFullScreen="true" wmode="transparent" name="viddler" ></embed></object>

SPANSK Reklamsnutt
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CjJ2ogvMu8o&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CjJ2ogvMu8o&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Film: Imponerande KZ2 reklamfilmer

Hade det inte varit bättre att lägga pengarna på att göra spelet bra istället?

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Hade det inte varit bättre att lägga pengarna på att göra spelet bra istället?

Du får det låta som att det är fakta. Kretsar hela världen runt dig? Har du spelat hela spelet?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fakta är det inte, det är erfarenhet och min åsikt.
Spelade det i en timme ungefär, i hopp om att det skulle bli bättre längre fram, men det var inget märkvärdigt. Lämnade tillbaka det till personen som hade med sig det och slängde i lbp istället.

Medlem

Snygg film (den övre)

RedMac: säg hur mycket KillZone sålde i Europa första dagen sen när spelet är släppt.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Fakta är det inte, det är erfarenhet och min åsikt.
Spelade det i en timme ungefär, i hopp om att det skulle bli bättre längre fram, men det var inget märkvärdigt. Lämnade tillbaka det till personen som hade med sig det och slängde i lbp istället.

Antar att du inte är en människa som spelar online, det är den stora biten i spelet. Kampanjen är seg men trampas upp ju längre in i spelet du kommer. Att ge KZ2 en timmes speltid, ja det är inte tillräckligt. Om man ska vara ärlig är det ytterst få spel som kan ge en bra upplevelse på en timme. Speciellt FPS som brukar ha en seg start men blir bättre ju längre in i spelet man kommer. Men din attityd kan du skippa för den är bara omogen och trist.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

Fakta är det inte, det är erfarenhet och min åsikt.
Spelade det i en timme ungefär, i hopp om att det skulle bli bättre längre fram, men det var inget märkvärdigt. Lämnade tillbaka det till personen som hade med sig det och slängde i lbp istället.

Antar att du inte är en människa som spelar online, det är den stora biten i spelet. Kampanjen är seg men trampas upp ju längre in i spelet du kommer. Att ge KZ2 en timmes speltid, ja det är inte tillräckligt. Om man ska vara ärlig är det ytterst få spel som kan ge en bra upplevelse på en timme. Speciellt FPS som brukar ha en seg start men blir bättre ju längre in i spelet man kommer. Men din attityd kan du skippa för den är bara omogen och trist.

Tyckte att Crysis, Half-Life 1/2/OF, CoD-serien, Halo CE och Resistance FoM hade bra upplevelser den första timman, och även efter.
Nu har jag inte spelat Killzone 2 än, men ska se till att göra det så snart som möjligt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

Fakta är det inte, det är erfarenhet och min åsikt.
Spelade det i en timme ungefär, i hopp om att det skulle bli bättre längre fram, men det var inget märkvärdigt. Lämnade tillbaka det till personen som hade med sig det och slängde i lbp istället.

Antar att du inte är en människa som spelar online, det är den stora biten i spelet. Kampanjen är seg men trampas upp ju längre in i spelet du kommer. Att ge KZ2 en timmes speltid, ja det är inte tillräckligt. Om man ska vara ärlig är det ytterst få spel som kan ge en bra upplevelse på en timme. Speciellt FPS som brukar ha en seg start men blir bättre ju längre in i spelet man kommer. Men din attityd kan du skippa för den är bara omogen och trist.

Nu pratar jag inte om själva storyn osv, jag pratar om att jag inte tycker om hur spelet är att spela. Kan även passa på att nämna att jag inte spelade spelet från början, utan körde från en sparning som var en bit in i spelet.

Kallar du alla personer som inte har samma åsikt som dig för omogna och trista?

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Kallar du alla personer som inte har samma åsikt som dig för omogna och trista?

absolut inte, men titta på ditt första inlägg. Kändes bara omoget och du fick det låta som att det var ett allmänt faktum. Kunde ha utvecklat det hela, för just nu känns det som ett påhopp utan grund.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Den första filmen var snygg.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar