En DVD räcker inte för Project Gotham Racing 4

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Elit-mannen:

Som någon sa tycker jag det är PGR4:as utvecklerare som får skylla sig själv, varför komma ut och klaga som kärringar för något som dom har "valt" själva. Det är en uppföljare, det kommer då antagligen få bättre grafik, då blir det ju kanske större, varför gör dom då inte det till HD-DVD spelaren eller använder sig av hårddisken som någon sa.

Idiotas! inte microsofts fel, utan bizzare creations i mitt tycke!

Kanske för att man inte kan releasa spel på HD-DVD och inte får använda sig av hårddisken för att spara content eftersom inte alla 360 har en hårddisk...

Jo dom får göra det, och ett par spel med HD krav har redan släppts. Om MS bara släpper idiotin om Core kompatibilitet så blir allting fin-fint


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av jingai:

Vad är det som egentligen hindrar Microsoft från att släppa en extern BD-spelare om det nu verkligen skulle behövas? Precis, ingenting.

Problem's solved, next!

Rent spelmässigt löser det ingenting då spelutgivarna ej kan förutsätta att alla har köpt en BD-spelare till sin 360...
Alla PS3 har en BD-spelare inbyggd...add-ons som MS HD-DVD spelare är nödlösningar som sällan finner en större marknad, att släppa en BD-spelare (vilket dom säkert kan tänka sig att göra) skulle inte hjälpa mycket heller.
Men som sagt spelutvecklarna för lära sig att skära ner och optimera spelen mer så dom får plats, att lägga spelen på mer än en DVD är ju så... 90-tal

Sen kan man ju alltid tvinga sina konsumenter till att köpa en HD-DVD spelare genom att skriva "Kräver HD-DVD" på spelkartongen...

Medlem
Skrivet av cpBillen:
Skrivet av mongi:
Skrivet av Elit-mannen:

Som någon sa tycker jag det är PGR4:as utvecklerare som får skylla sig själv, varför komma ut och klaga som kärringar för något som dom har "valt" själva. Det är en uppföljare, det kommer då antagligen få bättre grafik, då blir det ju kanske större, varför gör dom då inte det till HD-DVD spelaren eller använder sig av hårddisken som någon sa.

Idiotas! inte microsofts fel, utan bizzare creations i mitt tycke!

Kanske för att man inte kan releasa spel på HD-DVD och inte får använda sig av hårddisken för att spara content eftersom inte alla 360 har en hårddisk...

Jo dom får göra det, och ett par spel med HD krav har redan släppts. Om MS bara släpper idiotin om Core kompatibilitet så blir allting fin-fint

Funkar nog inte så, filerna som lagrar på hårddisken är bara för att laddningstiderna ska kortas ner, men själva spelet får ju fortfarande plats på en DVD9-skiva. Sen så tror jag inte att HD-DVDn kan spela upp spel utan den klarar bara av filmer, så den kan knappast vara till någon räddning, de skulle väl vara om MS släpper en ny firmware, men de kommer nog aldrig att hända då de skulle innebära att piratkopieringen kommer att stiga groteskt då du längre inte kommer behöva öppna själva boxen för att flasha om spelaren.

Medlem

Nu har jag ingen 360 själv så jag vet inte om det fungerar men kan man ha spel på flera skivor och låta de med hårddisk flytta över innehåll dit medan de som sitter med Core får fippla med skivbyten?

Inaktiv

Varför skulle spelen till 360:n kräva så mycket mer lagringsutrymme i framtiden? Kommer programmerarna bli sämre så de kräver mer utrymme, kommer hårdvaran uppgraderas så att maskinen klarar av mer effekter?

Nu borde väl speltillverkarna kunna kräma det mesta ur 360:n i grafikväg och istället koncentrera sig på optimering osv. Jag tror knappast att vi kommer på mer innehåll i spelen dvs mer valuta för pengarna.

De som grinad högst över skivbyten är väl de som behöver lyfta sina feta arslen och röra på sig mest...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Shit vilket lipande det var över det här då..

Fan inte grät jag när jag fick byta 7skivor till FF eller liknande förr i världen. Eller när man hade 5disketter man böt varannan minut i Mortal Kombat till Amigan.

Medlem

skälet till det var ju för att det inte fanns andra alternativ som man kände till då.

Och jag vill minnas att jag tyckte det var bra segt o swappa 12disketter på amigan när man spelade monkey island.

För en polare körde hd på sin amiga o det var ju som natt o dag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om jag klarade av att spela Monkey Island 2 på amiga med 12 disketter så ska jag nog klara av att byta en skiva under ett spelsgång

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Picke:

Är det bara jag som tycker att titlen på den här "nyheten" är felskriven och endast till för att skapa fanboykrig?

"En DVD räcker inte..." eh jo, det gör det ju tydligen. Jag kan inte hitta där det står att PGR4 kommer på fler skivor eller att spelet har skrotats...

"So we've worked around the problem by providing different lighting models per city."

Se, de har löst problemet...alltså räcker en DVD för PGR4...
Det här kan väl inte vara det enda spelet där utvecklare tvingats ta bort saker som inte fick plats....?

De har inte löst problemet. Att köra runt i Tokyo en regnig dag är inte samma sak som att köra runt i Tokyo en stjärnklar natt. Visst det är säkerligen mörkt pga regnmolnen, men det är knappast likvärdigt. Jag menar bara för att du släcker lyset i ditt rum 13:00 så blir det inte natt för det.

Ok, ok... dom har "arbetat runt problemet".
Men du kan gärna få visa mig var det står att spelet kommer på flera skivor eller att det inte kommer alls. För så står det ju i titel: En DVD räcker inte för PGR4...

Men det är ju inte sant, för visst kommer spelet att ligga på en skiva, bara utan möjligheten att "köra runt i Tokyo" nattetid...

Imo så har jag hellre möjligheten att köra runt i Tokyo i dagsljus eller i regn, då det blir två helt olika vägförhållanden. Detsamma kan ju inte sägas om att köra runt när det är natt...

Men det jag menar är att titeln du skrivit på den här nyheten enbart är till för att skapa tjaffs mellan fanboys...

Du skulle lika gärna lägga ut en nyhet med titeln:
"PS3:ans minne räcker inte till..." och sedan skriva om EA's sportspel som inte klarar av att köra i 60fps till PS3 utan bara till 360:n...

Men av nån konstig anledning så finns det inga spår av just en liknande nyhet...

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Aj fan.

Men man kan då inte gå och påstå att PS3:an har besegrat Microsofts Xbox 360 riktigt ännu. Uppnått världsherravälde? Och stämmer inte statistiken i det att Wii säljer mer än Ps3:an och Xbox:en säljer mer än både Wii:n och Ps3:an?

Du måste vara riktigt insnöad om du säger att 360n säljer mer än Wii!

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=PS3&...

PS3an och 360n har legat ganska jämt i försäljningen medan Wiin ligger i en egen division. Efter E3 har dock PS3an dragit ifrån lite från en sjunkande 360 försäljning. Men det beror nog mest på pris sänkningen.

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Picke:

Är det bara jag som tycker att titlen på den här "nyheten" är felskriven och endast till för att skapa fanboykrig?

"En DVD räcker inte..." eh jo, det gör det ju tydligen. Jag kan inte hitta där det står att PGR4 kommer på fler skivor eller att spelet har skrotats...

"So we've worked around the problem by providing different lighting models per city."

Se, de har löst problemet...alltså räcker en DVD för PGR4...
Det här kan väl inte vara det enda spelet där utvecklare tvingats ta bort saker som inte fick plats....?

De har inte löst problemet. Att köra runt i Tokyo en regnig dag är inte samma sak som att köra runt i Tokyo en stjärnklar natt. Visst det är säkerligen mörkt pga regnmolnen, men det är knappast likvärdigt. Jag menar bara för att du släcker lyset i ditt rum 13:00 så blir det inte natt för det.

Ok, ok... dom har "arbetat runt problemet".
Men du kan gärna få visa mig var det står att spelet kommer på flera skivor eller att det inte kommer alls. För så står det ju i titel: En DVD räcker inte för PGR4...

Men det är ju inte sant, för visst kommer spelet att ligga på en skiva, bara utan möjligheten att "köra runt i Tokyo" nattetid...

Imo så har jag hellre möjligheten att köra runt i Tokyo i dagsljus eller i regn, då det blir två helt olika vägförhållanden. Detsamma kan ju inte sägas om att köra runt när det är natt...

Men det jag menar är att titeln du skrivit på den här nyheten enbart är till för att skapa tjaffs mellan fanboys...

Du skulle lika gärna lägga ut en nyhet med titeln:
"PS3:ans minne räcker inte till..." och sedan skriva om EA's sportspel som inte klarar av att köra i 60fps till PS3 utan bara till 360:n...

Men av nån konstig anledning så finns det inga spår av just en liknande nyhet...

Kanske för att PS3ans problem är småproblem jämfört med 360n som lider av defekt hårdvara osv? Att 360n har bättre FPS i multiplatform beror mest på att spelen är utvecklade till just 360n, 360ns devkit är mycke enklare att hantera plus att den bygger på DirectX medan PS3 bygger på OpenGL, och de är där problemet ligger.

Sen så tycker jag att de låter mer som att du är en fanboy som vägrar acceptera sanningen.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Att 360n har bättre FPS i multiplatform beror mest på att spelen är utvecklade till just 360n, 360ns devkit är mycke enklare att hantera plus att den bygger på DirectX medan PS3 bygger på OpenGL, och de är där problemet ligger.

KoP
Medlem

Big deal.. jag spelade igenom Willy Beamish (12 disketter) en gång i tiden på en Amiga utan hårddisk. Nog hade jag orkat byta emellan 2 dvd skivor om det nu varit så.

Medlem
Skrivet av Picke:

Du skulle lika gärna lägga ut en nyhet med titeln:
"PS3:ans minne räcker inte till..." och sedan skriva om EA's sportspel som inte klarar av att köra i 60fps till PS3 utan bara till 360:n...

finns 3 alternativ som svar till det där.

1. EA får pengar av Microsoft för att få PS3 att verka sämre
2. Utvecklarana har inte haft tid / viljan att lära sig hur PS3's dev kit fungerar fult ut.
3. Utvecklarna är lata och orkar inte göra saker lika bra i OpenGL som det är i DirectX.

Skrivet av Haghala:

1. EA får pengar av Microsoft för att få PS3 att verka sämre
2. Utvecklarana har inte haft tid / viljan att lära sig hur PS3's dev kit fungerar fult ut.
3. Utvecklarna är lata och orkar inte göra saker lika bra i OpenGL som det är i DirectX.

4. Det är i en riktig spelutvecklingsmiljö omöjligt att få ut all den prestanda som Sony skrytit med.

Det är vad mina programmerare säger åt mig. Kalla dem dåliga, men om du hade någonsomhelst koll på hur spelutveckling går till, hur mycket som det kompromissas och hur många saker som faller mellan stolarna (de ansvariga för hälften av optimeringen har ingen teknisk kunskap, etc), så skulle du förstå.

123
Skriv svar