Mark Rein tror på en långsam utveckling för DX10

Robot
Mark Rein tror på en långsam utveckling för DX10
Medlem
Mark Rein tror på en långsam utveckling för DX10

Stämmer tyvärr, flesta spel känns som de är konsolportar till PC, eller iaf. den närmaste framtiden, vilket känns riktigt riktigt fattigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte de PC-exklusiva. Som många snygga strategispel. Till exempel World in Conflict.

Medlem

(World in Conflict är inte PC exklusivt)


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Stämmer tyvärr, flesta spel känns som de är konsolportar till PC, eller iaf. den närmaste framtiden, vilket känns riktigt riktigt fattigt.

Jupp. Var ju likadant innan under förra konsolgenerationen. När sedan Xbox360 kom så tog även PC-spelen ett jättekliv med grafiken, och började utnyttja fler kärnor osv.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Stämmer tyvärr, flesta spel känns som de är konsolportar till PC, eller iaf. den närmaste framtiden, vilket känns riktigt riktigt fattigt.

Crysis!

DX10 Grafikkort kostar som en konsol.. so go figure..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Inte de PC-exklusiva. Som många snygga strategispel. Till exempel World in Conflict.

Borde kanske läsa på dig innan du släpper iväg kommentarer?

Även om många strategispel antagligen är PC-exklusiva är de bara en liten del av alla spel. Som det ser ut nu släpps det mer spel till konsol än till PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ja titta bara på hur de konsollifierade Oblivion. :-/

För att inte tala om hur företagen väljer att släppa skräp till Wii... pfff... något som verkligen inte driver spelutvecklingen framåt. Nåväl, de tar förhoppningsvis pengarna från detta och utvecklar bra spel till andra konsoller och PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Någon som blev förvånad? Det finns fortfarande sådana som spelar på Windows 98 och Voodoo 2 kort... När nästa generation med grafikkort kommer så blir nog de nuvarande DX10-korten en hel del billigare, så då kanske det börjar klia lite i investeringstarmen hos fler gamers (de seriösa har förståss redan ett DX10-kort).


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

sluta upp med piratkopiering och ni ska se att det börjar släppas fler spel till PC....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

ör att inte tala om hur företagen väljer att släppa skräp till Wii... pfff... något som verkligen inte driver spelutvecklingen framåt.

Jag tycker iofs att Wii är väldigt innovativ rent gameplay-mässigt, men jag tycker att konsollen är lite väl svag räknat med dagens mått. Jag förstår inte varför den inte är minst lika kraftfull som dess konkurrenter egentligen...

Jag tror också att de flesta köper konsoller och spel för att det är mer lättillgängligt och kanske då mer attraktiv än en ny speldator för de flesta.

Personligen så blir det ingen mer speldator för mig, blir en Mac-laptop och en konsoll istället

Medlem

Inte så konstigt. Jag tror precis som honom. Ifall DX10 ska vara Vista-exklusivt får de banne mig skylla sig själva. Vista som det är nu är verkligen en sorglig syn (vilket jag kan skriva av erfarenhet).

Skrivet av Captain_Rage:

skylla sig själva.

Tyvärr är det ju spelarna som är förlorarna, inte m$...

Medlem
Skrivet av Captain_Rage:

Inte så konstigt. Jag tror precis som honom. Ifall DX10 ska vara Vista-exklusivt får de banne mig skylla sig själva. Vista som det är nu är verkligen en sorglig syn (vilket jag kan skriva av erfarenhet).

jasså, du måste ha testat någon obskyrd beta eller dylik. Kör 64bit Vista och allt fungerar utmärkt förutom ljudet i Colin mcrae dirt...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

sluta upp med piratkopiering och ni ska se att det börjar släppas fler spel till PC....

Det låter lite väl hårt; konsolägare hade kopierat precis lika mycket om det hade varit lika lätt att kopiera på konsol som det är på PC... Så låt oss inte peka några fingrar;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

om alla slutar köpa konsoller så blir PC marknaden kung igen

Jh
Medlem

Det känns hemskt att säga det.. men PC marknaden tynar sakta men säkert bort Inte så konstigt egentligen men oerhört tråkigt.. För hur jäkla kul är det att spela på konsoll jämförelsevis på PC.
Därför hoppas jag att Microsoft lyckas med sin games for windows..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av redmac:

sluta upp med piratkopiering och ni ska se att det börjar släppas fler spel till PC....

Det låter lite väl hårt; konsolägare hade kopierat precis lika mycket om det hade varit lika lätt att kopiera på konsol som det är på PC... Så låt oss inte peka några fingrar;)

Äsch, bry dig inte om rödmackan, han gnäller jämt

Jag tror nog att DX10 kommer något snabbare än vad MR tror. Ska bli kul att se vad som händer med hårdvaruförsäljningen när de feta FPS:en släpps.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

En sak jag alltid tänker på vid sånna här tillfällen när jag hör om va synd att PC går ner, lr t,ex att x maskin lr y maskin är bättre lr ja ni fattar,, Ja menar allt handlar om skälva spelen spelar ingen roll vilken platform dom är till, vi borde konsentrera oss på spelen inte vilken maskin det är till och dx 10 lr något annat shiet, utan istället titta närmare på vilka spel genre lr nått som värkar få mer flyt och hur det ser ut i framtiden. Skälv så börjar min dator och säga godnatt sitter med X800xt graffekort och bästa ett socket A moderkort med prossecor kunna användas förut innan det försvann, jag har några gobitar som data min kan erbjuda men när det gäller grymma nya lir med hög graffik säger det stop kanske lite därför jag sitter mer tid framför mina konsoler men ja spel i totalt sätt säger jag är konsol.
När någon säger "Spel" är första jag tänker på en konsol supermario 1 lr kanske första Zelda , Sonic lr några andra tittlar sedan man var barn som man satt och lirade förbrilt även om på den tiden också hadde en dator det gick spela lite spel på men konsolerna var bara mer "spelmaskiner" och det tycker jag fortfarande, lixom FPS är bäst använt på dator håller nog många med om, varför? Mjo för att det är mus och Tbord kontroller inte skälva PC som gör det, samma kan nog sägas tvärtom om en konsol om vissa lir funkar på en dator om du slänger i en kontroll t,ex sant dock så säger jag äre fan inte mer nice sätta sig i något skönt och sitta framför tvn och lira, veta att dina drivar och hela maskinen funkar klockrent inge "hack" normalt sätt ialla fall ^^ och så helt enkelt pluggar du i det styrdorn som du gillar bäst till just det spelet du vill lira, skulle inte det vara teh best , det ända jag ser en dator just nu slår konsoller på är konfiguration att modda spel mkt lättare dock så blir lättare att fuska till dator också specielt online vilket jag hatar folk för, Offline ok men online va fan tänker folk med?
Anyway, Nä jag drömmer om den dag vi kan sitta lira allt grymt på en konsol med just den kontroll som du vill ha, mus tbord lr en dosa you name it. Det är ju trotts allt spelen vi vill åt inte att spela på x konsoll ....

nu är KL rätt så tidigit jag måste iväg så hinner inte titta efter stavnings shit, vem bryr sig? =D puss i jumsken alla

Medlem

Han snackar för mycket shit, för några månader sa ha att gears of war skulle ta flera år innan de kan porta för att ingen knappt skulle kunna lira det och nu säger han detta.. haha kan han inte bara hålla truten.

Medlem
Skrivet av Natrium:

En sak jag alltid tänker på vid sånna här tillfällen nä......... (en massa text)

nu är KL rätt så tidigit jag måste iväg så hinner inte titta efter stavnings shit, vem bryr sig? =D puss i jumsken alla

Herre jösses, vill absolut inte vara nån språkpolis men strunta i stavningen och börja skriva i meningar! Fick en svår baksmälla av det att läsa det där.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Känns som om att den största anledningen till att folk inte kommer acceptera DX10 så snabbt är pga. Vista.

Mark Rein snackar skit, precis som SWEbarb säger har han kläckt ur sig motsatsen för några månader sen.

Medlem

Otippat, för alla minns hur jävla dum man kände sig efter att man installerat Windows Me -- varför tror Microsoft att folk vill känna sig lika dumma igen med Windows Me2... Ehum.. Vista, menar jag...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Flakmonkey

Mark Rein må snacka mycket skit, men här tycker jag faktiskt att han har en poäng.

Inaktiv

Vista kommer ju att komma med tiden varje sig folk vill ha det eller inte. Huvida det kommer att gå fort eller långsamt med spel som stödjer och gör något vettigt med DX10 beror nog mer på hur pass snabbt det kommer grafikkort som kan köra dom med vettig prestanda för en vettig peng (<3kkr).
Själv tror jag inte att det kommer att gå specielt snabbt, dels för att man nu i tft tider inte kan gå ner i upplösning i utbyte mot ögongodis och ha fortsatt bra bild. Samt att man brukar sätta det mesta av de utvecklingsresurser man har på lägsta gemensamma nämnare.

Det skall bli intressant och se vad som händer iom att ps3:an kör OpenGL och xbox360 har DX 9,5. Tänk om OGL skulle göra ett stort återtåg...
För trött för att resonera mera, ni får fylla i resten själva

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av redmac:

sluta upp med piratkopiering och ni ska se att det börjar släppas fler spel till PC....

Det låter lite väl hårt; konsolägare hade kopierat precis lika mycket om det hade varit lika lätt att kopiera på konsol som det är på PC... Så låt oss inte peka några fingrar;)

Vad är det för konstigt argument?
redmac säger att antalet spel till PC minskar pga piratkopiering och du kontrar med ett "OM"-argument.
Ska vi hitta på fler argument kan man ju säga att OM alla varit miljonärer så hade piratkopiering kanske inte existerat.
Jösses...

Så länge utgivare/utvecklare anser att de tjänar mer pengar på konsoller än vad de tjänar på PC så kommer de att utveckla spel främst till konsoller.
Den utbredda piratkopieringen på PC gör inte direkt något positivt för den utvecklingen.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mikaelh:

Inte de PC-exklusiva. Som många snygga strategispel. Till exempel World in Conflict.

Borde kanske läsa på dig innan du släpper iväg kommentarer?

Även om många strategispel antagligen är PC-exklusiva är de bara en liten del av alla spel. Som det ser ut nu släpps det mer spel till konsol än till PC.

Hmm... jag var bombsäkert på att WiC är PC-exklusivt.

Nåväl... andra strategispel då. Och även en del online shooters (till exempel Battlefield - där gjordes det en speciell konsolvariant i efterhand).

Medlem
Skrivet av Saxit:

Vad är det för konstigt argument?
redmac säger att antalet spel till PC minskar pga piratkopiering och du kontrar med ett "OM"-argument.
Ska vi hitta på fler argument kan man ju säga att OM alla varit miljonärer så hade piratkopiering kanske inte existerat.
Jösses...

Så länge utgivare/utvecklare anser att de tjänar mer pengar på konsoller än vad de tjänar på PC så kommer de att utveckla spel främst till konsoller.
Den utbredda piratkopieringen på PC gör inte direkt något positivt för den utvecklingen.

Lättstött idag? Menade bara att redmac i mina öron fick det att framstå som att konsolägare skulle vara bättre för att de inte skulle kunna tänka sig att piratkopiera (dock bara som jag tolkade det, jag kan ha fel;)) I så fall tycker jag att mitt argument iaf har en viss relevans. I vilket fall höll jag inte med honom (eller henne, vad vet jag). Ingen anledning till att bli upprörd:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av bf07:

Vista kommer ju att komma med tiden varje sig folk vill ha det eller inte.

har testat vista ett tag och vill inte tillbaka, då kör jag hellre xp med dx9 resten av mitt liv eller byter till linux.


signatur

thank you, come again

12
Skriv svar