Rockstar utvecklar exklusiv PS3-titel

Robot
Inaktiv
Rockstar utvecklar exklusiv PS3-titel

Hoppas det är nåt blodigt.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

Medlem

Spelet är 3D Gay Villa 2.


signatur
Medlem
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

vadå bakslag? Är det ett bakslag att en utvecklare gör ett exklusivt spel? herregud.

Inaktiv

Roligt att Rockstar väljer att göra ännu ett exklusivt spel till PS3 (förutom LA Noire). Och eftersom det är en helt ny franchise är det extra intressant.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

släng dig i väggen.


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Skrivet av SkarZnik:

Roligt att Rockstar väljer att göra ännu ett exklusivt spel till PS3 (förutom LA Noire). Och eftersom det är en helt ny franchise är det extra intressant.

lol, jo det är bra att stackars sony får nåt exklusivt.

och det där spelet är förmodligen en dussin produkt som man kan vara utan.

Medlem

är LA Noire exlusivt för PS3 ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nikie:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

vadå bakslag? Är det ett bakslag att en utvecklare gör ett exklusivt spel? herregud.

Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan.

Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

släng dig i väggen.

Bara om du står mellan mig och väggen

Medlem
Skrivet av Molotov:

är LA Noire exlusivt för PS3 ?

Det ryktas om att det ska komma till 360 men än så länge är det endast annonserat till PS3.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Rockstar har väl hintat lite tidigare att de var sugna på att få utveckla med Cell och Bluray så detta är kanske inte så oväntat.

Medlem

Kanske hjärndött... men vad står IP för? Vad det huvudsakligen innebär begriper jag men antar att det är någon smart förkortning?

"Faktum är att det kontroversiella företaget arbetar på ett nytt IP som endast..."

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Kanske hjärndött... men vad står IP för? Vad det huvudsakligen innebär begriper jag men antar att det är någon smart förkortning?

"Faktum är att det kontroversiella företaget arbetar på ett nytt IP som endast..."

Internprojekt

Medlem

Nej fel med IP forkortning menas intellektuell egendom

IP stands for "intellectual property." It's intellectual (as opposed to tangible/physical) because it deals with concepts and creations of the mind that you can't actually touch. It's property, because it can be bought and sold, transferred from one person to another – just like any other property. For example, if I sculpt a model, I can sell the physical object

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av SkarZnik:

Roligt att Rockstar väljer att göra ännu ett exklusivt spel till PS3 (förutom LA Noire). Och eftersom det är en helt ny franchise är det extra intressant.

lol, jo det är bra att stackars sony får nåt exklusivt.

och det där spelet är förmodligen en dussin produkt som man kan vara utan.

"Förmodligen"?

Det är ju kul att du redan bestämt dig att spelet inte är något att ha innan du ens fått ett mikrogram av information.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Står ju inte vilken Rockstar-studio det är. Rockstar utvecklade ju tex. Table Tennis exklusivt för 360. Så det är endast fanboisen som skulle tro det är något förrödande att en Rockstar Studio utvecklar exklusivt för en konsol...

Medlem

rbnlenin vill bara säga att du blev lite ägd där hmm oh yeah

Medlem

Asjuste att se mer exklusiva saker till PS3. Kanske blir värt att köpa en om det kommer nog med spel

Sen lär inte detta ha varit helt gratis för Sony heller.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Sen lär inte detta ha varit helt gratis för Sony heller.

nej, det kostade dom Gta4 exklusiviteten

Medlem

Lite off topic här:

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om dessa exklusiva rättigheter-spelen som funnits sen spelkonsolernas begynnelse.

Speciellt nu när det finns tre toppenkonsoler att välja mellan. Man vill ha konsol A för spelet X, och konsol B för spelet Y.
Eftersom det handlar om mycket pengar är det få förunnat att äga fler än en "current-gen"-maskin vilket gör att man i slutändan måste välja bort något.

Förvisso blir tillverkaren av den konsol med "rätt" exklusiv titel väldigt nöjda (och alla fanboys till det systemet). Men borde inte detta - i alla fall rent hypotetiskt - minska intäkterna hos speltillverkaren för "killer-app"-spelet då de går miste om alla de andra konsolernas kunder?

Personligen är jag mest van med PC-spel, och att tvingas välja mellan olika hårdvaruleverantörer för att kunna spela ett visst spel känns jobbigt och konstigt.
Och det är ju spelen/mjukvaran som är den riktiga dragningskraften, inte maskinen i sig, eller har jag fel?

Kanske får speltillverkarna som skapar exklusiva spel tillräckligt mycket kontraktsbonus av konsoltillverkaren för att kompensera eventuell förlust, vad vet jag.

Många multikonsol-spel blir ju ofta väldigt dåliga, då man måste utveckla spelen med hänsyn till skillnaderna i systemen.
Gears of War eller kommande Metal Gear hade kanske inte varit riktigt lika lockande på en konsol som Wii, men man vet ju aldrig.

Vad jag vill säga med allt detta är:
Om det inte finns starka hårdvarumässiga skäl till varför ett spel måste vara exklusivt till en viss konsol, tycker jag inte att spelet skall vara exklusivt heller.
Det är en osund (men ack för vanlig) affärsmodell som enligt mig skadar både spelare och spelutvecklare.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Nikie:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

vadå bakslag? Är det ett bakslag att en utvecklare gör ett exklusivt spel? herregud.

Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan.

Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

släng dig i väggen.

Bara om du står mellan mig och väggen

du är ju inte smart.
om du nu har ps3 och 360.
och ändå köper ps3 versionen när 360 versionen har mer att erbjuda ?

att du inte säljer din 360 då istället.
du har ju helt tydligt valt sida.

Medlem

"Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan."

HAHAHAHAHAHAHA

Inaktiv
Skrivet av phobic:

"Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan."

HAHAHAHAHAHAHA

fortfarande är det så att det är 360 som får exklusivt matrial i gta 4 och det får inte ps3.

så där loosar ps3.
sen att rockstar gör ett helt annat spel som inte har med gta 4 exklusivt är föga intressant.

det hela är frågan om att gta 4 versionen har mer att erbjuda än ps3 versionen.

det andra spelet som är nåt helt annat är typ intresseklubben antecknar.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av phobic:

"Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan."

HAHAHAHAHAHAHA

fortfarande är det så att det är 360 som får exklusivt matrial i gta 4 och det får inte ps3.

så där loosar ps3.
sen att rockstar gör ett helt annat spel som inte har med gta 4 exklusivt är föga intressant.

det hela är frågan om att gta 4 versionen har mer att erbjuda än ps3 versionen.

det andra spelet som är nåt helt annat är typ intresseklubben antecknar.

Du har fel. Rockstar har aldrig uteslutit att PS3 inte kommer få annat exklusivt material.
Dessutom gick ju Sony ut för några veckor sedan och sa att de för samtal med Rockstar om exklusivt material till PS3-verisionen.

Troligen har MS bara slängt pengar i sjön, men det har det företaget råd med. För om Rockstar verkligen vill sälja GTA IV till PS3, så gör de bäst i att inte bajsa 4 miljoner potentiella köpare (PS3-användare) i ansiktet.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

släng dig i väggen.

Bara om du står mellan mig och väggen

@sgt-eagle
tyst du sonyfanboy (jag är en microsoftfanboy så jag är väl inte bättre jag själv).


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Skrivet av SkarZnik:

Du har fel. Rockstar har aldrig uteslutit att PS3 inte kommer få annat exklusivt material.
Dessutom gick ju Sony ut för några veckor sedan och sa att de för samtal med Rockstar om exklusivt material till PS3-verisionen.

Troligen har MS bara slängt pengar i sjön, men det har det företaget råd med. För om Rockstar verkligen vill sälja GTA IV till PS3, så gör de bäst i att inte bajsa 4 miljoner potentiella köpare (PS3-användare) i ansiktet.

Det är nog du som har fel. Rockstar har visst uteslutit DLC till PS3 versionen. Det är iaf vad jag tyder av detta

Så troligen har MS inte "slängt pengar i sjön"

Känn dig bajsad på

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

är LA Noire exlusivt för PS3 ?

Inte om man tyder Rockstar rätt, då de har sagt att det utvecklas till "next gen systems"...

"The financial report also stated that fellow Take-Two title LA Noire is due out in fiscal 2008. The spokesperson suggested that both Xbox 360 and PlayStation 3 releases are likely, stating, ?LA Noire is being developed for next-generation systems.?"

Källa

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av [cp:

Billen"]Sen lär inte detta ha varit helt gratis för Sony heller.

nej, det kostade dom Gta4 exklusiviteten

Källa?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Nikie:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

vadå bakslag? Är det ett bakslag att en utvecklare gör ett exklusivt spel? herregud.

Ja om de blir en storsäljare så folk väljer en PS3 före 360 i framtiden så lär de svida rejält för MS. Och de jag menade va att MS la ut flera miljoner på ett exklusivt extramaterial till GTA4 i hopp om att få fler köpare, vilket nu kanske va pengar rakt in i brasan.

Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av Mahone:

Haha, där kom tillbakaslaget mot MS för extramaterialet Hoppas bara på nåt bra nu då

släng dig i väggen.

Bara om du står mellan mig och väggen

du är ju inte smart.
om du nu har ps3 och 360.
och ändå köper ps3 versionen när 360 versionen har mer att erbjuda ?

att du inte säljer din 360 då istället.
du har ju helt tydligt valt sida.

Anledningen till att jag har kvar min 360 är för att kunna spela 360s exklusiva titlar som Halo 3, Mass Effect osv. Att jag införskaffar GTA4 till PS3 beror av principskäl, jag har alltid lirat GTA på Playstation enda sen ettan och jag tänker inte låta nåt extramaterial få ändra på den trenden heller.

12
Skriv svar