Rockstar utvecklar exklusiv PS3-titel

Medlem

Ni kan ju inte må psykiskt bra någon av er.

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Källa?

http://www.gametrailers.com/player/22894.html

oroa dig inte, till skillnad från andra personer här på forumet så skriver jag inte saker som har en källa hoss nån officiel person

Medlem
Skrivet av Nikie:

Ni kan ju inte må psykiskt bra någon av er.

Fan, du han först med attsäga det:)

Medlem

Kan det vara Max Payne 3? De skriver iofs att det är en ny franchise men Rockstar har ju köpt loss Max Payne från Remedy och sådeless blir det ju en ny franchise för dom, kanske iaf, hoppas

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

Ni kan ju inte må psykiskt bra någon av er.

inga problem här inte

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Lite off topic här:

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om dessa exklusiva rättigheter-spelen som funnits sen spelkonsolernas begynnelse.

(massvis med text)

Har också funderat på detta och det känns som om spelarna är de som förlorar mest på detta. Antingen måste man lägga ut mycket pengar på att köpa flera system eller också går man miste om de exklusiva titlarna som kommer till "fel" konsoll. För konsolltillverkarna själva är det säkert jättebra då de kan sälja fler maskiner tack vare detta. Vad det gäller spelutvecklarna är det lite svårare att säga huruvida det är bra eller dåligt. Visserligen förlorar de förmodligen en hel del kunder men i gengäld kan de koncentrera sin utveckling mot en teknologi. De får säkert också en bra slant från Sony/MS/etc.

Flakmonkey
Skrivet av Fairfax:

Har också funderat på detta och det känns som om spelarna är de som förlorar mest på detta. Antingen måste man lägga ut mycket pengar på att köpa flera system eller också går man miste om de exklusiva titlarna som kommer till "fel" konsoll. För konsolltillverkarna själva är det säkert jättebra då de kan sälja fler maskiner tack vare detta. Vad det gäller spelutvecklarna är det lite svårare att säga huruvida det är bra eller dåligt. Visserligen förlorar de förmodligen en hel del kunder men i gengäld kan de koncentrera sin utveckling mot en teknologi. De får säkert också en bra slant från Sony/MS/etc.

Vi förlorar pengar, men samtidigt så får vi betydligt bättre spel som utnyttjar hårdvaran till max. Känns som om det här är ett typiskt fall där man vill äta kakan och ändå har den kvar, men det går som bekant inte... Enda man kan göra är att köpa fler kakor

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Enda man kan göra är att köpa fler kakor

Det är bara synd att kakorna är så dyra men som sagt, om utvecklarna kan fokusera på enbart en konsoll är ju chansen större att de levererar bra spel och därmed godare kakor.

Jäklar vad sugen jag blev på kakor nu...

Medlem

rbnlenin har du fått din xbox nu lr?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nosnos:

Enda man kan göra är att köpa fler kakor

Det är bara synd att kakorna är så dyra men som sagt, om utvecklarna kan fokusera på enbart en konsoll är ju chansen större att de levererar bra spel och därmed godare kakor.

Jäklar vad sugen jag blev på kakor nu...

monopol är aldrig bra för någon, förutom systembolaget:P


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:

rbnlenin har du fått din xbox nu lr?

fått och fått, köpt skulle jag vilja säga och nej inte än men den 19:e oktober gäller det.


signatur

Bengebolle

12
Skriv svar