En DVD räcker inte för Project Gotham Racing 4

Robot
Medlem
En DVD räcker inte för Project Gotham Racing 4

"All the PGR3 cities have been re-lit and look better than ever, plus each weather type brings with it a different lighting setting, so Clear will be different to Fog which will be different to Rain...etc These weather types really do change the feel of the city just as much as a change from day to night, Macau in a storm is VERY different to Macau on a clear day and heavy fog changes it further! Cat and mouse around Macau Route 9 in heavy fog is fantastic by the way as is another multiplayer game mode yet to be announced! Good enough to have the art team eagerly waiting for 5.30 to come around so they can play it for an hour!"

Så istället för att ha både natt och dag på banor så har de implanerat ett dynamiskt väder & plus väldigt bra ljussättning som har stor inverkan på hur man ser miljön?

Medlem

Här är lite mer ved


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

IRRITERANDE!! Byt plattform säger jag bara. Eller varför kan dom inte använda sig lite av disken istället? Typ kopiera över vissa spel-filer som ligger rå-komprimerade på skivan, eller på en andra skiva (Första gången man använder spelet då bara)?

Får väl se om man fortförande äger en 360 när spelet kommer ut. Ser ju fram emot väder-effekterna.

Medlem

Varför inte ha 2 skivor då...
Blue Dragon är 2 eller 3 skivor har jag för mig.

Å andra sidan bryr jag mig personligen inte. Verkar ju bli så äckligt snyggt så det räcker.

Medlem

Dags för MS att erkänna sig besegrade och smälla in en Bluray-spelare i 360?


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Efraim:

Varför inte ha 2 skivor då...
Blue Dragon är 2 eller 3 skivor har jag för mig.

Skillnaden med Blue Dragon är ju att du spelar det i en följd så att säga... från början till slut... i PGR4 kommer du ju hoppa fram och tillbaka mellan olika banor, bilar, etc etc... inte så kul att behöva byta skiva bara för att det blev "fel" bana när du hoppa in i ett lopp online...

Medlem

om microsoft skippat core paketet kudne detta fixats med hd lösning, det gjordes t.ex i ninja gaiden, kankse inte för storleks problem utan för snabbar ladnignstider.

och slopa alla jälva hd upplösta filmsekvenser på 5 språk, folk får fan lära sig engelska.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Dags för MS att erkänna sig besegrade och smälla in en Bluray-spelare i 360?

Gullefjun har du gjort dig av med din 360 för visst hade du en ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Efraim:

Varför inte ha 2 skivor då...
Blue Dragon är 2 eller 3 skivor har jag för mig.

Skillnaden med Blue Dragon är ju att du spelar det i en följd så att säga... från början till slut... i PGR4 kommer du ju hoppa fram och tillbaka mellan olika banor, bilar, etc etc... inte så kul att behöva byta skiva bara för att det blev "fel" bana när du hoppa in i ett lopp online...

kom att tänka på en sak i final fantasy 7 8 och 9 spelar du på "typ" samma place fast på olika skivor, udnrar hur dom gjorde det, typ något delat grund arkiv av världen kanske.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Efraim:

Varför inte ha 2 skivor då...
Blue Dragon är 2 eller 3 skivor har jag för mig.

Skillnaden med Blue Dragon är ju att du spelar det i en följd så att säga... från början till slut... i PGR4 kommer du ju hoppa fram och tillbaka mellan olika banor, bilar, etc etc... inte så kul att behöva byta skiva bara för att det blev "fel" bana när du hoppa in i ett lopp online...

kom att tänka på en sak i final fantasy 7 8 och 9 spelar du på "typ" samma place fast på olika skivor, udnrar hur dom gjorde det, typ något delat grund arkiv av världen kanske.

Tror inte de bilderna som de använder som miljöer är väldigt stora, dock tror jag att alla filmer, modeller för olika scener kan ta plats. plus då att alla scpriptade Summons ska finnas med på varje skiva så de är kanske en grund-paket på alla.

Medlem

Ja guuuud va onödigt det är med blu-ray i ps3:an

Inaktiv

Kunde inte undvika att smila lite där, men synd att det inte räckte med en vanlig cd. Hoppas dem lyckas på något sätt.

Medlem

Enklast vore ju onekligen HD krav. Då utvecklarna säkerligen har tillgång till statistik som visar att det skulle löna sig med HD ägande konsumenter vilkas köpglädje skulle vara större pga bättre grafik kontra HD lösa som, snåljåpar som dom är, säkerligen ändå inte köper.

Låter som lathet


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Ja guuuud va onödigt det är med blu-ray i ps3:an

Ord på det där alltså.

... jag bara längtar efter att 360n börjar med blu-ray...

... fast åandra sidan, inga kommer skratta åt dem ändå för det...

... vi får inte glömma att Sony är denna generations syndabockar, så allt litet dem "tar" skrattar vi åt dem och pekar finger...

... glöm inte...


signatur

// Peace

Medlem
Citat:

Gullefjun har du gjort dig av med din 360 för visst hade du en ?

Jag har en 360 fortfarande ja


signatur
Medlem

Vad är problemet, finns ju en hårddisk? Alla som har core får väl köpa en då om de vill lira PGR4.

Fattar inte varför man inte kan lägga in spelen på hårddisken, orka byta skiva hela tiden.

Medlem

Dags att göra PGR PS3 exlusivt tror jag.


signatur

Meep!

Avstängd

Så kan det gå med konsol.

Medlem

Antar att detta är priset som MS får betala för att de ville släppa sin konsol först av alla. GTA4 hade väl också problem med att klämma in allt på en DVD, eller om det var Rockstar som klagade på utrymmet. Hade varit bättre om de hade släppt 360n med en HD spelare somt fixat ljudnivån. Har en polare som köpte sin 360 när de släpptes, låter som värsta hårfönen imo.

Skrivet av Phobo:

Dags att göra PGR PS3 exlusivt tror jag.

Skulle de göra det så hade jag köpt en PS3 snabbare än någon kunnat säga "Project Gotham Racing 4"


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

jupp ska man vara ärlig så har ms gjort världens dunder tabbe.
fattar inte varför ms inte hade en HD DVD inbyggd i 360n från början.

då hade inte spelen blivit lidande i framtiden.
och då hade förmodligen HD DVD blivit den dominerande HD spelaren på marknaden eftersom 360 kom ut nästan 2 år innan ps3.

man kan säga att ms bjöd sony världs herraväldet på ett silverfat.
för sony tog ju över lekande lätt med sin Bluray i ps3.

hade 360 haft inbyggd HD DVD från början då den kom ut då hade den förmodligen kostat som ps3 gör nu cirka 5.800
och nu nästan 2 år senare när ps3 kom ut och kostar 5.800.

då hade det ju gått nästan 2 år för 360 och då hade ms med stor sannolikhet fått ner produktions kostnad en hel del och 360n kanske kostat 4.500 och haft ett stadigt grepp om marnaden.

så jag begriper ärligt talat inte vad ms sysslar med.
inte ens 360 Elite eller 360 falcon får ju nån HD DVD spelare inbyggd.

för HD DVd rymmer ju nästan lika mycke som bluray på dvd skiva.

ms hade världens chans men sköt sig i foten...
fast jag överger inte ms för det, för spelen är kul, och snygga så det räcker.

hade 360n vart felfri och med HD DVD i då hade Sony fått det jobbit i HD kriget.

hur stor skillnad är det på utrymmet på en HD DVD skiva och en Blu Ray skiva ?

Medlem

jo ska mycket till, dom spel som ajg tycker "behöver" blueray är ändå spel som RPG gärna får sträcka sig över fler skivor
har gjorts förr varför itne göra det igen?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Phobo:

Dags att göra PGR PS3 exlusivt tror jag.

De skulle aldrig hända då MS är PGR's utgivare, men däremot så kan ju Bizarre skapa samma typ av spel fast med ett annat namn, vilket dom redan gjort till Sega under namnet Metropolis Street Racer.

Måste säga att MS klantade sig nåt så in åt skogen som inte valde HD-DVD eller Blu-Ray som standard, de är nu alla sviter dyker fram, och värre lär de bara bli då grafiken ständigt förbättras och kräver bara mer och mer utrymme.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

man kan säga att ms bjöd sony världs herraväldet på ett silverfat.
för sony tog ju över lekande lätt med sin Bluray i ps3.

16% är alltså större än 47%?

Skrivet av BangBoomBang:

hade 360 haft inbyggd HD DVD från början då den kom ut då hade den förmodligen kostat som ps3 gör nu cirka 5.800
och nu nästan 2 år senare när ps3 kom ut och kostar 5.800.

då hade det ju gått nästan 2 år för 360 och då hade ms med stor sannolikhet fått ner produktions kostnad en hel del och 360n kanske kostat 4.500 och haft ett stadigt grepp om marnaden.

Snälla, sluta nu... Nästan halva marknaden ÄR ett stadigt grepp om marknaden.

Skrivet av BangBoomBang:

för HD DVd rymmer ju nästan lika mycke som bluray på dvd skiva.

Skrivet av BangBoomBang:

hur stor skillnad är det på utrymmet på en HD DVD skiva och en Blu Ray skiva ?

En konkurrent till HD DVD är Blu-ray Disc. En dual-layer Blu-ray skiva kan lagra 50 gigabyte men TDK har producerat en skiva med sex lager vilket ger 200GB per skiva. En dual-layer HD DVD kan på sin höjd lagra 30 gigabyte. (Källa)

Google är din vän.

Skrivet av BangBoomBang:

hade 360n vart felfri och med HD DVD i då hade Sony fått det jobbit i HD kriget.

Kan du ärligt talat säga mig att du behöver Blu-Ray? Har du en tv som klarar av att spela upp filmer i Blu-Ray-kvalité? Har du någon aning om vart man får tag på Blu-Ray-filmer? Känner du till utbudet?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hade 360n vart felfri och med HD DVD i då hade Sony fått det jobbit i HD kriget.

Kan du ärligt talat säga mig att du behöver Blu-Ray? Har du en tv som klarar av att spela upp filmer i Blu-Ray-kvalité? Har du någon aning om vart man får tag på Blu-Ray-filmer? Känner du till utbudet?[/quote]

Jag har stor användning av blu-ray iaf, har redan handlat 16 filmer sen jag köpte min ps3:a. Är ju ganska många affärer som säljer blu-ray i sverige redan, webhallen och discshop tex.

Inaktiv

Blu-Ray håller vad det verkar på att konkurrera ut HD-DVD. Blu-Ray filmer finns att köpa lite här och var och min lokala Blockbuster har ett tiotal filmer till uthyrning (tidigare hade de också HD-DVD också men det verkar de ha slutat med). Vad jag vet så är trenden densamma i USA.
Det finns gott om folk som har "HD-Ready" TV-apparater, numera klarar väl så gott som alla TV-apparater som säljs HD. Det finns också ett gäng TV-kanaler i HD (ex. från Sky)

Jag har inte så bra koll på vad som pågår i Sverige men jag gissar att utveklingen är densamma där.

Lite OT men för ngåra månader sedan lyssnade jag på en presentation från DTS (de med ljudformatet), det verkar inte som de var alltför positiva till HD-DVD ens rent tekniskt, skivorna har helt för dålig kapacitet vilket gör det svårt att få plats både med en hel film samt DTS egna "HD"-ljudformat (Dolby har en liknande variant).

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur stor skillnad är det på utrymmet på en HD DVD skiva och en Blu Ray skiva ?

Blu-ray:

25Gb Singel layer, 50Gb Dual layer

HD-DVD

15Gb Singel layer, 30Gb Dual layer

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Kan du ärligt talat säga mig att du behöver Blu-Ray? Har du en tv som klarar av att spela upp filmer i Blu-Ray-kvalité? Har du någon aning om vart man får tag på Blu-Ray-filmer? Känner du till utbudet?

Behöver och behöver, men man kanske vill ha filmer i HD-kvalité? Det är väl relativt många som har TV-apparater som klarar av HD-material (HD Ready eller Full HD)? Blu-Ray filmer kan man ju köpa lite varstans idag och utbudet är helt okej och blir bara bättre...

Tolka mig inte fel; jag är en 360-människa och hoppas att HD-DVD går vinnande ur formatkriget, men jag förstod inte riktigt dina argument mot BBB i slutet... Eller så menade du det bara som retoriska frågor eller försökte visa en poäng och om så är fallet så är jag tyst istället;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Snälla du, referera inte till nexgenwars högst opålitliga försäljningssiffror.

Skrivet av the wookiee:

Kan du ärligt talat säga mig att du behöver Blu-Ray? Har du en tv som klarar av att spela upp filmer i Blu-Ray-kvalité? Har du någon aning om vart man får tag på Blu-Ray-filmer? Känner du till utbudet?

Han menar nog inte att han behöver Blu-Ray för att titta på film, utan snarare att det ger konsollen mycket större möjligheter eftersom spelens storlek inte begränsas. I vissa spel kan det fungera att byta mellan DVD-skivor, i andra går det mindre bra. Ska sanningen fram känns det heller inte särskilt next-gen att springa fram och tillbaka till konsollen för att byta spelskiva.

Detta hade gått att lösa om alla Xbox360-versioner hade haft hårddisk. Eftersom Microsoft bestämt valde släppa en version utan har de satt sig själva i skiten. Utvecklarna kan inte utgå från att hårddisk finns att tillgå.

Visst kan man ta upp filmperspektivet också: Att högdefinitionsfilm är på intågande är svårt att förneka, speciellt med tanke på de vrakpriser som HD-klara tv-apparater säljs nuförtiden. Hade Microsoft inkluderat en HD-DVD i alla sina Xbox360 hade tekniken funnits tillgänglig till många fler vilket hade gett HD-DVD ett språng i kampen om det nya filmformatet. Detta skulle i sin tur kunnat gynna dem själva då deras konsoll hade blivit ett attraktivt val för de som var ute efter att kunna spela upp HD-DVD-filmer på sin nya HD-klara TV.

Medlem

ja visst fan skulle de lagt in hd-dvd i den så kallade elite black för om nu spelen redan börjar få problem hur fan ska då 360 överleva alla år framöver med en sket dvd ? det går ju inte.

123
Skriv svar