Mark Rein tror på en långsam utveckling för DX10

Inaktiv

Är det värt att köpa en ny dator nuförtiden? Jag måste köpa en ny dator för att kunna spela alla nya pc-spel men tvekar eftersom all hårdvara kanske blir föråldrat för fort.

Man vill ju inte lägga ut 10k varannat år bara för att ingen kan programmera längre.

Medlem

ubuntuforlife måste vara den dummaste personen hittils jag har sett på detta forum.
Folk kan programmera, det är ju inte därför nya grejer klarar av högre prestationer än tidigare modeller. Vill man ha det nyaste och bästa så får man ligga på top och uppgradera datorn. Dra parallellen till en bilutvecklare (t.ex. volvo) bara för dom kommer med en ny bilmodell som kostar 100.000kr mera så måste dom vara dåliga på att utveckla bilar, för att dom inte kan hålla priset nere. Tänk på vad du skriver innan du skriver det, eller sluta spela nya spel, problemet löst.

Inaktiv
Skrivet av jakssdsfs:

ubuntuforlife måste vara den dummaste personen hittils jag har sett på detta forum.
Folk kan programmera, det är ju inte därför nya grejer klarar av högre prestationer än tidigare modeller. Vill man ha det nyaste och bästa så får man ligga på top och uppgradera datorn. Dra parallellen till en bilutvecklare (t.ex. volvo) bara för dom kommer med en ny bilmodell som kostar 100.000kr mera så måste dom vara dåliga på att utveckla bilar, för att dom inte kan hålla priset nere. Tänk på vad du skriver innan du skriver det, eller sluta spela nya spel, problemet löst.

Han har dock rätt i att utvecklare inte optimerar sina spel lika mycket för PC som för t.ex. konsoler där de är begränsade av hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Mark Rein:

Consoles put a stranglehold on DX10

...summerar väl samman allt rätt bra?

Är ju inte längre bara en risk att spel som både tillverkas till PC och konsoller blir "fördummade" pga att de även ska tilltala TV-spelare.
Spel som fallit offer för den strategin kan ju räknas upp till dödagar.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

En sak jag alltid tänker på vid sånna här tillfällen när jag hör om va synd att PC går ner, lr t,ex att x maskin lr y maskin är bättre lr ja ni fattar,, Ja menar allt handlar om skälva spelen spelar ingen roll vilken platform dom är till, vi borde konsentrera oss på spelen inte vilken maskin det är till och dx 10 lr något annat shiet, utan istället titta närmare på vilka spel genre lr nått

Okej, jag orkade läsa fyra rader sen gav jag upp.

I den här diskussionen kan jag ibland finna att vissa borde sluta gnälla och lägga sina tv-spel på hyllan och avnjuta lite utbildning för sin- och sin omgivnings skull.

Har du tur lär du dig säkert hur radbrytningar fungerar också, det är underbart!

Medlem

Bah, sluta göra usla liknelser, det finns tillräckligt många såna på internet ändå. Sluta framförallt att jämföra med bilindustrin, Billy G gjorde det och det gick inte så bra.

Inaktiv
Skrivet av jakssdsfs:

ubuntuforlife måste vara den dummaste personen hittils jag har sett på detta forum.
Folk kan programmera, det är ju inte därför nya grejer klarar av högre prestationer än tidigare modeller. Vill man ha det nyaste och bästa så får man ligga på top och uppgradera datorn. Dra parallellen till en bilutvecklare (t.ex. volvo) bara för dom kommer med en ny bilmodell som kostar 100.000kr mera så måste dom vara dåliga på att utveckla bilar, för att dom inte kan hålla priset nere. Tänk på vad du skriver innan du skriver det, eller sluta spela nya spel, problemet löst.

Dummaste? Han har ju fullständigt rätt i det han skriver.

Och du, din parallell suger.

Medlem

märks att ingen av er är en spelprogrammerare då ni inte inser vad som ligger bakom arbetet till ett spel oavsett pc/konsoll.
Så visst om en person utan nån insikt i branschen säger att folk inte kan programmera så har han självklart helt rätt. Det e lugnt, tänk på vad ni säger iaf, kan ni göra det bättre själva?

12
Skriv svar